کد خبر: ۱۶۲۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
«شیرازه» گزارش می‌دهد؛

ایران قوی با حضور حداکثری در انتخابات

در همه حال مجلس شورای اسلامی نیاز دارد تا قدرتمند باشد و پشتیبانی و حمایت مردم را داشته باشد بنابراین، انتظار می‌رود ملت بابصیرت ایران در انتخابات پیش‌رو بار دیگر دشمنان را مأیوس و شگفت‌زده کنند.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، برای جمهوری اسلامی به‌عنوان یک نظام مردم پایه از ابتدای انقلاب تاکنون مهم‌ترین مؤلفه تأثیرگذار موضوع حضور مردم در عرصه‌های تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کشور بوده که غالباً با مشارکت بالایی شکل‌گرفته است .

دشمنان سعی کرده‌اند جمهوری اسلامی ایران را فاقد مشروعیت سیاسی قلمداد کنند و حمایت، پشتیبانی و حضور مردم در دفاع از انقلاب اسلامی و کشور را تضعیف کنند، بدیهی است پاسخ روشن به دشمنان برگزاری انتخاباتی است که با «حضور حداکثری مردم» زمینه را برای تقویت امنیت ملی و تأمین مصالح و منافع کشور فراهم کند.

در همین راستا سعید خانی فرماندار شهرستان کوار در گفتگو با این رسانه با اشاره به پیشرفت کشور با حضور حداکثری مردم در انتخابات بیان کرد: حل تمام مشکلات با مشارکت بالا در انتخابات میسر می‌شود و این گونه مجلسی قوی برای نیل به راهبرد ایران قوی شکل می‌گیرد.

وی شناخت را مهم‌ترین رکن هر انتخاب دانست و افزود: نقش معتمدین و نخبه‌ها و متخصصین در ایجاد شناخت برای مردم یک نقش منحصربه‌فرد است و می‌تواند مردم را به‌سوی یک انتخاب اصلح هدایت کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان کوار با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در ایجاد شناخت برای مردم تصریح کرد: برنامه‌های رسانه‌ای در آگاهی‌بخشی به جامعه و بالابردن سطح معلومات آنان در انتخاب، گزینش فرد اصلح را میسر می‌سازد.

خانی تخصص و تقوا را برترین ملاک‌های انتخاب اصلح دانست و اظهار کرد: مردم با درنظرگرفتن بینش، تخصص، سابقه و تقوای افراد در انتخاب خود، می‌توانند جهت شکل‌دهی به یک مجلس قوی و در راستای ایجاد تمدن اسلامی نقش ایفا کنند.

ایران قوی با حضور حداکثری در انتخابات

در واقع با بررسی روندهای انقلاب اسلامی از زمان پیروزی تا به امروز نشان می‌دهد، جمهوری اسلامی ایران مهد مردم‌سالاری یا به عبارت برخی مهد دموکراسی بوده است، این یعنی اهمیت مردم برای نظام اسلامی به‌اندازه‌ای است که امام (ره) به پشتیبانی مردم دولت تعیین می‌کنند و رهبر معظم انقلاب به پشتیبانی از مردم همه فتنه‌ها را ناکام می‌گذارند؛ بنابراین، «اکثریت مردم» هستند که به حکومت اسلامی قدرت دادند و با همین پشتوانه هم نظام به موفقیت‌های بزرگی رسیده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حلفی مسئول دفتر نمایندگی سپاه ناحیه قیروکارزین روز گذشته در گفتگو با این پایگاه تحلیلی خبری بیان کرد: مردم‌محور این نظام مقدس هستند چه زمانی که حضرت امام (ره) بودند و چه اکنون که امام خامنه‌ای هستند روی کلیدواژهٔ مردم خیلی تأکید می‌کنند.

 نقش‌آفرینی مردم در تمام زمینه‌ها تعیین‌کننده در انقلاب، در جنگ، در فتنه‌های مختلف مردم در صحنه بودند؛ بنابراین حضور مردم در صحنه‌های مختلف معجزه‌آفرین است.

وی تنها راه مقابله با دشمن حضور مردم در صحنه و میدان دانست و افزود: حضور مردم در صحنه از لوازم حتمی ادارهٔ صحیح کشور و پیشرفت انقلاب است. قبلاً میدان انقلاب و جنگ بود؛ اما اکنون میدان، میدان انتخابات است، انتخابات حق مردم است. حق مردم است که آینده کشور را مشخص کنند. حضور مردم در انتخابات چه مجلس شورای اسلامی و چه خبرگان رهبری مهم است. مجلس قوی برای کشور اقتدار و امنیت به ارمغان می‌آورد.

مسئول دفتر نمایندگی سپاه ناحیه قیروکارزین با اشاره به حضور مردم گفت: حضور ملت در انتخابات و تجلی دوباره ارتباط مستحکم مردم و نظام، به معنای نصرت جمهوری اسلامی و ناکام ماندن اهداف دشمن است و در واقع انتخابات باعث پیشرفت و تحول در کشور می‌شود؛ بنابراین مهم‌ترین نقش مردم در انتخابات ایجاد تحول است.

ایران قوی با حضور حداکثری در انتخابات

در همه حال مجلس شورای اسلامی نیاز دارد تا قدرتمند باشد و پشتیبانی و حمایت مردم را داشته باشد؛ چرا که اگر مردم نباشند، اساساً مجلس و قوانین آن برای چه کسی نوشته می‌شوند و چه کسی است که اصلاً به دنبال اجرای آن و نظارت بر اجرای آن باشد؛ بنابراین، انتظار می‌رود ملت با بصیرت ایران در انتخابات پیش‌رو بار دیگر دشمنان را مأیوس و شگفت‌زده کنند.

به همین منظور محمد رضایی مدیرکل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس به خبرنگار این رسانه گفت: قطع به‌یقین هرچه مشارکت در انتخابات مجلس بالاتر باشد مجلسی قوی‌تر و کارآمدتر شکل خواهد گرفت و به همان میزان تهدیدهای خارجی کم‌تر خواهد شد میزان مشارکت رابطه مستقیمی در میزان دفع تهدیدها و ایجاد فرصت‌ها خواهد داشت که باید به این مقوله توجه جدی داشته باشیم.

وی مردم را گرداننده اصلی سرنوشت آینده سیاسی دانست و افزود: مردم با نوع انتخاب خود نقش اصلی را در تشکیل یک مجلس قوی ایفا خواهند کرد میزان مشارکت و نیز نوع بررسی کارشناسانه در انتخاب اصلح در تشکیل مجلس قوی نقش اصلی را داراست در واقع باید گفت در نظام مردم‌سالاری دینی در جمهوری اسلامی، نقش اصلی انتخاب‌ها خود مردم هستند و مردم مجریان واقعی هستند.

مدیرکل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس گفت: به نظر می‌رسد باتوجه‌به اهمیت جایگاه مجلس در نظام اسلامی و تأثیر آن در تحولات داخلی و خارجی، بایستی با حساسیت ویژه برای رسیدن به یک انتخاب هوشمندانه، عالمانه و دقیق اقدام کرد بررسی نیازمندی‌های مجلس در حوزه‌های مختلف رکنی مهم از این بررسی‌ها باید باشد توصیه می‌شود قانون فصل‌الخطاب است؛ لذا همهٔ ما در هر جایگاهی از مجریان، ناظرین، داوطلبین و سایر بزرگواران تنها با فصل‌الخطاب قراردادن قانون است که می‌توانیم با شیوه‌ای شفاف همچون گذشته انتخاباتی حماسی با حضوری از دریای بصیرت ملت بزرگ ایران اسلامی داشته باشیم.


انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان