کد خبر: ۱۵۹۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:

معلمان فداکار در طرح رتبه بندی دیده نشده‌اند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:مجلس پای کار معلمان ایستاده و از حق آنان دفاع خواهد کرد و بنای ما بر این است که در رتبه‌بندی معلمان بویژه با سابقه‌های آموزش و پرورش حقی از انان ضایع نگردد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، علی‌رضا پاک فطرت عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در جلسه با مدیر و شورای معاونان آموزش و پرورش ناحیه یک با نمایندگان مدیران مدارس دولتی و غیردولتی این ناحیه گفتگو کرد.

پاک فطرت باتقدیر از فعالیت‌های معلمان مدارس و کادر اداری این ناحیه، وزارت آموزش و پرورش را وزارتخانه‌ای هم مهم و کلیدی و هم مظلوم خوانده و اظهار داشت: آموزش و پرورش باید اصل و اساس یک جامعه باشد زیرا کارخانه انسان سازی است.از دیدگاه بنده معلمان از پدران و مادران به دانش اموزان نزدیک‌تر هستند.

وی با اشاره به رتبه بندی معلمان در سال گذشته گفت: رتبه بندی معلمان کاربزرگ دولت و مجلس بود،روال رتبه بندی باید عوض شود و این همه افراد از معلمان را رتبه بندی کردن مسلما درصد خطایی هم دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان داشت:مجلس پای کار معلمان ایستاده و از حق انان دفاع خواهد کرد و بنای ما بر این است که در رتبه بندی معلمان بویژه با سابقه‌های آموزش و پرورش حقی از انان ضایع نگردد. 

متاسفانه جایگاه معلمان فداکار که برای نجات جان دانش اموزانشان جان خود را به خطر انداخته و فداکاری‌ها می‌نمایند در طرح رتبه بندی معلمان دیده نشده است.

معلمان فداکار در طرح رتبه بندی دیده نشده‌اند

پاک فطرت افزود: بسیاری از مسائل مطرح شده در این جلسه و سایر جلسات معلمان مربوط به قوانین داخلی و بخشنامه‌های صادره از سوی اموزش و پرورش است و ارتباط چندانی با مجلس پیدا نمی‌کند چرا که کار مجلس قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین است و امور مربوط به شما را در اجرا و عمل باید خود اموزش و پرورش حل و فصل نماید.

نماینده ناظر بر مدارس و مراکز غیر دولتی کشور تاکید کرد:مدارس غیردولتی باید برابر قوانین مکان یابی در شهرها ایجاد و احداث گردند و قانون‌های این مدارس نیازمند بازنگری و اصلاح است.مدارس دولتی با توجه به میزان مبلغ دریافتی از مردم باید حقوق بهتری به معلمانشان بدهند تاانگیزه بهتری برای خدمت داشته باشند.

نماینده مردم شیراز وزرقان در رابطه با انتخاب وزیر آموزش و پرورش از سوی دولت یاد اور شد:وزیر اموزش و پرورشی که کارش تعلیم و تربیت فرزندان ایران است نباید از میان افراد سیاسی و غیر متخصص انتخاب شود بلکه باید از خود معلمان یا اداری‌ها فردی که سال‌ها در مناصب مختلف اموزش و پرورش بوده و کار کرده و با تجربه است انتخاب و معرفی شود و نظر نماینده معلمان کشور نیز در انتخاب وی لحاظ شود.چنین فردی باید لااقل ۵ تا۶ سال وزیر باشد که کاملا بر اوضاع وزارتخانه اموزش و پرورش و ریزه کاری‌های آن مسلط باشد.


انتهای پیام/
نظرات بینندگان