کد خبر: ۱۶۳۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرعامل مؤسسه اقتصادی علوی در گفتگو با شیرازه خبر داد:

برگزاری بزرگترین رویداد آموزشی تسهیلگران اشتغال

مدیرعامل مؤسسه توانمندسازی اقتصادی علوی گفت: بزرگترین رویداد آموزشی تسهیلگران اشتغال در کشور از ۲۲ تا ۲۷ اردیبهشت‌ماه با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از فعالان عرصه اشتغال در مجتمع فرهنگی ورزشی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است، اهم برنامه‌های اشتغال بنیاد علوی را در سه رسته کسب‌ و کارهای خُرد، کارگاهی و بنگاهی با رویکرد رسته‌های مزیت دار و حمایت از پایداری اشتغال اعلام کرد.

مسعود پناهی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، گفت: در سال جهش تولید و مشارکت مردم، ۲۹ همت برای اشتغال و توانمندسازی اقتصادی در مناطق محروم هزینه می‌شود و در این زمینه برای ایجاد اشتغال پایدار بیش از ۱۰۰ هزار شغل در بیش از ۳۵۰ منطقه در ۳۱ استان برنامه‌ریزی شده است.

مسعود پناهی افزود: بنیاد علوی در سال جهش تولید و مشارکت مردم در قالب طرح تام اقدام به برنامه‌ریزی در حوزه توانمندسازی اقتصادی مناطق محروم با رویکرد اشتغال پایدار کرده است همچنین آمادگی این نهاد را برای جذب و اختصاص ۸۵۰ میلیارد بودجه از منابع جز ۳ قانون بودجه ۱۴۰۳ اعلام ۱۴۰۳ است

پناهی این نکته را نیز یادآور شد که برای اجرای این برنامه مردم به‌عنوان تسهیلگران اشتغال در کل کشور مشارکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: فرایند انتخاب این تسهیلگران به‌عنوان بازوهای مردمی اجرای برنامه‌های اشتغال از حدود یک ماه پیش از طریق درگاه‌های مجازی و رسانه‌های مرتبط با اشتغال آغاز شده و بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر در این فراخوان ثبت‌نام کردند همچنین در استان فارس حدود ۳۵ نفر از بین متخصصین باتجربه در حوزه اشتغال جذب شده‌اند.

برگزاری بزرگ‌ترین رویداد آموزشی تسهیلگران اشتغال

مدیرعامل مؤسسه توانمندسازی اقتصادی علوی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین رویداد آموزشی تسهیلگران اشتغال در کشور از ۲۲ تا ۲۷ اردیبهشت‌ماه با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از فعالان عرصه اشتغال در مجتمع فرهنگی ورزشی امام خمینی (ره) در حال برگزار است، اهم برنامه‌های اشتغال بنیاد علوی را در سه رسته کسب‌ و کارهای خرد، کارگاهی و بنگاهی با رویکرد رسته‌های مزیت دار و حمایت از پایداری اشتغال اعلام کرد.

پناهی خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰۰ نفر تسهیلگر و مجری برنامه‌های بنیاد علوی در بخش اشتغال و توانمندسازی اقتصادی آموزش می‌بینند، تبیین فعالیت‌های توانمندسازی اقتصادی، سلامت، آموزش و مهارت، مفاهیم و مهارت‌های تسهیلگری، اخلاق اسلامی در کسب‌وکار، اصول و فنون مذاکره، آشنایی با سامانه‌ها و ابزار و تکنیک‌های تسهیلگری از سرفصل‌های مهم این دوره آموزش است که با حضور اساتید برجسته و متخصص هر کدام از حوزه‌ها تدریس و آموزش داده خواهد شد. این افراد پس از کسب آموزش‌های لازم در شهرستان‌های هدف بنیاد علوی مستقر شده و وظایف محوله را انجام خواهند داد.

مدیرعامل مؤسسه توانمندسازی اقتصادی بنیاد علوی همچنین افزود: بنیاد علوی در چهار حوزه کلی فعالیت می‌کند که شامل حوزه اشتغال‌زایی سلامت آموزش عمران است.

طی بازدید از طرح‌های ایجادی در سال گذشته استان فارس تصریح کرد: مؤسسه توانمندسازی اقتصادی علوی سال گذشته بیش از هزار شغل در سطح استان فارس ایجاد کرده است 

وی در پایان گفت: بازدید از طرح‌های اشتغال‌زایی استان فارس نویدبخش حرکت عظیم همکاران ما در شروع یک فعالیت و یک جهش جدی در هم‌افزایی بین مردم و بنیاد علوی و مؤسسه توانمندسازی اقتصادی علوی بوده است و نگاه دانش‌محور مردم به طرح‌های اشتغال و نگاه حمایتی مؤسسه توانمندسازی اقتصادی علوی کاملاً مشخص و محرز است.

انتهای خبر/224224

برچسب ها: شیراز ، اقتصادی ، فارس
نظرات بینندگان