کد خبر: ۱۵۹۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
امام جمعه سپیدان در گفتگو با شیرازه:

خرداد، ماه امید، ماه خمینی کبیر است

امام جمعه شپبدان گفت:امام اتحاد و انسجام را در جامعه اسلامی بوجود آورد، کاخ‌های قدرت‌های پوشالی را به لرزه در آورد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی امام جمعه سپیدان در گفتگو با این رسانه در خصوص نهضت امام خمینی(ره) گفت:در دو قرن اخیر نهضت های استکبار ستیزی دوران های تکامل خویش را یکی پس از دیگری طی کردند نهصت‌هایی همچون نهضت تنباکو، نهضت مشروطه ، نهضت ملی شدن صنعت نفت هر کدام گامی بلند برای استقلال میهن بود و اما  قیام پانزده خرداد ۱۳۴۲ نقطه عطفی در مسیر همه آن نهضت ها بود. همه این نهضت ها با رهبری مرجعیت شیعه رقم خورد .اما شروع مبارزات انقلابی ۱۵ خرداد نفی هم استکبار خارجی و هم استبداد داخلی توامان بود. و به همین دلیل این قیام را باید طلیعه پیروزی انقلاب ۵۷ و از همان جنس دانست . 

امام جمعه سپیدان در ادامه افزود:شروع مبارزات به رهبری مرجعیت و در راس آن‌ها امام خمینی (ره) دارای مختصاتی متفاوت و بی‌بدیل بود ، از جمله جهانی دیدن انقلاب ، آزادی همه ستمدیدگان و مستضعفان عالم و مبارزه تا رفع ظلم و ستم در جهان و عدم متکی شدن به شرق و غرب.

از خرداد ۴۲ تا پیروزی انقلاب ۵۷، خون‌های پاک و بی‌گناه آزادگان و پاکان فراوانی  نثار شد تا پرچم اسلام با عزت و استقلال به اهتزار درآید.

افروغی با اشاره به انقلاب خمینی کبیر گفت:چه بسیار روحانیونی که رساله اجتهاد خویش را با خون امضا کردند.یاد و خاطره همه شهدا را گرامی می‌داریم و به بزرگی و عظمت از آنها یاد می‌کنیم. تبعید امام خمینی (ره) و زندانی‌های مکرر او سرعت انقلاب نه تنها کند نکرد بلکه سرعت بیشتری برای رسیدن به پیروزی بود تا این‌که بزرگترین و متفاوت‌ترین انقلاب قرن با رهبری مرجعیت شیعه به پیروزی رسید دول استکباری که منافع خود را در منطقه در معرض خطر دیدند با هم هم‌پیمانان شدند و با تحریک صدام جنگ ۸ ساله را بر علیه ملت ستمدیده ایران به راه انداختند اما به کوری چشم دشمنان ، دفاع مقدس باعث صدور انقلاب شد و به فاصله اندکی بر اساس روشن بینی‌های امام راحل شاهد سقوط شوروی و اضمحلال کمونیست بودیم. 

وی در ادامه افزود:امام مبارزه کرد ، اتحاد و انسجام را در جامعه اسلامی بوجود آورد، کاخ‌های قدرت های پوشالی را به لرزه در آورد حکومت نوپای اسلامی را به درختی تنومند تبدیل کرد امید و مبارزه را در میان آزادی خواهان عالم ترویج داد اندیشه و مبانی بسیاری از جامعه شناسان و سیاستمداران و حاکمان عالم را تغییر داد .

حجت الاسلام افروغی بیان کرد: امام امت  در اوج عزت و شکوه و محبوبیت  در ۱۴ خرداد ۶۸ به ملکوت اعلا پیوست و میلیون‌ها قلب اندوهگین شد تاریخ هیچ وقت تا زمان رحلت ایشان چنین بدرقه‌ای را به چشم خود ندید بود. تمام عالم منتظر دنیای پس از امام خمینی بود دشمنان امیدوار و دوستان نگران از آینده انقلاب اما با شروع رهبری خلف صالح یعنی امام خامنه‌ای همه شاهد بودیم  که راه و مسیر امام خمینی تا به امروز با قدرت و عزت ادامه پیدا کرده است و به فضل الهی این انقلاب به سلامت به دست صاحب اصلی اش مهدی موعود می‌رسد.

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان