کد خبر: ۱۶۲۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس:

فارس دارای بیشترین پروژه مدرسه درحال ساخت کشور است

مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس گفت: استان فارس دارای بیشترین پروژه مدرسه در حال ساخت و تکمیل در سطح کشور است و دولت سیزدهم در راستای به بهره‌برداری رساندن این پروژه‌ها تلاشی مضاعف کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی آموزش‌وپرورش فارس، محمد خلیل خرد مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس اظهار کرد: در راستای تأمین فضای آموزشی در سطح استان مجدانه پیگیر پروژه‌های در حال احداث و طرح‌های موردنیاز هستم.


وی تصریح کرد: دولت سیزدهم در راستای تکمیل و به بهره‌برداری رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی در استان فارس تلاشی مضاعف کرده است.


خرد گفت: این دولت پروژه‌های آموزشی زیادی را در استان تکمیل و افتتاح کرده وسعی داریم تا پایان سال سایر طرح‌های نیمه‌تمام آموزش و پرورش را به اتمام برسانیم.


این مقام مسئول ادامه داد: اخیراً ۷۵ طرح آموزشی و پرورشی با اعتباری بالغ بر ۵۱۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که از این میزان اعتبار، ۲۸۸ میلیارد تومان توسط خیرین مدرسه‌ساز تامین شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس با بیان اینکه همواره مدارس فرسوده به پروژه‌های در حال احداث اضافه می‌شود، خاطرنشان کرد: بسیاری از خیرین حوزه خلیج‌فارس در ساخت پروژه‌های عمرانی استان مشارکت دارند؛ لذا ما قدردان همه خیرین هستیم.


وی گفت: به دلیل تورم در مصالح و ساخت‌وساز اگر برخی خیرین توان مشارکت کمتری دارند بهتر است احداث یک پروژه به کمک دو و یا سه خیر واگذار شود.


خرد افزود: در سطح کشور هیچ استانی به‌اندازه فارس، پروژه آموزشی در حال تکمیل ندارد؛ لذا نیازمند توجه ویژه هستیم تا هم از اعتبارات ملی و هم اعتبارات استانی استفاده کنیم.


وی اذعان کرد: با تعامل با سایر بخش‌ها تلاش داریم مشکلات عمرانی حوزه تعلیم و تربیت را  برطرف کنیم.


انتهای خبر/

نظرات بینندگان