کد خبر: ۱۶۱۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۰۶ آبان ۱۴۰۲

دانشگاه شیراز در شمار دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفت

دانشگاه شیراز در جدیدترین رتبه‌بندی موضوعی تایمز، در حوزه‌های علوم تربیتی، بازرگانی و اقتصاد، علوم کامپیوتر و مهندسی در جمع دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفته است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، روابط‌عمومی دانشگاه شیراز، اعلام کرد: پایگاه رتبه‌بندی تایمز، نتایج رتبه‌بندی موضوعی سال ۲۰۲۴ خود را در ۱۰ حوزه موضوعی کلی منتشر کرد که بر اساس آن، دانشگاه شیراز در ۶ حوزه موضوعی حضور چشمگیری داشته است.

بر اساس آخرین رتبه‌بندی موضوعی تایمز، رتبه دانشگاه شیراز در حوزه‌های موضوعی «بازرگانی و اقتصاد» و «علوم تربیتی» ۴۰۱-۵۰۰، «علوم اجتماعی»، «علوم کامپیوتر» و «مهندسی» ۵۰۱-۶۰۰، «علوم زیستی» و «علوم فیزیکی» ۸۰۰-۶۰۱ اعلام شده است.

بر اساس این رتبه‌بندی، دانشگاه شیراز برای نخستین‌بار موفق به کسب رتبه ۵۰۰-۴۰۱ در حوزه بازرگانی و اقتصاد و حوزه علوم تربیتی شده و به‌این‌ترتیب، به‌واسطه این ۲ رشته، برای نخستین‌بار در میان ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان در حوزه علوم‌انسانی قرار گرفته است.

دانشگاه شیراز در شمار دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفت

همان گونه که در جدول مشخص شده، در رشته مهندسی، رتبه دانشگاه شیراز از ۶۰۱-۸۰۰ در سال ۲۰۲۳ به رتبه ۵۰۱-۶۰۰ در سال ۲۰۲۴ ارتقا یافته است. همین‌طور دانشگاه شیراز موفق شده است جایگاه قبلی خود را در رشته‌های علوم اجتماعی، علوم کامپیوتر، علوم زیستی و علوم فیزیکی حفظ کند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان