کد خبر: ۱۶۳۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۳
رئیس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

حمایت از مردم فلسطین بر مسلمانان واجب است

رئیس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: حمایت از مردم فلسطین بر همه مسلمانان واجب است و نمی‌توان گفت ما مسلمان هستیم؛ اما نسبت به ظلم و جنایاتی که در فلسطین انجام می‌شود بی‌تفاوت باشیم؛ زیرا اکنون در مقابل دو جبهه قرار گرفته‌ایم که یکی از جبهه‌ها حق و دیگری جبهه باطل است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»،این‌جا شیراز است سومین حرم اهل بیت(ع) سرزمینی که از دیرباز پشتیبان انقلاب،اسلام و حامی مظلومان و ستم‌دیدگان جهان بوده و تا کنون همواره در تمامی عرصه‌ها با حضور پر جوش و خروش خود ثابت کرده‌اند که پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند.

مردم شیراز و استان فارس این‌بار هم با حضور در راهپیمایی روز قدس حمایت همه جانبه خود را برای مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند و به رژیم غاصب صهیونیست فهماندند که به زودی بساط‌شان برچیده خواهد شد.

مردم استان فارس از جمله شیرازی‌ها همواره ثابت کرده‌اند، پای دفاع از مظلوم و سرکوب ظالم که میان باشد، دیگر فرقی نمی‌کند از چه حزب و جناح و دیدگاه و قشری باشند، به میدان می‌آیند و مردانه حضوری  پررنگ از خود نشان می‌دهند.

 آری روز قدس روز حمایت همه‌جانبه مسلمانان جهان از مردم مظلوم و ستم‌دیده فلسطین است که بیش از ۷۵ سال با اشغالگرترین، غاصب‌ترین و بی‌رحم‌ترین رژیم جهان دست‌ و پنجه نرم می‌کنند و سالانه صدها و هزاران کودک بی‌گناه به شهادت می‌رسند.

مردم شیراز همانند دیگر نقاط ایران اسلامی نیز پیرو سخنان و دستور بنیانگذار انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ که آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نام‌گذاری کردند، هر ساله با زبان روزه به خیابان‌ها می‌آیند و شعارهای ضد اسرائیلی سر می‌دهند تا مستکبران جهان بدانند و ببینند که فلسطینی و قدس تنها نیستند.

در این میان حضور چشمگیر اقشار مختلف مردم از دانش آموزان ، ورزشکاران،جانبازان،مسئولان  را در راهپیمایی امروز روز قدس در شیراز شاهد بودیم.

همچنین در این میان حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ضیاءالدین آقاجان پور رئیس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم روز جهانی قدس در شیراز بیان کرد: آخرین وصیت امام علی (ع) به مسلمانان جهان این بود که انسان نباید فریب دنیا را خورده و باید در مسیر حق‌گویی گام برداشته و حامی مظلومان باشد.

وی اضافه کرد: حمایت از مردم فلسطین بر همه مسلمانان واجب است و نمی‌توان گفت ما مسلمان هستیم؛ اما نسبت به ظلم و جنایاتی که در فلسطین انجام می‌شود بی‌تفاوت باشیم؛ زیرا اکنون در مقابل ۲ جبهه قرار گرفته‌ایم که یکی از جبهه‌ها حق و دیگری جبه باطل است.

آقاجان پور ادامه داد: در جبهه حق حسین (ع) و مسلمانان قرار گرفته‌اند و در جبهه باطل یزید و امریکائیان و حامیان رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند و از این رژیم حمایت کرده و تمامی تجهیزات نظامی را در اختیار آنان قرار داده‌اند که بتوانند کودکان و زنان فلسطینی را به شهادت برسانند.

وی با بیان اینکه برخی می‌گویند سازش کنید تا بتوانید در جهان زندگی کنید؛ اما مسیر ما همسو با آرمان‌های امام حسین (ع) است که تنها راه نجات مقاومت بوده؛ زیرا به‌زودی قدس شریف آزاد خواهد شد،افزود: تمامی مسلمانان جهان با حضور در قبله اول مسلمانان جهان نماز را اقامه خواهند کرد.

به گزارش شیرازه، مقام معظم رهبری روز قدس و راهپیمایی این روز را روزی مهم دانسته و می‌فرمایند: روز قدس مهم است چون نشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دهنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بندی حق و باطل، صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی عدل در مقابل ظلم است همچنین قابل ذکر است که روز قدس فقط روز فلسطین نیست؛روز امت اسلامی است و روز فریاد رسای مسلمانان علیه سرطان کشنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ صهیونیزم است که به وسیله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دست متجاوز اشغال‌گران،مداخله کنندگان، قدرت‌های استکباری به جان امت اسلامی افتاده است.

روز قدس روزکمی نیست و حضورپرشورشیرازی‌های روزه دار در صحنه نشان داد که روز قدس یک روز جهانی است.

انتهای خبر/۲۲۴۲۲۴

نظرات بینندگان