کد خبر: ۱۶۳۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
امام جمعه شیراز خواستار شد:

‌انجام پژوهش درباره شهدا

امام‌جمعه شیراز گفت:کارهای علمی و پژوهشی درباره شهدا انجام شود و حماسه‌پردازی را یکی از اهداف مهم برای تولیدات هنری در این عرصه برشمرد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز، ۳۰ اردیبهشت در جلسه شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس باتصریح اینکه عمق کارهای کمیته‌ها با ارائه گزارش مشخص نخواهد شد، گفت: مراسمی که هفته گذشته برگزار شد، خود یک کنگره محسوب می‌شد. کارهای پاکیزه و سنگینی صورت گرفت که مورد تأیید وزیر آموزش‌وپرورش هم بود.

امام جمعه شیراز افزود: در راستای برگزاری کنگره شهدا، فرهنگ‌سازی خوبی در حال شکل‌گیری است و هر چه به افق کنگره هم نزدیک‌تر می‌شویم، برنامه‌ها چه از لحاظ کیفی و چه کمی بهتر پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه تلاش‌های خوبی برای پرداختن به سیره شهدا در حال انجام است، گفت: در فضای مجازی با راه‌اندازی پویش‌های مختلف، چاپ کتاب، برگزاری جشنواره‌های علمی، فرهنگی و هنری تلاش شده است که در راستای فرمایش مقام معظم رهبری تولیدات رسانه‌ای به تعداد مطلوبی انجام شود.

‌انجام پژوهش درباره شهدا

آیت‌الله دژکام درخواست کرد:به نقش پزشکان و اصناف در جنگ تحمیلی بپردازید همچنین به‌طورکلی سعی شده است تا از بدنه اجتماعی و از هر قشری در این یادواره‌ها درگیر باشند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس یکی از مهم‌ترین مسائل و چالش‌های برگزاری کنگره را تأمین هزینه‌های برگزاری عنوان کرد و افزود: شوق کار برای کارگروه‌های مختلف ایجاد شده است و ما نیازداریم که با همکاری استانداری و ارگان‌های ذی‌ربط، کمک‌های مالی موردنیاز هم انجام شود تا دلگرمی‌های لازم ایجاد شود.

وی با تأکید بر اینکه هر چه برای شهدا کار کنیم، باز هم جای کار وجود دارد و نتیجه آن عاید خود ما می‌شود، گفت: حیثیت کارهای پژوهشی و علمی در خصوص عظمت کار شهدا نباید دست‌کم گرفته شود. مردم ما حماسه بزرگی آفریده‌اند که از جنبه‌های پژوهشی و اجتماعی، جای بحث بسیار دارد. نباید به کارهای عاطفی محدود شویم و باید از پژوهشگران این قدردانی و حمایت کنیم.

آیت‌الله دژکام تصریح کرد: باید روی مضمون‌ها و محتواها دقت زیادی شود، چون نمی‌خواهیم خدای‌ناکرده نسلی افسرده تحویل جامعه دهیم. می‌خواهیم یک نسل پای‌کار و جهادی در مساله ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ایجاد کنیم.

انتهای خبر/224224

برچسب ها: شیراز ، فارس ، امام جمعه
نظرات بینندگان