کد خبر: ۱۵۹۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان‌فارس در گفتگو با شیرازه:

پانزده خرداد ۱۳۴۲،نقطه عطف انقلاب اسلامی بود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان‌فارس، گفت: حضرت امام خمینی(ره) تاکید داشتند که واقعه یا قیام بزرگ ۱۵ خرداد و این روز تاریخی نباید فراموش شود و یکی از روزهای تاریخی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران بود همچنین روز پانزده خرداد نقطه عطف انقلاب اسلامی بود.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، حجت‌الاسلام حسین ملک مکان  رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان‌فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه گفت:در آستانه سالروز پانزده خرداد هستیم و همه معتقدند که سرآغاز نهضت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۲ روز پانزده خرداد بود همچنین درپی‌صحبتی‌هایی که امام خمینی (ره) داشتندکه به‌دلیل تصمیمات نظام شاهنشاهی بود.

وی افزود: مردم تهران ،قم و ورامین به‌خیابان‌ها آمدند و تظاهرات گسترده‌ای در آن زمان شکل گرفت و همین باعث زد و خوردی بین نیرو‌های پهلوی و مردم شد که عده ای از مردم به شهادت رسیدند همچنین حضرت امام خمینی(ره) تاکید داشتند که این واقعه یا قیام بزرگ و این روز تاریخی نباید فراموش شود و یکی از روزهای تاریخی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران و نقطه عطف انقلاب اسلامی بود.

ملک مکان تصریح کرد: هرساله در کشور ایران اسلامی به این مناسبت مراسم شهدای قیام ۱۵ خرداد برگزار می‌شود و نقطه حضور مردم بود و نشان داد که مردم می‌توانند تاثیرگذار باشند و وارد میدان شوند و با هرگونه  ظلم ، ستم و استبدادی مبارزه و اعلام تنفر کنند از تصمیماتی رژیم ستم شاهی در ان زمان داشت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان‌فارس در پایان افزود: روز ۱۵ خرداد الگویی شد و این روز منجر به پیروزی انقلاب اسلامی ایران گردید و هرجا ضرورتی بود که مردم در صحنه‌ها حضور یابند حضور پیدا کردنپای کار بودند.

انتهای پیام/224224

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان