کد خبر: ۱۵۹۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
مدیر حوزه علمیه استان فارس:

خبرنگاران حق مطالبه‌گری از تمامی دستگاه‌های جامعه را دارند

مدیر حوزه علمیه استان فارس‌گفت:خبرنگاران حق مطالبه‌گری و پرسشگری را از تمامی دستگاه‌های جامعه دارند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، عبدالرضا محمودی مدیر حوزه علمیه استان فارس امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: اصحاب رسانه چشم‌های بیدار و هوشیار جامعه هستند و جامعه‌ای که دارای چشم هوشیار و عقل باشد با بصیرت است و باعث صعود و کمال کشورمان می‌شود همچنین خبرنگاران نقش بسیار ارزشمندی برای افکار عمومی دارید جامعه‌ای که رسانه‌ها همیشه در صحنه باشند قطعاً مردم هم در صحنه هستند.

وی افزود: حوزه علمیه یکی از قدیمی‌ترین مراکز آموزش عالی را در سطح جهان است و معمولاً در بین الملل یکی از مؤلفه‌ها و بخش‌هایی که امتیاز به آن اختصاص می‌دهند و بیش از یک هزار سال قدمت فعالیت دارد و خوشبختانه از حدود صدسال بال دیگر اضافه شد به حوزه که این بال در خدمت جامعه قرار گرفت و الحمدلله جامعه ما با این دو بال حوزه علمیه و دانشگاه مراحل تعالی و رشد خود را طی می‌کند.

محمودی بیان اینکه خداوند فرمود عملکرد بسیاری از سازمان‌ها همچون شجره طیبه است که مباحی و اصلش ثابت است و همه می‌توانند از ثمره استفاده کنند تصریح کرد: بعضی از افراد یا نهاد و سازمان‌ها میوه‌شان در همه فصل است و حوزه علمیه یکی از مصادیقی است که به‌عنوان رسالت ذاتی خود بحث علم را دنبال می‌کند همچنین در روایات از امام علی (ع) داریم که می‌فرمایند: علم موجب تحقق و وحدت و سلطنت می‌شود و هرکسی که صاحب علم شد برتری پیدا می‌کند.

مدیر حوزه علمیه استان فارس در ادامه اضافه کرد: در استان فارس 53 حوزه علمیه برادران وجود دارد که در 13 رشته تخصصی مشغول تحصیل هستند قابل‌ذکر است که حدود 3 هزار طلبه برادر شاغل به تحصیل هستند همچنین در طرح امین فارس رتبه اول را در کشور دارد که به‌طورکلی 2400 طلبه طرح امین فعالیت می‌کنند که شامل 1400 نفر خواهر و 1000 نفر برادر هستند.
خبرنگاران حق مطالبه‌گری را از تمامی دستگاه های جامعه دارند


وی افزود: با توافقی که حوزه علمیه و شورای‌عالی فرهنگی، انجام شد طلابی که در سطوح 2 فارغ‌التحصیل می‌شوند می‌توانند کارشناسی ارشد را در دانشگاه ادامه دهند و کسانی که در سطح 3 و ارشد فارغ‌التحصیل می‌شوند می‌توانند در دانشگاه‌ها تحصیلاتشان را سطوح کارشناسی ارشد و دکتری ادامه دهند.

محمودی در ادامه اظهار کرد: در سطح حوزه علمیه استان 2 فعالیت عمده قرآنی داریم اول فعالیت‌های عمومی است که تمامی طلاب در تمامی سطوح باید این دوره را بگذرانند و دوم هم مدارس قرآنی که اکنون در سطح فارس یک مدرسه وجود دارد که قرار است به پنج مدرسه افزایش یابد.

مدیر حوزه علمیه استان فارس در پایان تصریح کرد: خبرنگاران حق مطالبه‌گری و پرسشگری را از تمامی دستگاه‌های جامعه دارید.

همچنین در ادامه میثم همایی، معاون تهذیب حوزه‌های علمیه فارس هم گفت: 120 حافظ کل قرآن کریم در میان طلاب فارس وجود دارد در خصوص فعالیت‌های قرآنی گام‌های بسیار مؤثری در این سال‌ها برداشته شده است، و قطعاً در این مسیر باقدرت بیشتری گام بر می‌داریم.

انتهای پیام/224224
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان