کد خبر: ۱۵۹۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
اخطار استاندار فارس؛

اجازه تخریب هیچ خانه میراثی را نمی‌دهم

استاندار فارس بر لزوم حفظ آثار و بافت تاریخی شیراز تاکید کرد و گفت: تا زمانی که در این استان مسئولیت دارم هرگز اجازه تخریب هیچ خانه میراثی و واجد ارزش تاریخی و حتی خانه‌های ارزشمند فرسوده و قابل احیاء را نخواهم داد.
به گزارش خبرنگار گروه اجنماعی پایگاه تحلیلی شیرازه، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در نشست هم‌اندیشی با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات استان فارس با موضوع "فارس در قله؛ باید ها و نبایدهای رسانه‌ای" گفت: با رایزنی و پیگیری‌های زیاد موافقت شده که ۴۰ خانه تاریخی شیراز خریداری و به خانه هنرهای مختلف برای استفاده شهروندان و گردشگران تبدیل شود.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد بودجه‌ای که برای حرم‌های مطهر کشور درنظر گرفته شده با رایزنی‌های صورت گرفته امسال به شیراز و سومین حرم اهل بیت(ع) تعلق خواهد گرفت که اولویت این اعتبار برای خرید خانه‌های تاریخی بافت قدیمی شیراز اختصاص پیدا خواهد کرد که طی سالیان گذشته رها و به معتادخانه تبدیل شده است.

اجازه تخریب هیچ خانه میراثی را نمی‌دهم

امید به جامعه تزریق شود

ایمانیه با تاکید بر لزوم انعکاس اخبار امیدبخش و تبیینی و با اشاره به سفر اخیر به شهر نجف و دیدار با والی این استان در کشور عراق گفت: داشته‌های شیراز و فارس در حوزه های مختلف ازجمله توسعه مترو، ظرفیت پزشکی،صنایع الکترونیک و ... جاذبه منطقه‌ای و بین‌المللی نباید مغفول واقع شود.

استاندار فارس ادامه داد: در حال حاضر فروش نفت در کشور عراق حدود ۲ برابر ایران است و جمعیت این کشور نیز از نصف جمعیت کشور ما کمتر است اما توسعه و آبادانی ایران و استان فارس با استان‌های عراق قابل مقایسه نیست.

انتهای پیام/
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان