کد خبر: ۱۶۱۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۵ - ۲۴ مهر ۱۴۰۲
امام‌جمعه مرودشت در گفتگو با "شیرازه":

جنگ روایت‌ها در واقع جنگ حق و باطل است

امام‌جمعه مرودشت گفت: در جنگ روایت‌ها اقدام به موقع و بیان اولین و صحیح‌ترین روایت بسیار موثر و کارگشا می‌باشد.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، لشکرکشی پیاده نظام دشمن با طراحی اتاق‌های مکر و فریب آمریکایی_صهیونیستی جهت براندازی نظام اسلامی از بدو انقلاب اسلامی شروع شد و تاکنون ادامه داشته است اما روشنگری‌ها باعث شد بسیاری از فتنه‌ها خنثی شود تا ملت بصیر ایران اسلامی در دشمن شناسی بالاترین نمره را کسب کنند.

 هرکسی که برای حفظ و تداوم انقلاب دل می‌سوزاند و حفظ انقلاب را واجب می‌داند یقین دارد که کلیدواژه "فتنه" به منظور عبرت گرفتن از توطئه‌های دشمن است و این کلیدواژه یک مقطع بسیار مهم و حیاتی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است.

یکی ازعوامل تحریک کننده اذهان در فتنه‌های متعدد روایت دروغ از حوادث است که آمریکا و صهیونیست با آمپراتوری دروغ رسانه‌ای سالیان سال است که به فکر ضربه زدن به نظلم مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند اما ملت بصیر در حوادث گوناگون قاطعانه به دشمن پاسخ دادند.

در همین راستا الاحجت سلام مصطفی خاوری اصطهباناتی امام جمعه مرودشت در گفتگو با خبرنگار این پایگاه تحلیلی خبری بیان کرد: همان‌گونه که در جنگ نظامی بمب‌ها، فشنگ‌ها و موشک‌ها از اسلحه‌هایی چون هواپیما، تفنگ و... شلیک می‌گردند و با هدف قراردادن مناطقی آن را گلوله‌باران و بمباران می‌کنند در جنگ ترکیبی نیز دروغ، اصلی‌ترین مهمات است که با شلیک از سلاح رسانه و فضای مجازی، جامعه هدف را بمباران فکری و اعتقادی می‌کند. 

 وی گفت:برای مقابله با این امپراتوری، مهمترین اقدام این است که شرایطی در کشور ایجاد کنیم که تیرهای دروغ قبل از اصابت به هدف مهندم گردند یا مهمتر اینکه دشمن، به دلیل مهیا بودن فضای جامعه، قادر به شلیک نباشد،تلاش برای ایجاد اعتماد هرچه بیشتر به رسانه‌های داخلی، افشای چهره واقعی رسانه‌هایی که دروغ پردازی می‌کنند، بیان واقعیت‌های جامعه ایران و جهان، از بین بردن فاصله بین مردم و مسئولان و... می‌تواند در خنثی سازی دروغ‌های رسانه‌های دشمن مؤثر باشد.

امام جمعه مرودشت در ادامه بیان کرد: به لحاظ فطرت دینی و الهی، علاقمندی به اهل بیت عصمت و طهارت (ع ) و نهادینه شدن دین در وجود آحاد مردم، هر کجا آنها احساس کردند این مؤلفه‌ها مورد هجوم قرار گرفته به رغم تمام مشکلات، جانانه به میدان آمده به خوبی از اعتقادات خود دفاع کرده‌اند و در این دفاع نقشه‌های دشمن نقش بر آب شده است.

حجت الاسلام خاوری اصطهباناتی با اشاره به دروغ پردازی‌های دشمن افزود: همان‌گونه که گفته شد دشمن با دروغ پردازی از طریق رسانه و فضای مجازی در صدد از بین بردن اعتقادات دینی و ارزش‌های اسلامی مردم ایران است ،همانطور که امام راحل فرمودند: ما سر اسلام دعوا داریم و این دعوا از آدم تا خاتم و تا پایان زندگی بشر ادامه دارد، مجهز شدن به سلاح ایمان، تقوا، تقویت باورهای دینی و معرفت و بصیرت افزایی نقش مؤثری ایفا می نمایند.

وی در پایان گفت: جنگ روایت‌ها در واقع جنگ حق و باطل است، جنگ فقر و غناست، جنگ نور و ظلمت است در جنگ روایت‌ها اقدام به موقع و بیان اولین و صحیح‌ترین روایت بسیار موثر و کارگشا می‌باشد اگر دشمن (باطل) در ابتدا روایت خود را از هر موضوعی عنوان کرد ما از موضع تهاجم به موضع دفاع عقب نشینی ‌کنیم که این امر علاوه بر هزینه‌های زیادی که بر آن مترتب است در خنثی کردن اثرات روایت باطل موفقیت چندانی حاصل نمی‌شود.

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان