کد خبر: ۱۶۱۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۱۲ آذر ۱۴۰۲
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

غربالگری ۲۱۱ هزار نفر در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: از زمان اجرای پویش ملی سلامت در استان، تاکنون ۲۱۱ هزار و ۷۹۵ نفر در این طرح مشارکت کرده‌اند.
به گزارش خبرنگار گروه سلامت پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، عباس رضاییان‌زاده، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به غربالگری بیش از ۲۱۰ هزار نفر از افراد بالای ۱۸ سال استان از ابتدای پویش ملی سلامت تاکنون، گفت: با مشارکت حداکثری گروه‌های هدف در این پویش ملی، تعداد بسیاری از افراد مبتلا که از بیماری خودآگاهی ندارند، شناسایی می‌شوند.

وی افزود: در گروه افراد غربالگری شده، تعداد ۴ هزار و ۶۴۸ بیمار جدید مبتلا به فشارخون، ۳۹ هزار و ۵۰۲ بیمار جدید مبتلا به‌پیش فشارخون، دو هزار و ۷۶ بیمار جدید مبتلا به دیابت و ۱۲ هزار و ۷۴۳ بیمار جدید مبتلا به‌پیش دیابت شناسایی شده‌اند.

 رضائیان زاده بیان کرد: باتوجه‌به پیش‌بینی شیوع ۳۵ درصدی فشارخون در جمعیت بالای ۱۸ سال و چهارده و نیم‌درصدی دیابت در جمعیت بالای ۲۵ سال، امیدواریم با مشارکت حداکثری گروه‌های هدف و تلاش مضاعف همکاران، درصد قابل‌توجهی از بیمارانی که از ابتلای خودآگاهی ندارند، در مدت‌زمان اجرای پویش، شناسایی و وارد چرخه مراقبت و پیگیری شوند.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تأکید بر اهمیت شناسایی زودهنگام این بیماران در پیشگیری و کنترل عوارض غیرقابل‌برگشت بیماری‌های دیابت و فشارخون بالا، از تمام افراد بالای ۱۸ سال دعوت کرد به‌منظور ارزیابی سلامت خود از نظر میزان قند خون و فشارخون به خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های سلامت و مطب پزشک خانواده خود مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

انتهای پیام/

نظرات بینندگان