کد خبر: ۱۶۲۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۲ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
فرماندار شهرستان فیروزآباد در گفتگو با شیرازه:

شناخت عنصر موثر هر انتخابی است

فرماندار شهرستان فیروزآباد گفت: تبیین شرایط می‌تواند به شناخت منجر شود بنابراین شناخت عنصر مؤثر و مهم در هر انتخابی است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، حبیب‌الله جمشیدی فرماندار شهرستان  فیروزآباد در گفتگو با خبرنگار این رسانه  با اشاره به بهترین ملاک انتخاب در انتخابات پیش رو  گفت: در جامعه اسلامی که اولویت‌ها در رفتارشناسی مبتنی بر تعالیم دینی است بدیهی است که اولین مالک برای انتخاب به‌ویژه در مسائل سیاسی‌-اجتماعی آموزه‌های دینی است و از دیگر سو شرایط و ویژگی‌های محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی می‌طلبد که برای انتخاب‌ها این شرایط را در نظر گرفت. توسعه رونق و پیشرفت مرهون انتخاب‌های مناسب در بزنگاه‌های خاص است که بنابراین از دیگر مالک‌های انتخاب آشنایی و اشرافیت انتخاب‌شونده بر مؤلفه‌ها و متغیرهای توسعه است.


وی گفت: قومیت‌ها به‌ خودی‌ خود، یک ظرفیت و فرصت برای هر منطقه‌ای هستند. وجود قومیت‌ها باعث تنوع و تکثر فرهنگی و تبادل اندیشه‌ها و تجربیات می‌شود که این موضوع می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در توسعه و آبادانی منطقه برجای می‌گذارد و از سویی دیگر اگر صرف قومیت مالک انتخاب باشد می‌تواند مانعی برای انتخاب اصلح باشد و ما را از هدف اصلی انتخاب دور نگه دارد.


فرماندار شهرستان فیروزآباد در واکنش به سوال خبرنگار شیرازه مبنی برنقش مردم برای داشتن یک مجلس قوی گفت: مجلس به‌عنوان عصاره فضائل ملت در واقع برآیندی است از ویژگی‌های عالی و خصوصیات فردی و اجتماعی یک ملت است که در انتخاب آنها تبلور پیدا می‌کند بنابراین مردم به‌عنوان انتخاب‌کننده نماینده نقش بی‌بدیل و شگرفی در رویکرد مجلس دارند به‌ویژه در کشور ما که مردم آزادانه و بی‌واسطه نمایندگان مجلس را انتخاب می‌کنند.


جمشیدی در پایان افزود: شناخت می‌تواند از طرق مختلف به دست آید. شناخت در ابعاد مختلف از جمله در بعد فردی و اجتماعی مستلزم پیش‌زمینه‌ها و آگاهی مناسب از محیط، افراد، جریانات و سایر مؤلفه‌ها است. برای به‌دست‌آوردن شناخت بیشتر بررسی، تحقیق، مطالعه و استفاده از تجربیات موجود می‌تواند گره‌گشا باشد. در دنیای کنونی با بمباران خبری و عوام‌فریبی رسانه‌ای روزافزونی روبرو هستیم هرچقدر شناخت و سواد رسانه‌ای بیشتری داشته باشیم در انتخاب موفق‌تر خواهیم بود. از طرفی تبیین شرایط می‌تواند به شناخت منجر شود بنابراین شناخت عنصر مؤثر و مهم در هر انتخابی است.

انتهای خبر/224224

برچسب ها: انتخاب ، انتخابات ، شیرازه
نظرات بینندگان