کد خبر: ۱۵۹۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
مدیرکل راه و شهرسازی فارس خبر داد:

آغاز ساماندهی بازار مسکن در فارس

مدیرکل راه و شهرسازی فارس با اشاره به راه‌اندازی گشت‌های مشترک نظارتی، اعلام کرد که مشاوران املاک متخلف و فاقد پروانه، شناسایی و پلمب می‌شود.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»،محمودرضا طالبان مدیرکل راه و شهرسازی فارس با اشاره به راه‌اندازی گشت‌های مشترک نظارتی، اعلام کرد: مشاوران املاک متخلف و فاقد پروانه، شناسایی و پلمب می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح نظارت بر بازار مسکن و مشاوران املاک به وزارت راه و شهرسازی محول شده است، افزود: از امروز گشت‌های مشترک با همراهی نمایندگان تعزیرات حکومتی، اماکن، اصناف و اتحادیه مشاورین املاک راه‌اندازی و کار نظارت بر بازار مسکن آغاز شده است.

طالبان اضافه کرد: بر اساس مصوبه شورای‌عالی مسکن، قراردادهای اجاره سال گذشته با اعمال میزان افزایش مصوب، امسال باید تمدید شود و اگر مشاور املاکی از این مصوبه تخطی کند، به‌عنوان متخلف شناخته و آن واحد صنفی پلمب می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس با بیان اینکه حداکثر افزایش اجاره‌بهای مسکن در تهران ۲۵ و در کلان‌شهرهایی نظیر شیراز ۲۰ درصد است، گفت: متأسفانه مسکن از یک کالای مصرفی به سرمایه‌ای بدل و مایه سوداگری شده و منجر به افزایش قیمت‌ها شده است.

وی با اشاره به جاذبه بازار سوداگری مسکن، خاطرنشان کرد: بعضی از مشاوران املاک در مناطق مختلف با تعیین قیمت به عامل تأثیرگذار در این بازار تبدیل شده‌اند و بعضاً در مناطقی شاهد تبانی مشاوران املاک برای تعیین قیمت هستیم.


آغاز ساماندهی بازار مسکن در فارس


طالبان با بیان اینکه چنین اقدامی هم در قیمت فروش هم در اجاره‌بها تأثیر افزایشی داشته است، گفت: بر اساس مصوبه مجلس، وزارت راه و شهرسازی موظف است که قیمت‌گذاری را انجام دهد، لذا در فارس و شیراز این مهم در دست اجرا است.

این مقام مسئول شناسایی و برخورد قانونی با مشاوران املاک و بنگاه‌های ملکی در فارس را جزو اولویت‌ها دانست و گفت: این اقدام با کمک قوای اجرایی و قضایی و اتاق اصناف و اتحادیه املاک انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۸۶ مشاور املاک بدون پروانه در شیراز شناسایی شده است، گفت: قطعاً با این واحدهای صنفی برخورد قانونی انجام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس با بیان اینکه در این طرح ۶ مورد تخلف مورد بررسی قرار خواهد گرفت، گفت: نداشتن پروانه کسب و برگه رسمی قولنامه، دریافت کمیسیون بیش از تعرفه تعیین شده و... بخشی از این تخلفات است.

انتهای پیام/
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان