کد خبر: ۱۵۹۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
مدرس دانشگاه پیام نور فارس درگفتگو با شیرازه:

زنان در قیام ۱۵ خرداد نقش بسزایی داشتند

مدرس دانشگاه پیام نور فارس گفت: در همه قیام‌های مردمی که در ۱۰۰ سال اخیر رخ داده زنان هم دوشادوش مردان به میدان آمدند و در تظاهرات خیابانی شرکت کردند.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، محسن مکارم مدرس داشنگاه پیام نور استان فارس درگفتگو با خبرنگار این رسانه با بیان اینکه در سال ۱۳۴۲ شاه به دستور آمریکا برای فریب مردم دست به یک سری اقدامات و اصلاحات ظاهری زد از جمله انقلاب سفید ،انجمن ایالتی ولایتی را راه اندازی کرد گفت:امام راحل در ۱۳ خرداد ۱۳۴۲ در مدرسه فیضیه یک سخنرانی داشتند که به افشاگری اقدامات شاه پرداختند.

وی افزود: وقتی اقدامات شاه افشا شد امام خمینی دستگیر شدند و مردم قم تهران و ورامین هم به خیابان ها ریختند و شعار یا من یا خمینی را دادند.

مکارم شیرازی در ادامه اضافه کرد: شاه معلون هم باید به دستور آمریکا گلوله های تفنگ را به طرف مردم گرفتند و شهرستان های قم و تهران و ورامین را به خون کشیدند همچنین مردم ورامین کفن پوش آمده بودند و در سال ۱۳۴۲ به شهادت رسیدند و به همین دلیل امام خمینی (ره) ۱۵ خرداد را به عنوان عزای عمومی اعلام کردند.

 عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور فارس، گفت:در همه قیام های مردمی که در ۱۰۰ سال اخیر رخ داده زنان هم دوشادوش مردان به میدان آمدند و در تظاهرات خیابانی شرکت کردند زنان ورامین با دستان خود شوهران را کفن پوش کردند و به خیابان فرستادند و در قیام های مختلف زن ها نقش بسزایی داشتند.

وی تصریح کرد: درواقع پایه و آغاز انقلاب اسلامی ما از ۱۵ خرداد ماه شروع شد و نخستین لحظه های سرنگونی رژیم شاهنشاهی در ۱۵ خرداد رقم خورد.

مکارم در ادامه با اشاره به اینکه اکنون انقلاب اسلامی ما در دل های مردم مظلوم جهان ریشه کرده و گسترش پیدا می‌کند و می‌رود تا پرچم انقلاب را به دست مصلح کلی جهان امام زمان(عج) بسپارد اظهار کرد:انقلاب ما سه عامل اصلی برای پیروزی داشت اول مردمی، دوم رهبری مقتدر داشت و حاکمیت ارزش ها باعث دوام انقلاب شد. 

وی در پایان افزود: متاسفانه امروز در این جنگ ترکیبی که دشمن شروع کرده می‌خواهد مردم را می‌خواهد از انقلاب جدا کند و هم در سایت های مختلف ارزش ها را کم رنگ می‌کنند که خوشبختانه با رهبر هوشیار و مقتدر ما نقشه هایشان از بین می‌رود همچنین برای اینکه در این جنگ ترکیبی با دشمن بتوانیم پیروز شویم باید بصیرت افزایی وجهاد تبیین کنیم.

انتهای پیام/224224
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان