کد خبر: ۱۶۰۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۲

تبیین دستاوردهای جهاددانشگاهی امیدآفرینی به دنبال دارد

رئیس جهاددانشگاهی فارس با اشاره به دستاوردهای این نهاد از ابتدای انقلاب تاکنون گفت: نشر دستاوردهای این نهاد انقلابی باعث انجام جهاد تبیین و امیدآفرینی در جامعه به خصوص برای نسل جوان خواهد شد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، امیرحسین استقلال، رئیس جهاد دانشگاهی فارس امروز، ۸ مردادماه در بازدید از سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر و دفتر خبرگزاری علم و فناوری شعبه استان فارس که به مناسبت فرارسیدن چهل و سومین سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی برگزار شد، گفت: جهاد دانشگاهی و سپاه پاسداران هر دو مولود انقلاب اسلامی هستند و مبدا مشترک، این دو مجموعه را برای خدمت‌رسانی به مردم در کنار یکدیگر قرار داده است؛ ازاین‌رو امیدواریم همکاری موثر با سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجرفارس گامی مهم در عرصه علم استان و در نهایت کشور با هم‌افزایی و توجه به نقاط قوت برداریم.

وی افزود: باتوجه‌به عملکرد و ماهیت جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک مرکز علمی، پژوهشی و فرهنگی، همکاری با رسانه‌های علمی بسیار اهمیت دارد؛ چراکه نشر دستاوردهای این نهاد انقلابی باعث انجام جهاد تبیین و امیدآفرینی در جامعه به‌خصوص برای نسل جوان خواهد شد.

استقلال با اشاره به در پیشرو بودن ۱۶ مردادماه سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی، تأکید کرد: جهاد دانشگاهی در کشور را با پژوهشکده رویان، سلول‌های بنیادی و نانوتکنولوژی می‌شناسند؛ بنابراین اگر بخواهیم خدمات جهاد دانشگاهی در عرصه علم و فناوری را بررسی کنیم متوجه خدمات ارزشمند، گسترده و کاربردی این نهاد انقلابی به مردم خواهیم شد.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در فارس نیز از ابتدای انقلاب اسلامی تشکیل شد، اظهار کرد: اکنون بااستعداد چند گروه پژوهشی در زمینه‌های علوم‌انسانی، ژنتیک و جامعه‌شناسی سلامت، مجموعه درمانگاه، مرکز مشاوره و دانشگاه و مرکز فناوری سلامت، مرکز ارزیابی تأثیر، مرکز افکارسنجی و به همراه ۴ رسانه ایکنا، سینا، ایسنا و بازار کار خدمات گسترده‌ای را در بخش‌های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی به جامعه ارائه می‌دهد.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس، فعالیت‌های فرهنگی این نهاد را موردتوجه قرارداد و اظهار کرد: سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی فارس در ۱۲ دانشگاه استان دارای کانون دانشجویی است که با برگزاری رویدادهای فرهنگی - علمی نقش‌آفرینی می‌کند و در بخش آموزش‌های تخصصی اشتغال محور ۱۷ مرکز در سراسر استان باتوجه‌به نیاز بازار کار و جامعه به ارائه دوره‌های آموزشی تخصصی کوتاه‌مدت مشغول هستند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تجاری‌سازی محصولات فناورانه اقدامات خوبی توسط جهاد دانشگاهی رقم خورده است، افزود: جهاد دانشگاهی در حوزه ارتباط با صنعت با دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارتباط نزدیکی دارد و کار تجاری‌سازی برای عرضه محصولات فناورانه به‌خصوص در زمینه سلامت برای رفع نیاز جامعه و حتی صادرات محصولات بسیار مفید خواهد بود.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان فارس در پایان سخنان خود یادآور شد: امیدواریم با همکاری‌های مشترک با سایر نهادهای علمی - دانشگاهی به‌خصوص سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجرفارس خدمات ارزنده‌ای را به آحاد جامعه به‌ویژه نسل جوان و دانشگاهی ارائه کنیم.

انتهای پیام/
منبع: ایکنا
برچسب ها: شیراز ، فارس ، شیرازه
نظرات بینندگان