کد خبر: ۱۶۱۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۲ - ۲۸ مهر ۱۴۰۲
امام جمعه شیراز:

طوفان الاقصی دودمان صهیونیست را به باد خواهد داد

امام جمعه شیراز گفت: طوفان‌الاقصی تا دودمان صهیونیست را به باد ندهد، آرام نخواهد شد، چرا که یک جنایت بزرگ علیه بشریت رخ داده است.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه ، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره مسئله این روزهای فلسطین و دو مبحث طوفان الاقصی و حمله به بیمارستان المعمدانی افزود: طوفان‌الاقصی یک حرکت دفاعی از سوی حماس بود، اقدام حماس حمله به نظامیان صهیونیستی بود که سرزمینشان را اشغال کرده بودند.

آیت‌الله دژکام تصریح کرد: این حمله یک کار دفاعی کاملا همراه با فتوت و جوانمردی بود که نزدیک به یک هزار اسیر از صهیونیست‌ها گرفتند.

وی تاکید کرد: به همدستان این جنایتکاران می‌گویم که طوفان‌الاقصی تا دودمان شما را به باد ندهد، آرام نخواهد شد، چرا که یک جنایت بزرگ علیه بشریت رخ داد و بیمارستانی را که خود آن‌ها هم می‌گویند باید امنیت داشته باشند را بمباران کردند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، این جنایت بزرگ را محکوم کرد و تسلیت گفت و اظهار داشت: همه امت اسلامی امروز در سوگ شهدای غزه هستند.

وی در ادامه با اشاره سیاستهای کلی در نظام جمهوری اسلامی که بر پایه عقاید و ارزشهای اسلامی بنا شده، گفت: یکی از وظایفی که ولی فقیه بر عهده دارد و باید طبق قانون اساسی انجام دهد، تعیین همین سیاستها بر اساس ارزشهای اسلامی است.

وی ادامه داد: رهبرانقلاب در این زمینه تلاشهای زیادی از دهه ۸۰ تاکنون داشته‌اند تا ریل سیاستگذاری کشور بر مبنای دین قرار گیرد، لذا وظیفه شرعی و قانونی آحاد مردم هم اطاعت از ایشان در این زمینه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در سیاستهای ابلاغی بر عدم منافات این سیاستها با ارزشهای اسلامی تاکید دارند.

وی خاطرنشان کرد: عدالت نیز دومین مسئله‌ای است که رهبری در سیاستهای ابلاغی بر آن تاکید دارند.

وی با اشاره به اینکه باید جلوی ظلم گرفته شود و سیاستگذار در سیاستگذاری و مجری در اجرا به این مهم توجه کند، عنوان کرد: مردم باید طعم عدالت را در اجرای سیاستها بچشند.

امام جمعه شیراز با اشاره به نظام انتخابات در جمهوری اسلامی و در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در پایان سال جاری،گفت: مسلما اجرای سیاستها و قوانین انتخاباتی باید منجر به برقراری عدالت شود، سیاستهای کلی انتخابات نیز توسط رهبرانقلاب در ۱۸ ماده ابلاغ شده و ایشان چارچوبی کلی تعیین کرده‌اند که با اجرای دقیق آن، انتخاباتی عادلانه برگزار خواهد شد.

آیت‌الله دژکام به نقش ارزشهای اسلامی در تعیین این سیاستها اشاره و اضافه کرد: رهبری در بند نخست این سیاستها در رابطه با حوزه‌های انتخاباتی اعلام کردند که بر مبنای جمعیت، این مهم مشخص شود.

وی ادامه داد: اگرچه سیاست ابلاغ شده، اما هنوز برخی از شهرها باید نوع تقسیم بندی را تغییر دهند و تعداد نمایندگان آنها اضافه شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس تاکید کرد: باید عدالت در رای افراد در انتخابات پیش رو، فراهم شود.

آیت‌الله دژکام افزود: باید امکان تبلیغ مساوی برای کاندیداها فراهم شود، رهبری نیز بر مشخص شدن منابع مجاز و حدود هزینه کرد افراد در انتخابات تاکید دارند تا موجب نشود که کسانی که تمکن مالی بیشتری دارند، تخلف کنند.

وی تصریح کرد: باید با همت مجموعه کارگزارن جلوی تخلفات گرفته شود تا انتخاباتی سالم و بدون دغدغه داشته باشیم.

امام جمعه شیراز ادامه داد: گاهی معتمدین کم لطفی می‌کنند در حالی‌که باید تلاش کنند تا عادلانه‌ترین انتخابات برگزار شود.

آیت‌الله دژکام اضافه کرد: باید بیش از پیش دست‌اندرکاران انتخابات توضیح دهند و تبیین کنند، مطالبه گران و فعالان فرهنگی نیز نسبت به تبیین سیاست‌های ۱۸ ماده‌ای رهبر انقلاب در ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات اقدام کنند.

وی همچنین با اشاره به هفته عقیدتی ارتش جمهوری اسلامی در پایان گفت: ارتش ما امروز یک ارتش مکتبی، ارزشی، دینی و اسلامی است.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان