کد خبر: ۱۶۲۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۸ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفتگو با «شیرازه» مطرح کرد:

سیر صعودی توزیع شیرخشک در فارس

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به سیر صعودی پخش شیرخشک توسط شرکت‌های پخش به داروخانه‌ها خبر داد و گفت: از فروردین‌ماه سال جاری تا دی‌ماه امسال توزیع شیرخشک سیر صعودی داشت.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، چند وقتی بود که والدین از کمبود شیرخشک در استان فارس و کشور رنج می‌بردند و بسیاری از مصرف‌کنندگان را دچار مشکل کرده و خبرنگار این رسانه در نشست خبری معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز این مشکل را مطرح و جویای پاسخ آن شد.

محمدجواد راعی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پاسخ به سوال این رسانه گفت: اطلاع داریم که چندین ماه گذشته مواردی در خصوص شیرخشک به وجود آمد که تقریباً حالتی مانند طرح دارویار داشت که سال گذشته اجرا شد.

سیر صعودی توزیع شیرخشک از فروردین‌ماه تا دی‌ماه امسال
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به سیر صعودی توزیع شیرخشک توسط شرکت‌های پخش به داروخانه‌ها اشاره کرد و گفت: از فروردین‌ماه سال جاری ۳۶۷ هزار قوطی شیرخشک توسط شرکت‌های پخش به داروخانه هاتوزیع شده است همچنین در اردیبهشت‌ماه ۳۷۰ هزار شیرخشک، در خردادماه ۳۹۹ هزار قوطی شیرخشک و شهریورماه ۴۴۰ هزار قوطی شیرخشک و در مهرماه ۵۵۰ هزار قوطی شیرخشک،۶۳۵ هزار در آبان‌ماه، ۶۲۴ هزار قوطی شیرخشک در آذرماه و در دی‌ماه ۶۸۶ هزار و ۴۶۵ قوطی شیرخشک در بین داروخانه‌ها توزیع شده است.

وی افزود: بنابراین شد که توزیع شیرخشک ساماندهی شود و برای توزیع شیرخشک یارانه تخصیص داده شود همچنین قابل‌ذکر است شاهد بودیم که در جاهای دیگر شیرخشک مصرف می‌شد و جدا از مصرف‌کننده مواردی همچون خروج شیرخشک از کشور یا برای مصارف دیگر استفاده می‌شد که باعث شد ارز زیادی خارج شود و ما آمدیم بحث هدفمندی یارانه‌ها در شیرخشک را اجرا کردیم همچنین باید گفت ابتدای شروع هر طرحی مشکلات، ایرادات و کمبودهایی رخ دهد.

میزان توزیع شیرخشک به داروخانه‌ها محسوس است
راعی با اشاره به اینکه حوزه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی پیگیر شد تا بتوانند میزان کمبود شیرخشک را به حداقل برساند و توزیع عادلانه بین داروخانه‌های استان فارس ایجاد شود، ادامه داد: میزان توزیع شیرخشک به داروخانه‌ها از لحاظ تعدادی کاملاً محسوس است.

وی اضافه کرد: ممکن بود چند ماه گذشته مردم استان فارس در تهیه شیرخشک دچار مشکل می‌شدند؛ اما الحمدلله با توزیع سعودی شیرخشک مشکلات کمتر شده است.

راعی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که وجود دارد که برخی از والدین نوزادان و کودکان اطلاع نداشته باشند موضوع هدفمندی یارانه‌های شیرخشک است که هر کودک زیر دو سال هر ماه ۱۰ قوطی می‌تواند به‌صورت یارانه‌ای شیرخشک دریافت کند به دلیل اینکه والدین باید کودک و نوزادان خود را ثبت کنند و هر داروخانه در سطح کشور مراجعه کنند می‌توانند سهمیه خود را محاسبه کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: والدین می‌توانند ۱۰ قوطی شیرخشک را به‌صورت غیریارانه‌ای دریافت کنند که مسلماً قیمت بالاتری را باید بپردازند که همین باعث شده که دغدغه‌هایی برای والدین ایجاد شود.

به گفته وی با همان ۱۰ قوطی شیرخشک سهمیه یارانه‌ای هر کودک، نیاز بیش از ۹۵ درصد کودک بر طرف می‌شود، 
به گزارش شیرازه، والدین بدانند برای تهیه شیرخشک کد ملی و تاریخ تولد فرزند شیرخوار به داروخانه جهت دریافت شیرخشک الزامی است.

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان