کد خبر: ۱۶۲۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۹ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
در آستانه ولادت حضرت علی (ع) انجام شد؛

راه‌اندازی پویش آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در فارس

مدیرعامل ستاد دیه استان فارس از پویش مردمی و کمک‌رسان آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در آستانه ولادت امام علی (ع) خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، اسحاق ابراهیمی، مدیرعامل ستاد دیه استان فارس از مردم خواست در آستانه ولادت امام علی (ع) و روز پدر، به کمک زندانیان جرائم غیرعمدی بشتابند که خود در کسوت پدر به سبب جرائم غیرعمد مالی به زندان افتاده‌اند. 

وی افزود: پویش «من آزاد شده مهر علی‌ام» یک پویش مردم‌نهاد و خیرخواهانه، با محوریت و مشارکت صداوسیمای مرکز فارس است که برای کمک به زندانیان جرائم غیرعمد، افرادی که در وقوع جرم انگیزه مجرمانه ندارند؛ اما هم خود به سبب عجز در رد و پرداخت دیون در زندان گرفتار شده‌اند و هم‌خانواده‌های بی‌سرپرست آنان با مشکلات عدیده مواجه شده‌اند و هم طلبکاران آنان هم محق پیگیری مطالبات خود هستند، به وجود آمده است.

مدیرکل زندان‌های فارس افزود: این پویش خیرخواهانه و مردمی از سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر در حال اطلاع‌رسانی اجتماعی است تا بین این دو عید فرخنده، شاهد بارش باران مهر و محبت مردم نوع‌دوست به خانه و خانواده و خصوصاً فرزندان این زندانیان غیرعمد و بازگرداندن این پدرهای آبرومند به خانواده و رفع مشکلات آنان باشیم.

راه‌اندازی پویش آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در فارس

رئیس ستاد دیه استان فارس تصریح کرد: پرونده تعداد ۶۳ نفر زندانی واجد شرایط غیرعمد که پدر خانواده هستند، برای این رویداد مهرورزانه انتخاب شده که مجموع بدهی ایشان بیش از ۱۶ میلیارد تومان است. تا کنون با رایزنی‌های مددکاران زندان‌ها و ستاد دیه، نزدیک ۹.۵ میلیارد تومان از شکات که علی‌رغم مشکلاتشان، یاوران بزرگ ستاد دیه هستند، گذشت اخذ شده است. مراجع محترم قضایی نیز حدود یک میلیارد تومان اعسار را پذیرش کرده‌اند و مقادیری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان نیز آورده خود مددجویان است.

ابراهیمی افزود: مردم شریف، خیر و نوع‌دوست ما که همواره یاور محرومان واقعی جامعه هستند، کمک‌های خود را به‌حساب ستاد دیه استان (۱۱۹۹۱۱۹۹/۱۰) نزد بانک ملت بنام ستاد دیه استان فارس و شماره کارت (۶۱۰۴۳۳۷۹۷۰۰۳۰۹۶۱) نزد بانک ملت بنام ستاد دیه فارس واریز کنند تا با یک یا علی (ع) شاهد آزادی این زندانیان به نیت آقا امیرالمؤمنین علی (ع) باشیم.

وی در خاتمه گفت: مانده بدهی موردنیاز این پدران که غیرعمد در زندان هستند، بیش از ۵ میلیارد تومان است. همه هم استانی‌های عزیز کمک کنند. کمک‌های مردم هر چند اندک هم که باشد، اثراتی بزرگ به دنبال دارد. آزادی این پدران، برکت کمک‌های مردمی است تا این افراد بیش از این شرمنده همسر و فرزند نباشند.

گفتنی است، ستاد دیه، نهادی مردمی و خیرخواه است که رسالت اصلی آن کمک به آزادی زندانیانی است. آن دسته زندانی‌هایی که به جرائم غیرعمد مانند مالی غیر کلاهبرداری، تصادفات و مهریه و به سبب عجز کامل از رد دین، در زندان‌ها گرفتار شده‌اند.

انتهای خبر/

منبع: ایکنا
نظرات بینندگان