کد خبر: ۱۶۱۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۵ - ۲۲ مهر ۱۴۰۲
شیرازه از دستاوردهای سفر هیئت دولت گزارش می‌دهد؛

رهاوردهایی از جنس خدمت به مردم

امید است بعد از سفر رئیس‌جمهور دولتمردان استان فارس نیز با همت مضاعف و کار جهادی و انقلابی پیگیر امور بوده تا مردم استان فارس به حق واقعی خود دست یافته و از مزایای این سفر بهره‌مند شوند.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، شب گذشته سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان به همراه وزرا و نمایندگانی که از وزارتخانه‌ها جهت بررسی مسائل و مشکلات فارس به این استان سفر کرده بودند شیراز را به مقصد تهران در حالی ترک کردند که تعداد ۱۸۹ مصوبه با اعتبار قریب به ۲۶ هزار میلیارد تومان در این سفر دو روزه برای استان فارس به ارمغان آوردند.

۱۸۹ مصوبه رهاورد سفر دوم هیئت دولت به فارس

به گفته محمد هادی ایمانییه استاندار فارس این مصوبات که در دور اول سفر ریاست جمهوری به فارس تعداد ۱۱۴ مورد بود اکنون به لحاظ اعتباری افزایش سه برابری داشته است.

آیت الله رئیسی در این سفر دو روزه علاوه بر دو دیدار مردمی با اهالی استان فارس، دیدارهایی جداگانه نیز با دانشجویان، نخبگان پزشکی، صنعتگران و سرمایه‌گذاران، قشر روحانیت، خانواده شهدا نیز انجام داد تا از نزدیک با مسائل و مشکلات اقشار مختلف استان فارس آشنا شود.

رئیسی که در ساعات پایانی سفر خود به استان فارس در شورای اداری استان و در جمع مدیران نمایندگان مجلس و ...شرکت کرد به نکات مهمی از جمله رهاورد این سفر اشاره کرد و گفت: مردم باید تحولات را لمس کرده و در زندگی خود ببینند.

شایسته سالاری در نظام اداری اصل مهمی است

وی با بیان اینکه شایسته سالاری در نظام اداری اصل مهمی است افزود: در نظام اداری الزاماتی وجود دارد و نظر کارشناسی مهم است در واقع پیچیدگی‌هایی در نظامات اداری وجود دارد اما ما باید راه را کوتاه کرده و تحولی عمل کنیم.

آیت الله رئیسی خطاب به مدیران و مسئولان ارشد استان اعلام کرد: کارها باید دقیق و سریع انجام شود و خدمت به مردم هم در سطح استان و هم در سطح کشور به صورت کیفی و محکم و قانونی پیش برود.

رئیس‌جمهور در ادامه بر کنترل امور تاکید و اظهار کرد: این کنترل نشان از بی‌اعتمادی نیست، بلکه نباید بگذاریم نیروهای خوب ما دچار لغزش شوند؛کنترل موجب تداوم اعتمادسازی است و باید از مجموعه حساب کشی کرد و مدیران باید وارد میدان شوند.

آیت‌الله رئیسی در ادامه بر داشتن نگاه تحولی تاکید کرد و افزود: ظرفیت عظیمی در کشور و استان فارس وجود دارد و قطعا امکان بالابردن بهره‌وری هم است پس ما برای رشد اقتصادی نیازمند رشد تولید و افزایش بهره‌وری هستیم.

حضور جهادی و مجاهدانه مدیران مورد تاکید رئیس‌جمهور

رئیس دولت سیزدهم همچنین بر حضور جهادی و مجاهدانه مدیران در عرصه‌های خدمت به مردم تاکید کرد و افزود: انتظار مردم و خانواده شهدا از دولت‌مردان و مدیران انقلابی، فعالیت و تلاش مجاهدانه و با انگیزه و اندیشه، اثربخش و تحول‌آفرین است.

وی با بیان اینکه باید طرحی نو دراندازیم و مدیران در صحنه حضور پیدا کنند، تصریح کرد:  مردم انتظار حل مسأله را دارند، پس کاری که باید در کشور انجام شود و به صلاح است می‌بایست به هر نحو ممکن انجام شود.

 آیت الله رئیسی در ادامه به کارهای نیمه تمام و پروژه‌های معطل مانده که گاه ۲۰ سال بلاتکلیف و یا ناقص اجرا شده است نیز اشاره کرد و گفت: نباید چنین نگاهی داشت که کاری که در دولت‌های گذشته آغاز شده اکنون انجام نشود؛ بلکه نباید کارهای نیمه تمام مدام و بیهوده جلوی چشم مردم باشد.

به گزارش شیرازه، تاکید دولت سیزدهم بر اجرای پروژه‌های نیمه تمام و به سرانجام رساندن برخی امور که سال‌ها به دلایل مختلف از جمله کمبود اعتبار بلاتکلیف مانده است، اقدام انقلابی و جهادیست که قطعاً باید در دستور کار همه مدیران ارشد استان‌ها و کشور قرار گیرد تا از این طریق هم بهبودی در وضع اقتصاد و معیشت مردم صورت گیرد و هم پیشرفت و آبادانی کشور را به دنبال داشته باشد.

رئیس جمهور کشورمان به این نکته نیز اشاره کرد که مدیران نباید خود را محصور در نظامات اداری کنند بلکه باید خارج از این مقررات و نظامات اداری به صورت جهادی و انقلابی پای کار باشند و با الگو گرفتن از رفتار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برای خدمت به این مردم همواره آماده و مهیا باشند و با نگاه جهادی امور را پیش برده و کارهای نیمه تمام را به سرانجام برسانند.

آیت الله رئیسی به موارد دیگری از جمله ساماندهی اتباع بیگانه، مبارزه و مقابله با سرشاخه‌های قاچاق کالا، موضوع مقاومت مردم فلسطین و جنایات اسرائیل و حمایت از مردم مظلوم این سرزمین نیز اشاره کرد و افزود: انتظار دارم در دور دوم سفر به استان فارس مصوبات با نگاه تحولی دنبال شود؛  مدیران فارس می‌توانند شرایط را به نفع مردم تغییر دهند و با توکل به خدا وضعیت در روستاها و شهرها را در جهت رضایتمندی مردم و افزایش سرمایه اجتماعی ساماندهی کنند.

فارس واقعاً در توسعه عقب افتاده است

در این جلسه شورای اداری که استاندار فارس نماینده ولی فقیه در استان دو تن سرمایه‌گذاران بخش خارجی رئیس مجمع نمایندگان فارس صحبت کردند شاید بهترین مطلوب‌ترین مطالباتی که در این جلسه از رئیس جمهور کشور شد توسط ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیراز صورت گرفت.

مطالباتی که سال‌هاست مورد درخواست مردم شیراز و اهالی استان فارس است.این نماینده مجلس با بیان اینکه فارس واقعاً در توسعه عقب افتاده است خواستار تغییر نگاه به استان فارس به عنوان یک استان برخوردار شد و عنوان کرد نگاه به جنوب کشور به خصوص استان فارس در دولت باید تغییر کند.

 دولت‌های متعددی از ابتدای انقلاب تاکنون به استان فارس به عنوان یک استان برخوردار نگاه شده و همین امر موجب گردیده که هیچگاه در تامین منابع و پشتیبانی‌ها با شاخص مناسب قرارگیری این استان برخورد نشود در صورت که شاید به جرات بتوان گفت که این استان نه تنها استان برخورداری نیست بلکه در برخی مناطق بسیار هم محروم و نیازمند نگاه ویژه دولت استوی با بیان اینکه امروز در موضوعات مختلف از جمله بهداشت و درمان، موضوعات عمرانی، راه روستایی از استان‌های عقب افتاده هستیم و علت اصلی آن هم نوع نگاه به استان فارس است تاکید کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حتی یک بیمارستان دولتی در شیراز ساخته نشده و هرچه بوده به همت خیران و بخش خصوصی صورت گرفته است.

عزیزی با بیان اینکه ظرفیت‌های استان فارس بسیار است و می‌تواند در حوزه صادرات و صنعتی و الکترونیک منشا اثر باشد تصریح کرد متاسفانه همین نگاه به فارس به عنوان یک استان برخوردار ما را در انتهای جدول قرار داده است.

تاکید بر ساماندهی اتباع بیگانه

نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به ساماندهی اتباع بیگانه نیز اشاره کرد و گفت متاسفانه در یک سال اخیر دو حمله تروریستی به شاه‌چراغ صورت گرفته که منجر به شهادت تعدادی از هموطنانمان شده است که این امر نشات گرفته از حضور اتباع بیگانه در شهر شیراز به ویژه اطراف حرمین مطهر است.

عزیزی در ادامه به موضوع اتصال استان فارس به دریا نیز اشاره کرد و خطاب به رئیس‌جمهور  گفت: این اقدام یک مطالبه ملی است که از دولت‌های قبل کلید خورده و در دولت سیزدهم تا حد بسیار زیادی پیگیری و پیشرفت اما متاسفانه بنا به دلایلی الحاق فارس به خلیج فارس به تعویق افتاده است که از شما به عنوان رئیس دولت درخواست دارم تا این مجوز را صادر کنید که با ادامه کار بخش قابل توجهی از مشکلات صنعتی کشاورزی و اقتصادی مردم استان فارس برطرف شود.

در این جلسه شورای اداری که نمایندگان بخش‌های مختلف صحبت کردند، دستاوردها و رهآوردهای قابل قبولی برای استان فارس رقم خورد که شاید تخصیص ۲ هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های حوزه سلامت، کشف بزرگترین میدان گازی در خشکی در منطقه شهرستان لامرد، از جمله خبرهای خوشی بود که در این جلسه به مردم استان فارس داده شد.

به گزارش شیرازه، آیت الله رئیسی صبح پنجشنبه به همراه هیئت دولت و نمایندگان تام‌الاختیار وزارتخانه‌ها جهت بررسی مسائل و مشکلات و پیگیری مصوبات دور اول سفر که در مهر ماه ۱۴۰۰ رقم خورد و همچنین افتتاح و کلنگ زنی و بهره‌برداری از پروژه‌های بزرگی در استان فارس وارد شهر شیراز شد و در این سفر دو روزه که تا جمعه شب ۲۱ مهرماه ادامه داشت مصوبات و دستاوردهای بزرگی را برای استان فارس رقم زد امید است مدیران و دولتمردان استان فارس نیز با همت مضاعف و کار جهادی و انقلابی پیگیر امور بوده تا مردم استان فارس به حق واقعی خود دست یافته و از مزایای این سفر بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ ۲۲۴۲۲۴


نظرات بینندگان