کد خبر: ۱۵۹۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
استاندارفارس:

۱۱۳ نقطه ثابت در فارس برای اتراق عشایر مشخص شود

استاندار فارس گفت: اداره کل امور عشایر با انعقاد تفاهم‌‌نامه‌ای با اداره کل منابع طبیعی استان، ۱۱۳ نقطه را به عنوان مکانی ثابت و معین برای اتراق و استفاده عشایر مشخص کند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، محمدهادی ایمانیه استاندارفارس در جلسه شورای عشایر استان فارس عنوان کرد: قطعاً تحقق این مهم کمک خواهد کرد که باری از دوش عشایر برداشته شود.

 وی حل مشکلات عشایر را در گرو برگزاری جلسات مستمر، منظم و با دستور کار مشخص دانست و ادامه داد: برگزاری جلسات با فواصل طولانی باعث انباشته‌شدن مشکلات عشایر می‌شود و راه‌حل آنها را سخت‌تر می‌کند؛ لذا ضرورت داد که جلسه شورای عشایر استان به شکل منظم، مستمر و ماهیانه برگزار شود.

 نماینده عالی دولت در استان فارس بیان کرد: مشکلات مربوط به دستگاه‌ها می‌بایست با حضور مدیران کل همان دستگاه بررسی شود تا بتوان به نتایج قابل‌قبول رسید.

۱۱۳ نقطه ثابت در فارس برای اتراق عشایر مشخص شود

 ایمانیه همچنین خواستار ارائه صورت‌جلسه زمان‌بندی شده از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط برای ایجاد ایل راه‌ها شد و گفت: باید در قالب یک تفاهم‌نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به این موضوع توجه ویژه شود. چ

 وی از سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس خواست تا نسبت به بررسی و تعیین تکلیف تسهیلات تبصره ۱۶ ویژه عشایر با حضور مدیران بانک‌ها اقدام کند.

 استاندار فارس گفت: وضعیت اختصاص سهمیه آرد و سوخت عشایر نیز به طور شفاف ارائه شود تا دستگاه‌های ذی‌ربط بتوانند نسبت به وضع موجود آن تصمیم‌گیری‌های لازم انجام دهند.

 ایمانیه اظهار کرد: تعدادی از نقاط پر تردد عشایر هم که مشکل ارتباط مخابراتی دارد معرفی شود و با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت استان نسبت به برقراری ارتباط در آن اماکن تا پایان سال اقدام شود.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان