کد خبر: ۱۵۹۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس:

۶٨ درصد برش استانی سند مهندسی فرهنگی در فارس اجرایی شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: برش استانی سند مهندسی فرهنگی در استان فارس دارای پنج کلان مسئله بوده که حاکم نبودن سبک زندگی ایرانی اسلامی مهم‌ترین کلان مسئله در این سند است.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، حمیدرضا قانعی در شورای فرهنگ عمومی استان فارس بیان کرد: مهم‌ترین موضوعی که در برش استانی سند مهندسی فرهنگی استان فارس وجود دارد این است که این سند توسط ریاست جمهوری در سفر به شیراز رونمایی شد و نماینده ولی فقیه در استان نیز تاکید ویژه‌ای بر ایجاد گفتمان سازی در این موضوع داشتند.

وی ادامه داد: برش استانی سند مهندسی فرهنگی در استان فارس دارای پنج کلان مسئله بوده که حاکم نبودن سبک زندگی ایرانی اسلامی مهم‌ترین کلان مسئله در این سند است.

قانعی تاکید کرد: طی برنامه‌ریزی های صورت گرفته ١۵ مؤلفه در شورای فرهنگ عمومی استان فارس تصویب شده و دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های فرهنگی خود را بر اساس این مؤلفه‌ها تدوین کرده‌اند.

به گفته این مقام مسئول دستگاه‌های فرهنگی استان فارس بر اساس حوزه فعالیت‌های خود اقدام به تدوین برنامه‌های فرهنگی کردند و قرار نیست موازی کاری در این بخش ایجاد شود.

قانعی تاکید کرد: ۶٨ درصد از برنامه‌های فرهنگی استان مبتنی بر سند مهندسی فرهنگی استان فارس اجرایی شده، ٢١ درصد در حال تحقق و ١١ درصد محقق نشده است.

وی افزود: از جمله دلایل عدم تحقق مصوبات می‌توان به عدم تخصیص بودجه، عدم اهتمام مسئولین مربوطه و عدم اهتمام دستگاه‌ها نسبت به معرفی نماینده اشاره کرد.

قانعی معتقد است: مهم‌ترین دستاورد سند مهندسی فرهنگی جلوگیری از موازی کاری و شناسایی دستگاه‌های فرهنگی از ظرفیت‌های موجود در استان است.


انتهای پیام/
منبع: مهر
نظرات بینندگان