کد خبر: ۱۶۰۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۷ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۲

وظیفه داریم نوجوانان را با کتاب‌های مفیدآشنا کنیم

استاندار فارس در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان عنوان کرد: لیست پروژه‌های در حال ساخت کتابخانه‌ها با میزان پیشرفت فیزیکی و میزان اعتبار موردنیاز آنها به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اعلام شود.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان بر ضرورت توسعه و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه تأکید کرد و گفت: در راستای تأمین اعتبار برای ساخت کتابخانه‌ها، خصوصاً کتابخانه مرکزی شیراز می‌بایست موضوع مؤثر مولدسازی در دستور کار قرار گیرد؛ همچنین لیست پروژه‌های در حال ساخت کتابخانه‌ها با میزان پیشرفت فیزیکی و میزان اعتبار موردنیاز آنها به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اعلام شود.

وی به ظرفیت‌های بی‌نظیر فارس در حوزه‌های گردشگری و زیارتی اشاره کرد و افزود: با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان و با همکاری شهرداری شیراز، آستان مقدس احمدی و محمدی (ع)، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، برای تأسیس و راه‌اندازی کتابخانه گردشگری و زیارت، برنامه‌ریزی و اقدام شود.

 ایمانیه بر ضرورت ساماندهی وضعیت سالن‌های مطالعاتی در جهت استفاده حداکثری جوانان و نوجوانان تأکید کرد و اظهار کرد: می‌بایست عشق به کتاب و مطالعه در دوران کودکی شکل بگیرد؛ وظیفه داریم بیش‌ازپیش، نوجوانان و جوانان را با کتاب و محتوای مفید و کاربردی آن، آشنا کنیم.

وی، به‌کارگیری روش‌های نوین برای مطالعه را یکی از مسیرهای گسترش و توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی عنوان و تصریح کرد: ایجاد، تقویت و حمایت از کافه کتاب‌ها، یکی از راه‌های گسترش فرهنگ مطالعه متناسب باسلیقه جوانان است.

استاندار فارس همچنین تهیه اینفوگرافی پیشرفت و توسعه کتابخانه‌های عمومی استان فارس را کار ارزشمندی برشمرد و گفت: این کار باید الگوی تمام دستگاه‌ها باشد تا پیشرفت و توسعه حوزه کاری خود را در قالب چنین طرح‌هایی برای آگاهی عمومی منتشر کنند.

برای ساخت کتابخانه‌ها،مولدسازی دستور کار قرار گیرد

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس نیز در این نشست با اشاره به آخرین وضعیت کتابخانه مرکزی شیراز، عنوان کرد: با همکاری شورا و شهرداری شیراز، انتقال زمین کتابخانه مرکزی شیراز به‌صورت رسمی در حال واگذاری است. طراحی نقشه ساختمان نیز در دست اجراست.

محمدحسین فیروزی اضافه کرد: برای ساخت این کتابخانه بین شهرداری شیراز، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و وزارت ارشاد و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تقسیم کار صورت‌گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مسئولیت سالن‌های مطالعاتی بر عهده نهاد کتابخانه‌های عمومی است، گفت: برای مدیریت سالن‌های مطالعاتی و جلوگیری از فعالیت غیرمجاز سالن‌های مطالعاتی باید برنامه‌ریزی شود.

فیروزی در ادامه به مشکلات کتابخانه‌های مستقر در بوستان‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: ۱۷ کتابخانه عمومی در شهر شیراز در بوستان‌ها مستقر است که ایجاد امنیت برای این کتابخانه‌ها به تصمیم کلان نیاز دارد.

گفتنی است در پایان این جلسه از اینفوگرافی پیشرفت و توسعه کتابخانه‌های عمومی استان فارس از سال ۱۳۵۷ تا ۱۴۰۲ رونمایی و کتاب «غفار اسد» اشعار عاشورایی شاعر شیرازی به شرکت‌کنندگان معرفی شد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان