کد خبر: ۱۶۰۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز پیشنهاد داد:

راه‌اندازی رشته آتش‌نشانی در دوره متوسطه

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز پیشنهاد داد که رشته آتش‌نشانی در دوره متوسطه راه‌اندازی و منجر به ارائه دیپلم شود.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، هادی عیدی‌پور رئیس سازمان آتش‌نشانی شیرازدر دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش فارس به بررسی موضوع عملیاتی و اجرایی و همچنین مسائل آموزشی در حوزه ایمنی، آتش‌نشانی و مدیریت بحران در مدارس پرداخت و گفت: پیشنهاد شد نقشه ساختمان‌هایی که سازمان نوسازی مدارس در شیراز احداث می‌کند، پیش از آغاز ساخت در اختیار آتش‌نشانی قرار گیرد.

 عیدی‌پور افزود: ایمنی این ساختمان‌ها در مرحله پایان کار نیز از سوی سازمان آتش‌نشانی بررسی خواهد شد.

وی همچنین به موضوع ساختمان مدارسی که اکنون در حال فعالیت هستند اشاره کرد و گفت: در گفتگوی دو جانبه با مدیرکل آموزش و پرورش استان مقرر شد سازمان آتش‌نشانی بازدیدهای دوره‌ای از این مدارس داشته باشد و موارد ناایمن را برای برطرف کردن اعلام کند. 

عیدی پور در خصوص تامین ایمنی مدارس غیردولتی نیز خاطرنشان کرد: در این زمینه نیز به زودی تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان آتش‌نشانی و آموزش و پرورش ذیل تفاهمات شهرداری شیراز منعقد خواهد شد که با توجه به این تفاهم نامه مجوزهای لازم برای تایید ایمنی این مدارس از سوی سازمان آتش‌نشانی صادر و سپس پروانه فعالیت آنها داده شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه موضوع آموزش برای هر دو طرف در این جلسه حائز اهمیت بود، تاکید کرد: سازمان آتش‌نشانی و آموزش و پرورش تفاهم نامه‌هایی در این زمینه تنظیم خواهند کرد که بر اساس آن آموزش و فرهنگ سازی در سطوح مختلف مدارس در حوزه ایمنی، مدیریت بحران و آتش‌نشانی انجام می‌شود.

به گفته عیدی پور، این اقدامات با هدف افزایش سطح آگاهی دانش آموزان و ایجاد آمادگی در آنها برای مواجهه با بحران‌ها انجام خواهد شد.

عیدی پور در این جلسه پیشنهاد ارائه دیپلم آتشنشانی در شهر شیراز با همکاری آموزش و پرورش فارس را مطرح و بیان کرد: با توجه به اینکه کد رشته مربوط به آتش‌نشانی در دوره متوسطه تعریف شده و سازمان آتش‌نشانی شیراز نیز زیرساخت‌های لازم برای ارائه کلاس‌های عملی و تئوری را دارد، این اقدام می‌تواند در دستور کار قرار گیرد.

رئیس آتش‌نشانی شیراز یادآور شد: کارگروه‌ها و جلسات تخصصی برای بررسی و به نتیجه رساندن نتایج این جلسه دو جانبه در آینده برگزار و تصمیمات نهایی گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/
منبع: ایسنا
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان