کد خبر: ۱۶۳۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
امام‌جمعه موقت مرودشت در گفتگو با «شیرازه»:

خود را به زیست کریمانه عادت دهیم

امام‌جمعه موقت شهرستان مرودشت گفت: ایام دهه کرامت بهترین فرصتی است که با خصوصیات امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت شاه‌چراغ آشنا شویم و خود را به زیست کریمانه عادت دهیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم کلانتری در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، با اشاره به دهه کرامت و برکت حضور حرم حضرت شاه‌چراغ در فارس گفت: اهمیت حضور حضرت احمد ابن موسی علیه‌السلام در فارس بیانگر عشق و علاقه مردم این استان به اهل‌بیت عصمت و طهارت است.


وی گفت: آرامگاه حضرت شاه‌چراغ باعث می‌شود که مردم وقتی وارد صحن می‌شوند احساس آرامش کنند چرا که از برکات معنوی برخوردار می‌شوند و هر شخصی وارد شیراز می‌شود دوست دارد که حضرت شاه‌چراغ و دیگر امامزاده‌ها را زیارت کند.

امام‌جمعه موقت شهرستان مرودشت بیان کرد: مقام معظم رهبری در سفر خود به استان فارس، شیراز را سومین حرم اهل‌بیت علیه‌السلام نام‌گذاری کردند که این مسئله باعث برکت این استان نیز شد.


کلانتری افزود: حضرت شاه‌چراغ ﻣﺮدی ﺑﺨﺸﻨﺪه و ﮐﺮﯾﻢ و دارای ﺟﻼﻟﺖ ﻣﻘﺎم و ﻣﻨﺰﻟﺖ ﺑﻮد که از عنایات ایشان به خدام و زائرین خدمات زیادی صورت گرفته و به عینه می‌بینیم چقدر از مؤمنین خادم افتخاری آن حضرت هستند که شبانه‌روز در حرم مشغول به خدمت هستند.


وی در پایان افزود: ما در همه حال باید قدر اهل‌بیت عصمت و طهارت و امام زاده را بدانیم که نعمت بزرگی برای ما شیعیان است چرا که آثار و برکات آن‌ها در زندگی نیز مشاهده می‌شود.

خود را به زیست کریمانه عادت دهیم


ابراهیم کلانتری گفت: از آثار برکات حرم مطهر شاه‌چراغ(ع) این است که همیشه شیراز را به عنوان شهر شعر و ادب و گنجینه‌ای غنی از آثار و اماکن باستانی می‌شناسند؛ اما باید دانست که شهر شیراز سومین مکان مهم زیارتی اهل‌تشیع در ایران را نیز در خود جای داده است.


 وی با بیان اینکه دهه کرامت، دهه انس با زندگی کریمانه است گفت: ایام دهه کرامت بهترین فرصتی است که با خصوصیات امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت شاه‌چراغ آشنا شویم و خود را به زیست کریمانه عادت دهیم.


انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان