کد خبر: ۱۶۰۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
استاندار فارس مطرح کرد:

مساجد سنگر محکم مقابله در برابر تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن

استاندار فارس، مساجد را یکی از سنگرهای قوی و محکم مقابله در برابر تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن دانست و گفت: ما موظف هستیم هم بحث‌های سخت افزاری از جمله ساخت و سازها و تجهیزات مرتبط با مساجد را و هم مباحث مرتبط با نرم‌افزار مساجد را تامین کنیم.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس امروز در مراسم اجلاسیه روز جهانی مسجد که در شیراز برگزار شد، با اشاره به حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ و شهادت دو تن از هموطنانمان در این حمله و همچنین شجاعت و هوشیاری نیروهای امنیتی حرم، عنوان کرد: امنیت و آرامش کشور و استان مدیون فداکاری جوانان این مرز و بوم است.

وی با بیان اینکه اگر به خاطرات همه این جوانان فداکار گوش فرا دهیم متوجه می‌شویم که دست‌پرورده مساجد هستند، افزود: نمی‌توان کسی را در میان آنان پیدا کرد که در دانشگاه کالج یا مراکز فکری دیگری این‌چنین فداکار و از جان گذشته، پرورش یافت‌اند، البته قطعاً دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه جایگاه خود را دارند؛ ولی آنچه ریشه همه این معارف است مسجد است.

ایمانیه با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی مسجد کانون پرورش جوانان و افرادی بود که انقلاب کردند، اظهار کرد: بعد از انقلاب هم مساجد همواره کانون فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی نسل نوجوان بوده است.

عالی‌ترین نماینده دولت در فارس با بیان اینکه بزرگان این شهر همه در مساجد گرد هم جمع شده و باعث شدند انقلاب شکل بگیرد، اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس هم مجدد مساجد تبدیل به کانون اعزام نیروهای رزمنده به جبهه‌ها، همچنین فعالیت‌های فرهنگی و ارسال نیازهای رزمندگان به خط مقدم شدند.

وی به دوران کرونا و حضور فعال مساجد در کنترل پیشگیری و درمان این بیماری اشاره کرد و افزود: مساجد در این دوران تبدیل به کانون ارسال بسته‌های معیشتی و کمک‌های مومنانه به مردمی شدند که درگیر این ویروس منحوس بودند؛ یا اینکه در مساجد جایگاه‌هایی را برای واکسیناسیون افراد در نظر گرفتند.

ایمانیه ادامه داد: امروزه بسیاری از مساجد ما تلاش‌های بسیاری در راستای فعالیت‌های فرهنگی و هنری انجام می‌دهند که بدین وسیله جوانان و نوجوانان را در راه تعلیم و تربیت حفظ کرده و از انحرافات به دور نگاه می‌دارند.

استاندار فارس، مساجد را یکی از سنگرهای قوی و محکم مقابله در برابر تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن دانست و گفت: ما موظف هستیم هم بحث‌های سخت افزاری از جمله ساخت و سازها و تجهیزات مرتبط با مساجد را و هم مباحث مرتبط با نرم‌افزار مساجد را تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مساجد به خصوص در روستا‌ها فاقد خانه عالم هستند، از کمکی توسط وزیر نفت برای ساخت خانه عالمان خبر داد و افزود: با شهرداری‌ها هم هماهنگ شده که خانه عالم بدون مجوز‌های معمول شهرداری ساخته شود تا در کمترین مکان به نتیجه برسد.

استاندار فارس در پایان با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن، گفت: ما در این طرح تاکید کردیم هیچ کدام از این ساختمان‌ها قابل بهره‌برداری نیست تا زمانی که مسجد بلوک‌های آماده هم قابل بهره‌برداری باشد.

انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان