کد خبر: ۱۶۰۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
فرمانده سپاه ناحیه آباده در گفتگو با شیرازه:

مکتب سیدالشهدا تجلی وحدت در جهان است

فرمانده سپاه ناحیه آباده گفت: مکتب سیدالشهدا در اقوام و مذاهب مختلف باعث مقابله با ظلم و استکبار و حفظ کرامت انسانی، حریت انسان و دفاع از مظلوم شده است.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، نهضت عاشورا اگر چه یک حادثه‌ای است که در یک مقطع خاص از زمان و مکان اتفاق افتاده و جمعی با کم‌ترین عده و عده به مصاف خیل عظیم دشمن با پیش رفته‌ترین تجهیزات نظامی و تبلیغی رفتند و در این نبرد نابرابر شکست خوردند و اهل و عیالشان تن به اسارت دادند.

 اما به‌واقع، هر قدر پیش‌تر رویم ابعاد گوناگون این قیام عظیم بیش‌تر رخ می‌نماید، چنان که می‌بینیم این واقعه اثری دگرگونه از خود بر جای نهاده است، لشکر به‌ظاهر پیروز خصم به‌واقع شکست خورد و جمع اندک منهزم، فاتح واقعی این میدان گشته‌اند.

در قیام عاشورا نیز حوادثی اتفاق افتاد که سرنوشت پیروان و علاقه‌مندان به خاندان پیامبر را رقم زد و در طول تاریخ، به آرمان آن‌ها تبدیل شد؛ آن‌ها همواره با تذکر و یادآوری آن حوادث، زندگی کرده‌اند، عواطف خود تهییج نموده‌اند، ذخیره‌های مالی و غیرمالی زندگی خود را برای تداوم یادآوری آن خرج کرده‌اند، تا این که حوادث مزبور، به همه چیزشان تبدیل شده است.

در واقع، رمز و سر دوام و بقای تاریخی پیروان خاندان پیامبر که شیعه نامیده می‌شوند، در نهضت و قیام سیدالشهدا نهفته است. این نهضت، به‌تدریج هویت تاریخی شیعه را شکل داده و به‌صورت مذهب غالب ایرانیان درآمده و سرزمین آنان را به استقلال رسانده است.

در واقع رمز جاودانگی نهضت امام حسین علیه‌السلام این است که از یک حادثه فرقه‌ای و قومی و تاریخی فراتر رفته و به یک تراژدی انسانی با آرمان‌های روحانی و معنوی تبدیل شده و به همین روی، جاودان مانده است. همان گونه که بسیاری از ارزش‌های انسانی تا وقتی که انسان باقی است باقی می‌ماند، این حادثه و تعلیمات و آموزه‌های آن نیز جاودانه خواهد ماند.

مکتب سیدالشهدا تجلی وحدت در جهان است

در همین راستا مهدی منفرد،فرمانده سپاه ناحیه آباده درگفتگو با خبرنگار این پایگاه تحلیلی خبری با اشاره به نقش زن در نهضت عاشورا گفت: زنان علاوه بر آنکه از جهت تربیت حماسه‌سازان کربلا در قیام عاشورا نقش مهمی را ایفا کردند از جهت تشویق شوهران. فرزندان خویش چه پیش از عاشورا و چه در روز عاشورای در هنگام نبرد سهم بسزایی داشتند، نقش حضرت زینب (س) به‌عنوان بانوی گرامی چنان بود که اگر زینب (س) نبود کربلا در کربلا می‌ماند و واقعه عاشورا منتقل نمی‌شد ایشان به‌عنوان اسوه صبر و شکیبایی ماندگار شد.

منفرد مکتب عاشورا را مکتب امیدآفرینی دانست و افزود:مبارزه امام حسین (ع) با ظلم و بی‌عدالتی و انحراف دینی در نهایت پیروزی مکتب اباعبدالله بر یزید زمان باعث شد که انقلاب‌هایی از جمله انقلاب جمهوری اسلامی ایران رقم بخورد و حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: ما هرچه داریم از محرم و صفر است فلسفه شکل‌گیری قیام‌ها در همه حکومت‌ها نارضایتی مردم از وضعیت موجود حکومت و حاکمان ظالم می‌باشد و امید به اصلاح ساختارهای حکومتی در قیام عاشورا وجود دارد.
 
فرمانده سپاه ناحیه آباده در واکنش به مکتب سیدالشهدا به‌عنوان مؤلفه وحدت‌بخش است، بیان کرد: مکتب سیدالشهدا در اقوام و مذاهب مختلف باعث مقابله با ظلم و استکبار و حفظ کرامت انسانی حریت انسان و دفاع از مظلوم شده است که در هر اجتماعی مورد پذیرش همگانی می‌باشد.
 
وی در پایان ادامه داد:از جمله اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی صدور اهداف آرمان‌های نظام اسلامی به سراسر دنیا بوده است که در حال حاضر چه در برخی کشورهای آسیایی، اروپایی، آفریقایی و حتی آمریکا اسلام در حال گسترش می‌باشد و این از معجزات انقلاب اسلامی است
و به کشورها کمک می‌کند که در مقابل ظلم و بی‌عدالتی، تبعیض ایستادگی و مقاومت نماید.


انتهای پیام/224224




نظرات بینندگان