کد خبر: ۱۶۱۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۲۹ مهر ۱۴۰۲
برای نخستین‌بار در جنوب کشور انجام می‌شود؛

درمان بیماری پیسی با روش سلول‌درمانی

رئیس جهاد دانشگاهی فارس، گفت: درمان بیماری پیسی یا ویتیلیگو در این نهاد با روش سلول‌درمانی برای نخستین‌بار در جنوب کشور به بیماران ارائه می‌شود.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، امیرحسین استقلال رئیس جهاد دانشگاهی فارس امروز ۲۹ مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر جلوگیری از فراموش‌شدن حمله تروریستی به حرم مطهر شاه‌چراغ (ع)، از برگزاری مراسم بزرگداشت سالروز نخستین حمله تروریستی به این حرم مطهر خبر داد و عنوان کرد: هم‌زمان با سالروز نخستین حمله تروریستی به حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) اختتامیه جشنواره‌های ادبی و هنری جهاد دانشگاهی در دارالعباده این آستان مقدس نیز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ویژه‌برنامه‌هایی به همین مناسبت در تاریخ ۴ آبان‌ماه ۱۴۰۲ تدارک‌دیده‌شده است، از برگزاری اختتامیه ششمین دوره جشنواره ملی قرآن و هنر با عنوان «شهود قدسی» و چهارمین جشنواره ملی ادبی «باران» به همت جهاد دانشگاهی فارس خبر داد و افزود: دو جشنواره سراسری جهاد دانشگاهی امسال با نگاه ویژه‌تری به حادثه حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) برگزار شد.

استقلال ادامه داد: امسال ۷۷۸ اثر از سراسر کشور به جشنواره ادبی «باران» جهاد دانشگاهی فارس رسید که از این شمار ۵۳۳ اثر مورد پذیرش و داوری قرار گرفت و از آثار برگزیده کتابی منتشر شد که حاوی سروده‌های شاعرانی از سراسر کشور درباره حادثه تروریستی حرم مطهر احمد بن موسی (ع) است.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس با اشاره به اینکه از ۲ هزار و ۲۷۸ اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره هنری قرآنی «شهود قدسی» در رشته‌های پوستر، تصویرسازی، عکس و لوگوتایپ، حدود ۶۰۰ اثر با موضوع این حادثه تروریستی است، اضافه کرد: شرکت‌کنندگانی از سراسر کشور در این جشنواره شرکت و حائز رتبه شدند که در مراسم اختتامیه میزبان ۴۷ نفر از دانشجویان منتخب خواهیم بود.

استقلال زمان برگزاری مراسم بزرگداشت حادثه تروریستی حرم مطهر را روز سه‌شنبه، ۲ آبان‌ماه جاری عنوان کرد و افزود: این مراسم از ساعت ۸:۳۰ در حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ (ع) اعلام برگزار خواهد شد.

وی در ادامه از رونمایی از هفت کتاب تالیف شده جهاد دانشگاهی فارس با موضوع این حمله کوردلانه نیز خبر داد و گفت: این کتاب‌ها شامل یک کتاب عکس روایت‌گونه از حادثه تروریستی نخست به این حرم مطهر، سه کتاب کودک در رده‌های سنی ب، ج و د همراه با نمایشنامه، دو کتاب تولیدات رسانه‌ای پیرامون این حادثه با محوریت تولیدات خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا و یک کتاب شعر از سروده‌های شاعران سراسر کشور درباره حادثه حرم است.

استقلال در بخش دیگر این نشست خبری به تشریح آخرین دستاوردهای جهادگران پژوهشی این نهاد پرداخت و گفت: درمان بیماری پیسی یا ویتیلیگو در این نهاد با روش سلول‌درمانی برای نخستین‌بار در جنوب کشور به بیماران ارائه می‌شود.
 
درمان بیماری پیسی با روش سلول‌درمانی برای نخستین‌بار در جنوب کشور


رئیس جهاد دانشگاهی فارس ادامه داد: تا امروز از سوی طب سنتی و مدرن درمان قطعی و مؤثری برای بیماری پیسی معرفی نشده است؛ ازاین‌رو با دانش به‌دست‌آمده از سوی محققان جهاد دانشگاهی درمان پیسی محقق شد و برای نخستین‌بار این درمان به‌صورت رسمی در استان فارس انجام می‌شود.

 وی با بیان اینکه عامل وراثت، نقص ایمنی، ترومای پوستی شدید و تماس با برخی مواد شیمیایی ایجاد و تشدیدکننده بیماری «ویتیلایگو» است، افزود: در این سلول‌درمانی بیماران تا ۷۰ درصد درمان می‌شوند

 استقلال همچنین اظهار کرد: در این درمان با عنوان «ریکالرسر» که نوعی سلول‌درمانی است بخشی از سلول‌های سالم فرد برداشت، استخراج و تکثیر می‌شود و سلول‌های تکثیر شده با تزریق به بیمار منتقل می‌شود، بدن این سلول‌ها را پذیرش و تکثیر می‌کند تا در عرض یک سال بهبودی حاصل شود.

 وی اضافه کرد: در هر نوبت تزریق تا ۱۵۰ سانتی‌متر مربع از پوست درمان می‌شود.

 رئیس جهاد دانشگاهی فارس گفت: این درمان در زمان حاضر می‌تواند استان‌های جنوبی ایران و کشورهای حوزه خلیج‌فارس را پوشش دهد.

 استقلال افزود: این درمان برای بیماران داخلی با کمترین هزینه ممکن (۱۲۰ میلیون ریال) است؛ اما برای گردشگران سلامت با هزینه ارزی متناسب محاسبه می‌شود.

 رئیس جهاد دانشگاهی فارس تصریح کرد: به این منظور یک واحد کلین روم در فارس اختصاص‌داده‌شده اما در صورت پاسخگو نبودن، نمونه‌ها به کلینروم تهران انتقال می‌یابد و از این نظر محدودیتی وجود ندارد.

 وی در پایان به حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به نوار غزه اشاره کرد و گفت: این جنایت که منجر به شهادت و مجروح شدن هزاران نفر شد، تا امروز این وحشی‌گری در جوامع انسانی کم‌نظیر بوده است. دل همه آزادگان جهان از این فاجعه به درد آمده است، ازاین‌رو امیدواریم نظام استکبار جهانی کشتار مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین را متوقف کند و بی شک پیروزی با جبهه حق خواهد بود.
 

 انتهای پیام/224224
 




نظرات بینندگان