کد خبر: ۱۶۳۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۴ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
وزیر کشور:

ظرفیت‌های فارس در زنجیره‌های ارزش قابل‌توجه است

وزیر کشور با بیان اینکه تلاش شده زنجیره‌های ارزش در هر استان تعریف و زمینه جذب سرمایه گذار برای آنها فراهم شود؛ گفت: باید با ارزیابی ابتدا و انتهای زنجیره بهترین زنجیره‌های ارزش شناسایی و انتخاب شوند، علاوه بر این گروه‌هایی که می‌توانند در راستای هم افزایی و هدفمندی در استان‌ها تعریف شوند نیز باید مشخص شوند. 

به گزارش خبرنگار گروه افتصادی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، غرفه استانداری فارس در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در حالی در نخستین روز برگزاری با استقبال مراجعه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران همراه شد که احمد وحیدی وزیر کشور نیز از آن بازدید و با توانمندی‌ها و زنجیره‌های ارزش این استان در حوزه‌های فولاد، گیاهان دارویی، گردشگری و کشاورزی بیشتر آشنا شد.


وی با قابل‌ توجه ارزیابی‌کردن این ظرفیت‌ها گفت: یکی از اتفاقات خیلی خوب، برگزاری نمایشگاه زنجیره ارزش راهبردی در استان‌ها برای دومین سال متوالی به همت وزارت کشور و استانداری‌ها است. 


وزیر کشور با بیان اینکه تلاش شده زنجیره‌های ارزش در هر استان تعریف و زمینه جذب سرمایه گذار برای آنها فراهم شود؛ اظهار داشت: باید با ارزیابی ابتدا و انتهای زنجیره بهترین زنجیره‌های ارزش شناسایی و انتخاب شوند، علاوه بر این گروه‌هایی که می‌توانند در راستای هم افزایی و هدفمندی در استان‌ها تعریف شوند نیز باید مشخص شوند. 

ظرفیت‌های فارس در زنجیره‌های ارزش قابل‌توجه است


وحیدی یکی از ویژگی زنجیره‌ها را امکان شکل گیری به صورت درون استانی و برون استانی عنوان و خاطرنشان کرد: دستیابی به اشتغال‌زایی هدفمند از دیگر ویژگی‌های زنجیره‌های ارزش است. 


وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی زنجیره‌های ارزش در استان‌های مختلف کشور شکل گرفته است؛ اظهار داشت: خوشبختانه زنجیره‌های ارزش به سمت بلوغ خودشان حرکت می‌کنند و در این نمایشگاه اتفاقات خیلی خوب همراه با شور و نشاط قابل توجهی را شاهد بودیم. 


وزیر کشور تسهیل کار سرمایه گذاران و ایجاد زمینه انتخاب برای آنها را از دیگر ویژگی‌های زنجیره‌های ارزش عنوان کرد.

 

انتهای خبر/

نظرات بینندگان