کد خبر: ۱۶۰۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲

افتتاح آزادراه شیراز - اصفهان در هفته پایانی شهریورماه

استاندار فارس گفت:هم اکنون پروژه آزادراه شیراز - اصفهان در نصب علائم ایمنی، خرید نیوجرسی و کیوسک‌های مربوط به راهداری، پلیس و اورژانس نیاز به نقدینگی دارد و هفته پایانی شهریورماه جاری شش قطعه این آزادراه به بهره‌برداری می‌رسد.
 به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در نشست خبری با اصحاب رسانه شرکت کرد که موضوعاتی نظیر، شفافیت در راه‌اندازی بیش از ۲۲۰ بنگاه اقتصادی در سال گذشته، معضلات حوزه فرش، گرانی مرغ، قطعی آب در نقاط مختلف شیراز، آزادراه اصفهان - شیراز، نابسامانی اماکن تاریخی گردشگری، هزینه‌های بالا ثبت‌نام مدارس، کمبود دارو و دیگر موارد از جمله مطالبه اصحاب رسانه در این نشست بود.
 
وی در خصوص تأمین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: در زمینه تأمین زمین استان فارس جز استان‌های پیشتاز است. اما همچنان کمبود زمین در دو شهر شیراز و شهر جدید صدرا قابل‌توجه است، باتوجه‌به سبزشدن فرم (ج) ۱۴۶ هزار متقاضی واجد شرایط از این تعداد برای یک‌صد هزار متقاضی تأمین زمین صورت‌گرفته است؛ اما برای شهرهایی با بیش از یک‌صد هزار نفر جمعیت با مشکلاتی مواجه هستیم و نیاز به ورود وزارت راه و شهرسازی به این موضوع است.

 ایمانیه در ادامه گفت: تلاش خواهیم کرد در دو ماه آینده مشکل تأمین زمین در این حوزه رفع شود.

 استاندار فارس بیان کرد: قطعاً گرانی مصالح ساختمانی بر قیمت مسکن تأثیرگذار است و به علت عرضه مصالح ساختمانی در بورس کالا این اقدام موجب افزایش قیمت آن‌ها شده است. اما بایستی این موضوع را مدنظر داشت که گرانی مصالح ساختمانی در سطح ملی بوده و تنها مربوط به استان نیست.

 وی در پاسخ به کمبود دارو، گفت: در این حوزه برخی کمبودها کشوری است و باتوجه‌به اینکه سهم استان فارس از درصد تخصیصی داروهای کشور نباید کمتر از ۶.۲ درصد باشد؛ اما به دلیل هم‌جواری استان با سایر استان‌ها و مراجعات زیاد به استان برای استفاده از خدمات پزشکی، این میزان کاهش‌یافته و با برخی کمبودها مواجه است. این در حالی است که درصد سهم استان فارس حداقل باید به هشت و نیم درصد افزایش یابد.

افتتاح آزادراه شیراز - اصفهان در هفته پایانی شهریورماه

 این مقام مسئول تصریح کرد: پروژه شیراز - اصفهان تک پروژه‌ای است که اهمیت بسیاری دارد آخرین اقدام صورت‌گرفته از سوی مدیریت استان درخواست بازدید وزیر راه و شهرسازی از این پروژه بود که در هفته گذشته انجام شد.

 وی افزود: باتوجه‌به اینکه برای احداث پروژه آزادراه شیراز اصفهان، وزارت راه، دفاع و سازمان برنامه‌وبودجه مشارکت دارند عملاً دستگاه‌ها باید قانع شوند که نیاز است برای مراحل پایانی اجرای این پروژه اعتبارات لازم تخصیص یابد.
 
 ایمانیه گفت: هم اکنون این پروژه در نصب علائم ایمنی، خرید نیوجرسی و کیوسک‌های مربوط به راهداری، پلیس و اورژانس نیاز به نقدینگی دارد و هفته پایانی شهریورماه جاری شش قطعه آزادراه شیراز اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد و باتوجه‌به اینکه ایمنی مردم همچنان خط‌قرمز ما در این پروژه است، شش قطعه این پروژه به‌عنوان آزادراه و قطعه هفتم شبیه به بزرگراه احداث و به بهره‌برداری خواهد رسید؛ اما اجرای عملیات در قطعه هفتم به معنای آن نیست که بزرگراه بماند و تلاش خواهیم کرد تا دهه فجر این قطعه همچون آزادراه افتتاح شود.

 استاندار فارس اظهار کرد: با درخواست ارائه شده در جهت ثبت ملی بافت تاریخی شهر شیراز این تصمیم از سوی استان گرفته شد که هیچ بنای میراثی و دارای ارزش تخریب نشود و این موضوع برای ما به‌عنوان یک خط‌قرمز است.

 وی ادامه داد: در بافت تاریخی بایستی این روند طی شود تا بناهای نیمه‌مخروبه مرمت و بازسازی شود که این اقدام نیازمند منابع مالی است. همچنین حضور سرمایه‌گذار به جهت احیا این فضاها و تبدیل آن‌ها به فضاهای فرهنگی که مناسب با شأن اطراف حرم مطهر باشد، به‌عنوان یک ضرورت است و درصورتی‌که هر چه سریع‌تر این بستر فراهم شود فرایند ثبت انجام می‌شود.
 
 استاندار فارس در ادامه در خصوص گلایه‌های مردم درباره افت فشار آب در برخی مناطق شهر شیراز، گفت: از کمبود آب در شهر شیراز اطلاع داشتیم؛ اما از روز جمعه خط دوم آب سد درودزن وارد منابع آبی بلوار شهید شریعتی شده که در این راستا وضعیت آبرسانی بهتر خواهد شد.

 وی گفت: مدیرکل جهاد کشاورزی فارس این ادعا را دارد که قیمت مرغ در فارس ۸۷ هزار تومان است و در مقایسه با سایر استان‌ها قیمت این محصول بسیار کمتر است.

 استاندار فارس در واکنش به سؤال خبرنگار شیرازه مبنی بر معضلات حوزه فرش و حذف تسهیلات این حوزه، گفت: مشکلات این حوزه را پیگیری و نتیجه را اعلام خواهم کرد.
 
 ایمانیه در پاسخ به سؤال دیگر این رسانه در خصوص شفافیت رفع مشکل بیش از۲۲۰ بنگاه اقتصادی در سال گذشته گفت: بازهم مجدداً عرض می‌کنم عدد مطرح شده حاصل اطلاعاتی است که توسط سازمان صمت به دست ما رسید؛ اما برای شفافیت اصل موضوع علی‌رغم پیگیری‌های انجام شده چنانچه این رسانه در کنار ما قرار گیرد زودتر به نتیجه خواهیم رسید.


انتهای پیام/224224
 
نظرات بینندگان