کد خبر: ۱۵۹۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
دستیار ویژه رئیس جمهور در امور مردمی‌سازی دولت:

رئیس جمهور بر مردمی‌سازی دولت تاکید ویژه دارد

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور مردمی‌سازی دولت با تصریح بر اینکه مردمی‌سازی از ابتدای پیروزی انقلاب و تأسیس نظام جمهوری اسلامی باب شد، گفت: آیت‌الله رئیسی بر ‌مردمی‌سازی دولت تاکید ویژه دارد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، سیداحمد عبودتیان دستیار ویژه رئیس جمهور در امور مردمی‌سازی دولت در جلسه شورای اداری استان فارس که امروز 24 اردیبهشت ماه در شیراز برگزار شد، با اشاره به سال‌روز آزادسازی خرمشهر، اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری، فتح خرمشهر، فتح یک شهر نبود، بلکه از زمان پیروزی خرمشهر تغییر معادله تلخ به معادله شیرین بود و سرنوشت جنگ را عوض کرد.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر از شهریور سال گذشته تا کنون، تصریح کرد: بحث آزادسازی خرمشهر، الگویی است که اگر خوب تبیین شود، با دست خالی در زمان جنگ، چه پیروزی‌هایی در پی دارد و باور آن در نوجوانان و جوانان باید شکل بگیرد.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور مردمی‌سازی دولت، بحث مردمی‌سازی دولت را یک ضرورت و امری واجب عنوان کرد و گفت: یک مدیر صالح، وقتی امکانات، بودجه و نیرو‌ها و دارایی‌های خود را با مشکلات و مسائل در ترازو می‌گذارد، متوجه می‌شود که این‌مشکلات صرفا با تزریق مادی قابل حل نیست.

عبودتیان گفت: جمهوری اسلامی یک الگویی را اتخاذ کرده که بدون پشتیبانی هیچ‌کشور خارجی توانسته در مقابل دنیا بایستد و امام راحل با آن الگو و مبنا انقلاب را در اوج محبوبیت به پیروزی رساند و وارد ایران شد.

وی افزود: مردمی‌سازی از ابتدای پیروزی انقلاب و تأسیس نظام جمهوری اسلامی باب شد و در زمانی که گروهک‌های مختلف جامعه را ناامن کرده بود، امام راحل این مسئله را نهادینه کرد و فرمود "هر خانه، سه خانه اطراف خود را کنترل کند" و اینگونه امنیت برقرار شد، و تاسیس سپاه، بسیج، جهادسازندگی و اینگونه نهادها، نماد مردمی‌سازی دولت است.

عبودتیان با اشاره به حضور مردم در جنگ و نیرو‌های بسیجی، تصریح کرد: هشت سال دفاع مقدس با وجود خزانه خالی دولت، به صورت مردمی اداره شد.

وی با یادآوری کنترل کرونا توسط جهادگران بسیجی و مردم، به حضور مردم در سیل و زلزله و دیگر موارد طبیعی و غیرطبیعی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری هم روز تنفیذ حجت‌الاسلام رییسی، کلید کار را دست مردم دانستند. 

رئیس جمهور بر مردمی‌سازی دولت تاکید ویژه دارد

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور مردمی‌سازی با بیان اینکه هرجا که الگو باشد، مردم هم پای کار هستند، تصریح کرد: این ساختار را آیت‌الله رییسی برای این تاسیس کرده تا میان مدیران گفتمان سازی شود و فضای قانونی و اجتماعی برای این امر فراهم شود. 

وجود حلقه‌های میانی، یکی از راه‌های گفتمان سازی است که عبودتیان با اشاره به آن، از حضور این حلقه‌ها برای حضور مردم در عرصه جامعه در امور مختلف دانست.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان