کد خبر: ۱۶۳۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
نماینده ولی‌فقیه در فارس:

تاکنون سپاه پای حرف حق خود ایستاده است

نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: اگر انسان حرفی زد باید پای آن بایستد، الحمدلله در رابطه با سپاه پاسداران در طول این سال‌های پس انقلاب شاهد هستیم که سپاهیان پای حرفی که زده‌اند ایستاده‌اند و این سپاه را قشنگ کرده است و خیلی امتحان سختی است و هر چه جلوتر می‌رویم سخت‌تر می‌شود و خدا می‌خواهد ببیند شایستگی برای ظهور حضرت داریم یا خیر؟ افتخار می‌کنیم تاکنون سپاه پای حرف حق خود ایستاده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از روابط‌عمومی نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز، به مناسبت سالروز تأسیس سپاه آیت‌الله دژکام با سردار احمدی فرمانده گروه ۵۶ توپخانه حضرت یونس (ع) به‌اتفاق جمعی از معاونین دیدار و گفتگو کرد.



نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: خدای متعال در آیات دوم و سوم سوره صف می‌فرماید "یَا أَییّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ، کَبُرَ مَقْتًا عِنْدَ اللَّهِ أَنْ تَقُولُوا مَا لَا تَفْعَلُونَ"، الا ای کسانی که ایمان آورده‌اید، چرا چیزی به زبان می‌گویید که در مقام عمل خلاف آن می‌کنید؟ این عمل که سخن بگویید و خلاف آن کنید بسیار سخت خدا را به خشم و غضب می‌آورد.


آیت‌الله دژگام مسئله اصلی که همه پیامبران هم به‌خاطر آن مبعوث شدند بحث انسانیت دانست و افزود: یعنی خدا برای سایر موجودات زنده پیامبر نفرستاده است؛ بلکه پیامبران را برای انسان فرستاده است به‌خاطر اینکه انسان یک ویژگی‌های خاص خودش را دارد از جمله ویژگی‌های انسان این است که خدای متعال به او قدرت نطق داده است و فیلسوفان در تعریف انسان گفته‌اند حیوانی است که حرف می‌زند و نطق دارد.

تاکنون سپاه پای حرف حق خود ایستاده است


وی در ادامه افزود: این نطق نشانه عقل هم است برای اینکه تعداد پیام‌ها و حرف‌هایی که منتقل می‌شود بی‌نهایت است و هر ساعت می‌توانیم حرف جدید تولید کنیم و یک قدرت عاقله می‌خواهد که این را تولید کند،انسان در این مرحله از نعمت و خلقت الهی که قرار گرفته است برای اینکه انسان بودن و درجه انسانی خودش را حفظ کند فرموده‌اند باید حرفی که می‌زند با عملش مطابق باشد و اگر حرف و عمل مخالف شد از انسانیت سقوط می‌کند که آیات ابتدایی سوره مبارکه صف برای جنگ زیاد خوانده می‌شود و در این سوره خدای متعال انتقاد کرده از کسانی که حرفی می‌زنند و پای حرف خود نمی‌ایستند. فرموده چرا چیزی می‌گویید که انجام نمی‌دهید؟ کاش حرفی نزنیم؛ ولی اگر گفتیم و عمل نکردیم به فرموده علامه جعفری دیگر انسان نیست.


نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با اشاره به شعر سعدی بیان کرد: «من ندانستم از اول که تو بی‌مهر و وفایی... عهد نا بستن از آن به که ببندی و نپایی» اگر انسان حرفی زد باید پای آن بایستد، الحمدلله در رابطه با سپاه پاسداران در طول این سال‌های پس انقلاب شاهد هستیم که سپاهیان پای حرفی که زده‌اند ایستاده‌اند و این سپاه را قشنگ کرده است و خیلی امتحان سختی است و هر چه جلوتر می‌رویم سخت‌تر می‌شود و خدا می‌خواهد ببیند شایستگی برای ظهور حضرت داریم یا خیر؟ افتخار می‌کنیم تاکنون سپاه پای حرف حق خود ایستاده است.


وی ایستادگی را در حرف و عمل را از خصوصیات سپاه پاسداران دانست و افزود: سپاه پای حرف خود ایستاده است و وعده صادق همین را اثبات کرد که ما به امام، شهدا و رهبر گفتیم هستیم و در عمل این حرف را نشان دادند، در هشت سال دفاع مقدس به ما حمله کردند و ما از وطن خود دفاع کردیم؛ اما وقتی شما سپاهیان برای دفاع از حرم به سوریه و عراق رفتید معلوم شد همچنان پای حرف خود ایستاده‌اید و از مرز عقیدتی دفاع می‌کنید و این امتحان باز سخت‌تر می‌شود.


امام‌جمعه شیراز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را  پاسدار ارزش اسلامی دانست و افزود: گرچه وطن هم احترام دارد و دفاع از وطن را قبول داریم؛ اما قضیه خالص‌تر می‌شود و حاج‌قاسم فرمانده چنین لشکری بود، تا به زمان ظهور می‌رسد لشکر ما از مرز جغرافیایی ایران رد خواهد شد و این‌گونه نیست که ما در جنگ‌های زمان ظهور در ایران بخواهیم بجنگیم و ایران به برکت مجاهدت پاسداران در آن موقع نیز امن خواهد بود و جنگ در آینده‌ای که در روایات هست در محدوده سوریه و شمال عربستان و غرب عراق است.

تاکنون سپاه پای حرف حق خود ایستاده است

آیت‌الله دژکام با اشاره به آیه شریف «إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذِینَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُمْ بُنْیَانٌ مَرْصُوصٌ» این‌گونه برداشت می‌شود که برخی شعار می‌دهند و موقع جنگ نیستند و به درد نمی‌خوردند؛ اما خدا آن مؤمنان را که در راه او در صف جهاد با کافران، مانند بنیان و سدّی آهنین همدست و پایدارند بسیار دوست می‌دارد، گفت: یک رزمنده و جانباز دفاع مقدس که یک پا و چشم خود را در دفاع از کشور هدیه کرده بود برای دفاع از حرم رفته بود و جمله‌ای برای دلگرمی جوانان گفت که تا گلوله مأمور نباشد به ما نمی‌خورد یا در زمان جنگ هشت‌ساله تحمیلی و در فاو گردان زیر رگبار دشمن بود و فرمانده گردان یک جمله از امام حسین (ع) گفت و رزمنده‌های ما دیگر نتوانستند بنشینند و به عشق امام حسین (ع) حرکت کرده و جبهه دشمن را فتح کردیم.

وی افزود: باید شکرگزار این قدرتمندی و عزت کشورمان باشیم، یک روزی در خلیج‌فارس ناو آمریکا می‌ایستاد و تهدید می‌کرد تهران را هدف می‌گیرد و امروز برای رد شدن ناوها از خلیج‌فارس باید از سپاه ما اجازه بگیرند و خیلی تفاوت ایجاد شده است که همه به‌خاطر مجاهدت شما عزیزان و امثال شما در مجموعه سپاه است که خیلی خدمت کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: سامانه دفاع موشکی ما هم قوی است و خدا به ما بسیار لطف کرده است، یک روز اگر آمریکا ما را بمباران می‌کرد کاری نمی‌توانستیم انجام دهیم و در جنگ‌های نامتقارن با کمترین امکانات می‌جنگیدیم؛ اما امروز در شعاع ۲ هزارکیلومتری اطراف مرز ما اگر خطایی کنند به صورت دقیق و نقطه زن آنها را می‌زنیم پس باید شکرگزار بود و مردم نباید ناشکری کنند که در این سال‌ها این اتفاق افتاده است، امید داریم مجموعه سپاه باز بیش از پیش عزت، عظمت، اقتدار و پیروزمندی در عرصه‌های نبرد را تجربه کند و همه ما دعاگو هستیم.

 

انتهای خبر/

نظرات بینندگان