کد خبر: ۱۵۹۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۷ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس:

سکوت سلبریتی‌ها در جنایت سبزوار، بازی در زمین دشمن است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس، گفت: سلبریتی‌ها با سکوت خود در برابر جنایت سبزوار در جبهه دشمن بازی کردند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه حجت‌الاسلام و المسلمین حسین ملک مکان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار این رسانه جنایت سبزوار را محکوم کرده و شهادت شهید حمیدرضا الداغی را ناشی از بی‌توجهی برخی از خانم‌ها در مسئله عفاف و حجاب دانست و گفت: فاجعه‌ای که در سبزوار اتفاق افتاد در واقع ناشی از بی‌توجهی بعضی از خانم‌ها در مسئله عفاف و حجاب است.

وی افزود: بر اساس آنچه در کلیپ موجود است ،دو خانم آن وضعیت لازم به حدی که اسلام تعیین کرده را نداشتند و وقتی کسی حدود اسلامی و پاکدامنی را رعایت نکند قاعدتاً در جامعه کسانی هستند که آنها را به سمت این‌گونه هنجارشکنی‌ها سوق می‌دهند؛ افرادی هم که به دنبال مسائل شهوانی هستند به سمت این‌گونه خانم‌ها می‌روند چون معتقدند اگر این خانم‌ها تمایل به فساد و گناه نداشتند با چنین پوشش و وضعیتی در جامعه حاضر نمی‌شدند.

ملک‌مکان در ادامه با بیان اینکه در این وسط جوان غیرتمندی که روی ناموس و وطن خود تعصب و غیرت دارد احساس تکلیف کرده و مسئله امر به معروف و نهی از منکر ورود می‌کند،  اظهار کرد:  شهید الداغی میخواست این اراذل را از اقدامی که قصد انجامش را داشتند منصرف و دور کند اما متاسفانه منجر به شهادتش شد.

وی معتقد است، اگر بانوان در رفت و آمد خود در جامعه رعایت حجاب و حدود الهی را انجام دهند از تعرض و چشم ناپاک دور خواهند بود .

حجت‌الاسلام ملکان در پاسخ به این سوال که ایا شهادت شهید الداغی نمونه بارز احساس تکلیف و انجام به موقع آن نیست؟ افزود:قاعدتاً همین‌گونه است چون وقتی انسان صحنه گناه و رفتار ناهنجاری را می‌بیند به خصوص وقتی که پای ناموس و غیرت مردم را در خطر ببیند احساس تکلیف می‌کند که ورود کرده و اقدامی انجام دهد و تذکر دهد .

این مقام مسئول ادامه داد: شاید شهید الداغی قصد درگیری نداشته و ابتدا با زبان، قصد امر به معروف و نهی از منکر داشته، اما وقتی این امر را چاره‌ساز نمی‌بیند مجبور به درگیری می‌شود که موجب شهادتش شد.

وی عنوان کرد: هر جا انسان احساس تکلیف کرد باید ورود کرده و متذکر شوند تا چنین جنایاتی را شاهد نباشیم.

دلیل سکوت سلبریتی‌ها در ماجرای حمایت سبزوار دیگر موردی بود که ملک‌مکان به آن اشاره کرد و افزود: متاسفانه عده‌ای هستند که دنبال نقطه ضعف انقلابیون و نیروهای متدین می‌گردند و اگر کوچک‌ترین خطایی از انان سر بزند، در بوق و کرنا می‌کنند و رسانه‌ای می‌شود و هجمه تبلیغاتی بزرگ به راه می‌اندازند، معلوم است که دلشان برای امر به معروف و نهی از منکر نسوخته و کارشان خدایی نیست و فقط به دنبال بهانه هستند تا تنش ایجاد کنند.

وی در پایان تصریح کرد: این افراد در جایی که باید وارد شده و از یک مظلوم دفاع و اقدامات هنجارشکنانه را محکوم کنند، سکوت می‌کنند و به نوعی در جنایت ایجاد شده شریک هستند و در جبهه دشمن بازی می‌کنند و به جای همراهی با جبهه حق با جناح باطل همراهی می‌نمایند.

انتهای پیام/ 224224
نظرات بینندگان