کد خبر: ۱۶۰۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۱ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس:

رویکرد ما اتمام پروژه‌های نیمه تمام است

مدیرعامل شرکت آبفا فارس گفت: رویکرد ما اتمام پروژه‌های نیمه تمام، تکمیل و بهسازی و در ادامه اجرای پروژه‌های جدید است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»،  علی جان صادق‌پور، مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس گفت: تنوع اقلیمی و آب و هوایی در استان می‌طلبد که خدمات متنوع به مناطق ارائه شود.

وی با اشاره به آبرسانی به حدود 80 شهر در استان گفت: در اوایل تیرماه امسال سد رودبال برای آبرسانی به شهرستان‌های فسا، ایج، داراب، حاجی آباد و غیره احداث شد که 2 تصفیه‌خانه، ایستگاه‌های پمپاژ و غیره در قالب آن اجرا شده است که آبرسانی به آن‌ها تقویت شده است.


این مقام مسئول در پاسخ به سوال خبرنگار این رسانه مبنی بر عدم تکمیل پروژه تصفیه خانه سپیدان بیان کرد: با توجه به شرایط پرداخت از بانک توسعه اسلامی در سال گذشته مقداری به مشکل برخوردیم  که البته ۷۶ درصد پیشرفت داشت و انتظار داریم تا دوماه آینده تعیین تکلیف شود. 


مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس گفت: در طول سال 1401 و اوایل 1402 بیش از 163 حلقه چاه کف شکنی و مهندسی مجدد شدند، همچنین بیش از 700 کیلومتر شبکه خط انتقال، بازسازی، توسعه و اجرا صورت گرفت و بیش از 30 هزار مترمکعب مخزن جدید ایجاد شد.


صادق‌پور ادامه داد: رویکرد ما اتمام پروژه‌های نیمه تمام، تکمیل و بهسازی و در ادامه اجرای پروژه‌های جدید است که خوشبختانه اعتبارات پارسال شرکت آبفای نسبت به سال 1400 تقریبا 5 برابر شده است و اعتبار قابل توجهی از استان نیز تخصیص یافت.


مدیرعامل شرکت آبفا فارس با بیان اینکه در نیمه دوم تابستان 1402 هستیم و بیشتر مشکلات را رصد و حداقل‌هایی برای سکونت‌های عشایری و رضایتمندی نسبی حاصل شده است، از آمادگی برای تابستان 1403 خبر داد و افزود: به مناسبت هفته دولت و دهه فجر 72 پروژه آبر سانی در سطخ 26 شهر و 219 روستا آماده بهره‌برداری است که 899 هزار نفر  از این نعمت آب بهره‌مند و مشکل آن‌ها برطرف می‌شود.


وی در تشریح جزئیات افتتاح این پروژه‌ها گفت: ایجاد 8 هزار مترمکعب حجم مخزن، 367 کیلومتر خط انتقال، توسعه و تجهیز 30 حلقه چاه، 22 کیلومتر برق‌رسانی و 13 مورد مهندسی مجدد و تجهیز ایستگاه‌های پمپاژ و اعتبار برا پروژه 660 میلیارد تومان از منابع ملی و استانی تامین شده است.


صادق‌پور با بیان اینکه 5 پروژه تصفیه‌خانه در طول 2 سال گذشته با اعتبار هزار و 293 میلیارد تومان آماده بهره‌برداری در 3 روستا و 2 شهرستان داریم، گفت: در مجموع تعداد 13 تصفیه‌خانه در سطح استان داریم.


وی با اشاره به معضل سرقت آب در سطح استان، گفت:  در کنار عدم مدیریت در مصرف آب، انشعابات غیرمجاز و نصب مستقیم پمپ بر روی لوله آب نیز از دیگر مسائلی است که آبفای فارس را برای تامین آب مورد نیاز شهروندان با مشکل مواجه می‌کند.


مدیرعامل شرکت آبفا فارس از جمع‌آوری 4 هزار انشعاب غیرمجاز در چهارماهه اول امسال در استان خبر داد و گفت: سرقت آب و انشعاب غیرمجاز یکی از مطالبات جدی اصحاب رسانه قرار بگیرد، چرا که حقوق مردم را تضییع و خدمات دولت و نظام را زیر سوال می‌برند.


صادق‌پور در پایان با اشاره به تنش آبی اعلام کرد: در کل استان 1.5 برابر نیاز واقعی آب تولید می‌شود و سالانه 400 میلیون مترمکعب آب تولید و با تعاریف اجتماعی حدود 20 شهر و 400 روستای استان در حال حاضر با تنش مواجه هستند که در این راستا سریعا اقدامات جبرانی انجام و رو به بهبود است.

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان