کد خبر: ۱۶۲۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۲۳ دی ۱۴۰۲
رئیس دادگستری شهرستان نی‌ریز:

اقدامات فرهنگی می‌تواند مقدمه انسان سازی و جامعه سازی باشد

رئیس دادگستری شهرستان نی‌ریز گفت: مجازات کردن افراد با حبس تنها راهکار بازدراندگی نیست و اقدامات بسترساز دیگری هم باید انجام شود.
به گزارش خبرنگار گروه شهرستان‌ها پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، حسین غضنفر نژاد  رئیس دادگستری شهرستان نی‌ریز در سومین جشنواره ملی شعر فاطمی «در سایه‌سار طوبی» در این شهرستان، اظهار داشت: دستگاه قضایی باید خود را یکی از هدایت‌گران جامعه تصور کند چرا که بسیاری از چالش‌هایی که دستگاه قضا با آن مواجه است شاید سایر بخش‌ها مواجه نباشند.

 رئیس دادگستری شهرستان نی‌ریز افزود: ظرفیت‌های بسیاری در این دستگاه وجود دارد از نیروی انسانی نخبه که تعداد آن زیاد است و... که همه اینها ابزارهای مهمی است که بتواند جامعه را هدایتگری کرده و مسیر رشد و تعالی را هموارتر کند.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مسیرها و یکی از بهترین اقدامات فرهنگی است فرهنگی که می‌تواند مقدمه انسان‌سازی و جامعه‌سازی باشد؛ لذا دستگاه قضایی با همین موضوع شروع کرد و این جشنواره شعر را در شهرستان نی‌ریز برگزار کرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: دلیلش هم این بود که شاید این هویت‌هایی که ما بعضاً به آن کمتر توجه می‌کنیم که دارای شاخص‌های مثبت است نیازهای ضروری جامعه برای همان رشد و تعالی فرهنگی باشد و اگر در این حوزه اقدامی انجام ندهیم طبیعتاً آن برچسب‌های منفی به‌راحتی خود را نشان دهد.

غضنفر نژاد ادامه داد: اگر اقدامات ایجابی را انجام ندهیم و به فرهنگ توجه نکنیم برخی از افراد جامعه به سمت ابتذال می‌روند و برچسب بزهکاری به آنها چسبیده می‌شود و وقتی این برچسب‌ها زیاد می‌شود امیدی به رشد و تعالی جامعه نیست؛ لذا با استفاده از هنر پرمفهومی مثل شعر یک جشنواره شعر برگزار کردیم که از متخصصان این حوزه استفاده کردیم.

 رئیس دادگستری شهرستان نی‌ریز خاطرنشان کرد: سال اول استقبال خوبی و امسال خیلی بیشتری شد و توانستیم اسم شهرستان نی‌ریز را به‌عنوان یکی از شهرهایی که به حوزه فرهنگ توجه دارد مطرح کنیم.

این مقام مسئول افزود: این اقدامات بستر تربیتی فراهم می‌کند؛ چراکه آموزه‌های مثبت در جامعه است؛ اما اینکه اینها را چگونه دریافت و بهره‌برداری کنیم، فرهنگ این کار را به‌خوبی انجام می‌دهد.

وی تأکید کرد: دستگاه قضایی امسال این نهالی که کاشته بود به مردم شهرستان نی‌ریز هدیه می‌کند و از این به بعد با یک بنیاد مردمی تخت عنوان بنیاد فرهنگی طوبی نی‌ریز این حرکت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان