کد خبر: ۱۶۳۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران مطرح کرد:

نقش نهادهای سیاست‌پژوهی در توسعه استانی

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با بیان برخی تجارب خود در حوزه‌ سیاست‌گذاری و پژوهش‌های کاربردی مثال‌هایی عینی از حل مسائل و مشکلات کشور به دست گروه‌های پژوهشی اندیشکده‌ای ارائه کرد و نبود روش‌مندی و نظم فکری را در عموم مشکلات و مسائل کشور دخیل دانست.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، به همت اتاق فکر استانداری فارس و اندیشکده سیاست‌گذاری فارس تعدادی از نمایندگان سازمان‌ها و ادارات استان فارس با کیومرث اشتریان، پیرامون نقش نهادهایی مانند اندیشکده‌ها و اتاق‌های فکر در توسعه و پیشرفت این استان به بحث و تبادل نظر پرداختند.


عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در باب نقش و اهمیت نهادهای جدید سیاست‌پژوهی، مانند اندیشکده‌ها، کانون‌های تفکر و اتاق‌های فکر با نمایندگان ادارات و سازمان‌های استانی به بحث و تبادل نظر پرداخت.


 اشتریان با بیان برخی تجارب خود در حوزه سیاست‌گذاری و پژوهش‌های کاربردی مثال‌هایی عینی از حل مسائل و مشکلات کشور به دست گروه‌های پژوهشی اندیشکده‌ای ارائه کرد و نبود روش‌مندی و نظم فکری را در عموم مشکلات و مسائل کشور دخیل دانست.


استاد دانشگاه تهران اشاره کرد: سیاست‌گذاری عمومی ماهیتی پیچیده دارد و برای باز کردن این کلاف درهم تنیده قبل از ورود به مرحله اجرا، پیشنهاد می‌شود پژوهش‌های کاربردی با هدف نظم دهی جهت استخراج نظام مسائل و علل و عوامل آنها انجام شود و با توجه به تجربیات موفق در مرکز، اعتقاد داشت که این مرحله گذار با تعامل هر چه بهتر سازمان‌ها و ادارات و اندیشکده‌ها به ارتقای استانی و منطقه‌ای در حوزه‌های مختلف منتهی خواهد شد.

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان