کد خبر: ۱۵۹۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲

بیستمین جشنواره تئاتر زندان‌های سراسر کشور در شیراز آغاز به کار کرد

بیستمین جشنواره تئاتر زندان‌های سراسر کشور که از امروز در شیراز آغاز به کار کرد، با 227 گروه نمایشی به مدت 5 روز و تا سوم خرداد ماه به کار خود ادامه خواهد داد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، حمیدرضا جهانگیری، دبیر بیستمین جشنواره تئاتر زندانیان کشور امروز ۳۰ اردیبهشت ماه در مراسمی که با حضور مسئولان کشوری، استانی، جمعی از هنرمندان و زندانیان بیستمین جشنواره تئاتر زندان‌های سراسر کشور در سالن فجر دانشگاه شیراز، برگزار شد، از رشد ۱۹۰ درصدی گروه‌های شرکت کننده در این جشنواره خبر داد.

وی با بیان اینکه این جشنواره در سه مرحله برگزار شد، عنوان کرد: ۲۲۷ گروه نمایشی در جشنواره استانی سراسر کشور شرکت کردند که از این تعداد ۴۲ اثر متعلق به بانوان و ۱۵۸ درصد مربوط آقایان بود.

به گفته جهانگیری از مجموع ۲۲۷ اثری که ارسال شد،۸۶ اثر به دبیرخانه ستاد برگزاری ارسال و هیئت داوران ۲۴ اثر را برای مرحله حضوری انتخاب کردند.

اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان‌های فارس هم در این مراسم به جایگاه هنر و هنرمند و رسالتی که بر عهده هنرمندان است اشاره کرد و گفت: تئاتر تأثیر به سزایی در زندگی افراد به ویژه افرادی که در زندان‌ها به تئاتر گرایش پیدا کرده‌اند داشته و دارد.

وی با بیان اینکه هنرمندان از تاثیرگذارترین اقشار در جامعه هستند، اظهار کرد: جایگاه هنرمند برای او مسئولیت و تعهد ایجاد می‌کند و به همین خاطر است که امام راحل فرمودند«هنر دمیدن روح تعهد در کالبد انسان‌ها است».

ابراهیمی در ادامه تئاتر را مادر همه هنر‌ها دانست و افزود: در تئاتر هنر‌های دیگر در کنار یکدیگر نقش آفرینی می‌کنند تا بازیگر تئاتر را برای ابلاغ پیام خود یاری کنند.

مدیرکل زندان‌های فارس، همچنین با اشاره به اینکه در زندان‌های فارس بیش از ۴۲ گروه هنری فعال هستند که در طول سال به صورت مستمر به اجرای فعالیت می‌پردازند، تصریح کرد: هر چند این مسیر دشوار و نیاز به مطالعه، تمرین و تحمل رنج‌های بسیاری دارد، اما انتظار داریم زندانیان با همت بلند و اراده آهنین این مسیر را ادامه دهند و ما نیز نباید فراموش کنیم که نتیجه این حرکت حس خوب ارزشمند بودن و مفید بودن برای جامعه را به دنبال دارد.

به گزارش شیرازه: بیستمین جشنواره تئاتر زندان‌های کشور با شعار "این صحنه جرم نیست" صبح امروز در سالن فجر دانشگاه شیراز آغاز به کار کرد.

 انتهای پیام/224224
 

نظرات بینندگان