کد خبر: ۱۶۳۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس مطرح کرد:

بزرگترین پهنه گل محمدی دیم دنیا در فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: ظرفیت‌های بی‌نظیر شهرستان‌های این استان در کشت گل محمدی است بزرگترین پهنه گل محمدی دیم در دنیا در فارس قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از روابط‌عمومی جهاد کشاورزی فارس، مجتبی دهقان‌پور امروز، ۲۲ اردیبهشت ضمن تبریک روز ملی گل و گلاب محمدی در ایران بیان کرد: استان فارس به‌عنوان مقام اول کشور در سطح زیر کشت و تولید گل محمدی، همه ساله شاهد برگزاری جشنواره‌های گل محمدی در شهرستان‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه این استان دارای ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار دشت گل محمدی است، افزود: شهرستان داراب به‌عنوان بزرگ‌ترین پهنه گل محمدی دیم در دنیا شناخته می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: این شهرستان دارای ۵ هزار و ۶۰۰ هکتار دشت گل محمدی است که بالغ بر ۵ هزار هکتار آن به‌صورت دیم کشت می‌شود.

دهقان‌پور، شهرستان‌های فیروزآباد، میمند، اقلید، نی‌ریز، بیانات، استهبان، شیراز و خرمید را از عمده شهرستان‌های دارای دشت گل محمدی در استان فارس عنوان کرد و گفت: برگزاری جشنواره‌های گل و گلاب در سطح ملی و استانی، زمینه را برای توسعه این رویدادها مهیا می‌کند و موجب رونق اقتصادی در کشور می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل زنجیره ارزش گل محمدی فارس، اظهار کرد: این اقدام در راستای حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران است و اهمیت آن در هویت دار کردن محصولات تولیدی از لحاظ کیفیت و چگونگی فرایند تولید است.

انتهای خبر/

برچسب ها: شیراز ، اقتصادی ، فارس
نظرات بینندگان