کد خبر: ۱۵۹۶۲۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۲

شهری که اراده‌ای بر ارادت به شهدا، از مسئولینش برخواسته نیست

با وجود بارها گلایه به مسئولین شهر شیراز جهت ترمیم و بازسازی تمثال شهدا، همچنان بعد از ماه‌ها اراده‌ای بر ارادت به شهدا از آن‌ها برخواسته نشد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند: «نام شهید و عنوان شهادت بر فراز کوی‌ها و برزن‌ها افتخار و موهبتی برای کشور است»، نصب تندیس و تصاویر ارزشمند شهدای گرانقدر استان پهناور فارس علاوه بر خلق محیط معنوی در سطح شهر الگویی در جهت ترویج فرهنگ شهادت و انتقال پیام شهداء به عموم مردم  و مسئولین است.

بی تفاوتی مسئولان نسبت به تمثال شهدا

 قابل فهم است که هویت و پیشینه هر جامعه نشان از فرهنگ آن ملت است و نام‌ها و نمادهای شهدا  در فضاهای شهری به معنای شناسنامه فرهنگی و هویتی یک شهر محسوب می‌شوند، گرچه شهدا احتیاجی به شناخته شدن ندارند اما جامعه نیاز دارد تا در راستای ترویج فرهنگ شهید و شهادت و شهدا آشنا شوند. ولی شوربختانه این امر از سوی مسئولین امور شهری سومین حرم اهل‌بیت(ع) مدنظر قرار نگرفته تا فرهنگ ایثار و شهادت در این دیار گسترش یابد. 

البته این پایگاه تحلیلی خبری چندی پیش به همراه چند رسانه مراتب گلایه خود را به سمع و نظر مسئولین رساند و در مطالبه خود نوشت: «امروز مواجهه با چنین موضوعاتی از سوی مسئولین ارشد گرفته تا شورای شهر و شهردار و سایر مسئولانی که داعیه انقلابی‌گری دارند، دور از انتظار است. مسئولینی که هر روز حداقل یک بار از خانه به محل کار و از محل کار به سمت منزل در شهر تردد دارند و نظاره‌گر وضعیت عکس‌های شهدا در سطح شهر شیراز هستند، عکس‌هایی که یا پاره و تخریب شده‌اند یا آنقدر بر اثر وزش باد یا عوامل دیگر به انها آسیب وارد شده که هر رهگذر دلسوز این شهر را به تاسف وا می‌دارد.»

بی تفاوتی مسئولان نسبت به تمثال شهدا

و همچنان با گذشت چند ماه اراده‌ای بر ارادت به شهدا از آن‌ها برخواسته نشد.

مسئولین ذی‌ربط  باید بدانند شهدا رابطه با امام امت خود را قوی کردند و برای همین است که از گزند دشمنان دور بودند و در مسیر انقلاب حرکت کردند اما برخی از مسئولین ظاهرا نمی‌خواهند مردم شیراز از شهدا الگو بگیرند.

 مدیری که در معرفی شهدای انقلاب اسلامی در قالب تابلوها و بنرها و نمادها در سطح شهر ناتوان است چطور می‌تواند خود را حامی شهدا بداند و در راستای خط فکری آن‌ها عمل کند؟

بی تفاوتی مسئولان نسبت به تمثال شهدا

به نظر می‌رسد برخی فقط از نام شهدا برای دستیابی به پست و مقام استفاده می‌کنند، اما دریغ از اهمیت دادن به ترویج فرهنگ شهدا.


اگر نمی‌دانید، بدانید که مردم  شهید پرور شهر شیراز نمایش تمثال شهدا را برگ زرینی در کارنامه پرافتخار خود می‌دانند و از آن‌ها انس می‌گیرند چرا که برکت وجود شهدا را در زندگی‌شان لمس کردند. اما مسئولین این کلانشهر اراده‌ای بر آذین‌بندی شهر با تصاویر شهدا ندارند و جای سوال است مگر پست و مقامی که مسئولین این کلانشهر بدست آوردند حاصل رشادت و جانفشانی شهدای عزیز نیست؟  پس چرا نسبت به مقام شامخ شهدا اینقدر بی‌توجهی می‌شود؟ 

بی تفاوتی مسئولان نسبت به تمثال شهدا

علی ایحال پس از بارها مطالبه به مسئولین استانی در خصوص نصب تمثال شهدا (آنچه که در شأن شهدا باشد) در سطح شهر همچنان شاهد بی‌تفاوتی آنها نسبت به این مهم هستیم. 

صد البته همه این حرف‌ها برای آن است که بگوییم شهرمان، رنگ و بویی از شهدا در خود نمی‌بیند و انتظار می‌رود برای ترویج فرهنگ شهادت در بین مردم و از همه مهم‌تر مسئولین سومین حرم اهل‌بیت، از طریق نصب تصاویر شهدا در فرهنگ‌سازی ارزش‌های دینی و انقلابی اقدام کرد، شاید به تاسی از شهدا اقدامات مفیدتری برای خدمت به مردم انجام  شود.

 این مطالبه با پیگیری تا حصول نتیجه توسط پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، همچنان ادامه خواهد داشت.

بی تفاوتی مسئولان نسبت به تمثال شهدا

بی تفاوتی مسئولان نسبت به تمثال شهدا


بی تفاوتی مسئولان نسبت به تمثال شهدا

بی تفاوتی مسئولان نسبت به تمثال شهدا

بی تفاوتی مسئولان نسبت به تمثال شهدا

انتهای پیام/224224

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
0
من به عنوان برادر شهید عرض می کنم که شیوه بزرگداشت شهدا باید به روز شود با وجود امکانات گسترده الکترونیک باید
از این امکانات استفاده شود عکس های پارچه ای دوام چندانی ندارند و کسی هم مسئولیت تعویض آنها را به عهده نمی گیرد
غریبه
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
0
باسلام و احترام کدوم شهید بروتودادگاه بگو رزمنده دفاع مقدسم، بگو برادرشهیدم ببین چه رفتاری می کنن وچی میگن خودحدیث مفصل بخوان ازاین مجمل