کد خبر: ۱۶۳۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۶ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۳
در سالروز شهادت شهید اهل قلم انجام شد؛

بیانیه معاون فرهنگی و هنری سپاه فجر استان فارس

معاون فرهنگی و هنری سپاه فجر استان فارس به مناسبت فرارسیدن ۲۰ فروردین؛ سالروز شهادت سید شهیدان شهید اهل قلم شهید «سید مرتضی آوینی» و با هدف تجلیل از مقام شامخ هنرمندان شهید و شهیدان هنرمند بیانیه‌ای را صادر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از روابط عمومی معاون فرهنگی سپاه فجر فارس، محمد رنجبر معاون فرهنگی و هنری سپاه فجر استان فارس به مناسبت فرارسیدن ۲۰ فروردین سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید «سید مرتضی آوینی» و روز هنر انقلاب اسلامی و با هدف تجلیل از مقام شامخ هنرمندان شهید بیانیه‌ای صادر کرد.

 

متن بیانیه به شرح ذیل است:

آگاهی‌های زمان‌مند زمان خویش است و ساحت و خاستگاه هنر، بازنمایانده و بازتاب دهندهٔ هویت و اصالت وجودیِ جامعه است و از همین رهگذر است که نگاه متعهدانه به هنر، اصالت دهنده، هویت‌بخش، پیش‌رونده و پیش‌برندهٔ هنر در مسیر رشد و تعالی استعدادهای هنری و در تراز انقلاب اسلامی است.
۲۰ فروردین‌ماه، سالروز شهادت سید شهیدان اهل‌قلم، سید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی است. سید مرتضی آوینی، هنرمندی متعهد و شهیدی بی‌بدیل است که با قلم و هنر خود، نقش بزرگی در ترویج ارزش‌ها و معارف انقلاب اسلامی ایفا؛ و شور و اشتیاق، نورِ امید و ایمان را متعهدانه در دل مردم ایجاد کرد.
استان فارس، مهد هنر انقلاب اسلامی و پیشرو در تبیین معارف متعالی انقلاب اسلامی در آینهٔ فرهنگ و هنر است. فارس میزبان هنرمندانی است که ظرفیت فعالیت متعهدانه‌شان بر مبنای فهم هنرمندانه از ارزش‌های انقلاب اسلامی را در خدمت جهاد تبیین و فتح قله‌های باعظمت این ادراک هنری از انقلاب اسلامی گذارده‌اند و به یقین، راه رسیدن به قله‌های باشکوه حقیقتِ هنر و تجسمِ هنر متعهدانه در فارس و با برخورداری از طیف وسیعی از این هنرمندان متعهد، مهیا، هموار، دست یافتنی و فراهم است.
هنرمندان متعهد استان فارس، در کوران حوادث، راه را از بیراهه باز می‌شناسند و مجاهدانه در طریق حق و حقیقت، گام برداشته و متعهدانه در به فعلیت رساندن ارزش‌های اسلامی و معارف انقلاب شکوهمند اسلامی در قالب هنر، عالمانه، هنرمندانه و آگاهانه میدان داری می‌کنند و از این روست که فارس را مهد هنر و خاستگاه هنر متعهد انقلاب اسلامی دانسته¬اند.
تردیدی نیست که هنرمندان متعهد و مجاهدان عرصه هنر در این استان، چونان که متعهدانه و وفادارانه، در تبیین آموزه‌های اسلامی و انقلابی در میدان بوده‌اند؛ همچنان بر عهد و پیمان دیرین خود ثابت‌قدم مانده و در هفته هنر انقلاب اسلامی بار دیگر با آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی و تجدید عهد کرده و همواره در این عرصه، متعهد، هم¬پیمان و ساعی خواهند بود.
معاونت فرهنگی و هنری سپاه فجر فارس، به یمن نکوداشت هفته هنر انقلاب اسلامی، و روز بیستم فروردین‌ماه، بر خود لازم می‌داند از تمام هنرمندانی که در استمرار راه شهید آوینی با آثار خود، ارزش‌ها و ایده‌های انقلاب را بازتاب می‌دهند و به ترویج هنر و فرهنگ اصیل کشورمان کمک می‌کنند، تشکر و سپاسگزاری نموده و خاضعانه در پیشگاه هنر متعالی ایشان که همواره بیانگر معانی وحدانیت خداوندی است، ادای احترام و تعظیم نماید

وسلام علیکم 
محمد رنجبر 
معاونت فرهنگی و هنری سپاه فجر استان فارس

 

انتهای خبر/

برچسب ها: بیانیه ، شهید ، شهید اوینی
نظرات بینندگان