کد خبر: ۱۶۲۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۳ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
قائم‌مقام شورای وحدت در استان فارس:

مطالبه ما از نمایندگان تدوین قوانین موثر است

قائم‌مقام شورای وحدت در استان فارس گفت: تدوین قوانین موثر، ترمیم برخی قوانین و پیشگیری از تبصره‌های بی مورد جز مطالبات اصلی ماست. نیاز داریم که قوانینی تدوین و طرح شود و بعضی قوانین زائد باید ترمیم شوند و از طرفی تبصره‌هایی که ممکن است منجر به فرار از قانون شود باید اصلاح شوند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»،جابر مهدیار قائم‌مقام شورای وحدت در استان فارس امروزسه اسفندماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز گفت: امسال هم فهرستی که در معرض عموم قرار می‌گیرد، متناسب باسلیقه مردم است.

وی با بیان اینکه روش انتخاب فهرست شورای وحدت امسال، یک روش شالوده شکن بوده است، گفت: در استان فارس بیش از ۹۰۰ نفر برای ورود به شورا تأیید شده بودند که بعد از بررسی ابتدایی، ۹۰ نفر از این میان که توانایی ورود به مجلس داشتند، انتخاب شد.

 قائم‌مقام شورای وحدت در استان فارس گفت: مجموعه شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی، شورایی را تشکیل داد و یک کار مشترک را با جمعیت رزما که جمعیت رزمندگان مدافع انقلاب اسلامی است، به ثمر رساند و در نهایت به یک فهرست مطمئن رسیدیم.

مهدیار بیان کرد:تلاش ما این بود که متوجه محتوای ذهنیت افراد شویم و بدانیم که به لحاظ تخصصی و اعتقادات ایمانی، منش و گفتار، توانایی ارائه طرح به مجلس، توانایی بررسی لوایح دولت، قدرت نظارت، جرئت و جسارت و حتی از نظر وضعیت ظاهری، در چه سطحی هستند. در آزمون کتبی از افراد درخواست کردیم که ابر مشکلات کشور را برای ما تشریح کرده و راهکارهای برون‌رفت را نیز شرح دهند. سؤالاتی که هم در سطح بین‌المللی، هم در سطح ملی، هم‌داستانی و هم شهرستانی بود و اشراف نفرات به این مسائل بررسی شد.

وی افزود: در آزمون برگزار شده، نکته مهم این بود که همه اوراق با سربرگ‌های رمزگذاری شده بود و برای تصحیح نیز به دانشگاه ارسال شد و هیچ‌کسی هم نمی‌دانست که چه کسی قرار است اوراق را تصحیح کند؛ بنابراین بدون اعمال‌نفوذ، بارگذاری و معدل گیری و در نهایت رده‌بندی افراد اول تا ۹۰ مشخص شد. به همین ترتیب در شهرستان‌ها نیز نفرات برتر مشخص شدند.

قائم‌مقام شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس با اشاره به اینکه باز کردن مسیرهای مهم درآمد دریا پایه به‌عنوان یک عنصر اصلی مدنظر شورا است، گفت: نه فقط استان فارس بلکه تمام استان‌های کشور باید به دریا دسترسی داشته باشند و این یکی از موارد اصلی است که شورای وحدت در مجلس پیگیر آن خواهد بود.

مهدیار از پیگیری زیرساخت‌های مربوط به حمل‌ونقل، محورهای مواصلاتی، اتصال شاه‌راه‌ها به یکدیگر و توسعه سومین حرم اهل‌بیت (ع) به‌عنوان یک مقصد جدی گردشگری به‌عنوان دیگر مطالبات جدی شورا نام برد و گفت: مسیرهای دستیابی به این اهداف در بازه‌های زمانی مختلف دسته‌بندی‌شده و پیگیری خواهد شد.

وی گفت:  تدوین قوانین موثر، ترمیم برخی قوانین و پیشگیری از تبصره‌های بی مورد جز مطالبات اصلی ماست. نیاز داریم که قوانینی تدوین و طرح شود و بعضی قوانین زائد باید ترمیم شوند و از طرفی تبصره‌هایی که ممکن است منجر به فرار از قانون شود باید اصلاح شوند.

قائم‌مقام شورای وحدت در استان فارس در پایان با بیان اینکه استان فارس با ۱۸ نماینده قابلیت زیادی دارد که اگر با هم همراه شوند، می‌توانند کارهای مؤثری انجام دهند، گفت: تمام کسانی که از طریق شورای وحدت وارد مجلس می‌شوند، در نهایت به فراکسیون شورای وحدت وارد خواهند شد؛ لذا افق دید مجموعه این است که با حضور این افراد در مجلس، رشد صنعت فارس، رشد کشاورزی، توسعه صنایع تبدیلی، احصا، استحصال و فروش معادن، به‌عنوان مهم‌ترین مباحث پیگیری شود و همچنین در موضوع نفت و گاز، مطالبات اساسی خواهیم داشت.

 

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان