کد خبر: ۱۶۳۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۲ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
شیرازه گزارش می‌دهد؛ 

شخصیتی که پاسخگوی مردم بود

بعضی‌ها قدر شهید رئیسی را در دوران ریاست جمهوری و بعضی نیز بعد از شهادتش فهمیدند، شخصیتی که به مردم پاسخگو بود و بر سر منافع مردم و انقلاب هیچ‌ وقت معامله نکرد و صادق، مسئولیت‌پذیر، پیرو ولایت و خدا ترس بود که فراجناحی عمل کرد و مزد خود را از خدای متعال دریافت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، در این دنیا ملتی در غرب آسیا که دغدغه‌شان همیشه با دغدغه دیگران تفاوت محسوسی داشته است، مردم خونگرمی که اصالتی چندهزارساله دارند، ملتی که باید لاله‌ها معرفی‌شان کنند که در واقع ملتی مأنوس با شهادت هستند.


در شهر این مردم هر کوچه یک شهید دارد و دعای خیر این مردم برای یکدیگر عاقبتی ختم به شهادت است که اینجا قصه شب بچه‌ها، قصه زندگی شهداست.

 
آری زمانی که از مادر مسلمان ایرانی یک شهید زاده می‌شود، آن شهید سر سفره حلال پدر قد می‌کشد و در مکتب یک شهید، راه و رسم شهادت را می‌آموزد و با مهر و محبت اهل‌بیتِ شهید، نحوهٔ شهادت را انتخاب می‌کند. 
تعجبی نیست اگر رأی و انتخاب چنین مردمی هم یک شهید باشد، انتخابی که از میان همین مردم به اوج رسید و برای همین مردم فدا شد.

شخصیتی که پاسخگوی مردم بود


بر همین اساس حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا صداقت در گفتگو با خبرنگار این رسانه با بیان اینکه در سانحه دلخراش سقوط بالگرد با شهادت رئیس جمهور و هیأت همراه دچار خسارت شدیم و نعمت بزرگی را از دست دادیم گفت: ما اوایل انقلاب مصیبت‌ها و مشکلات زیادی را تجربه کرده‌ایم؛ ولی به برکت امام و ولایت‌فقیه کشورمان باصلابت به راه خودش ادامه داد.


صداقت عنوان کرد: ما در سال ۱۳۶۸ امام عزیزمان را از دست دادیم؛ ولی این کشور با رهبری و ولایت امام خامنه‌ای آسیب ندید و کشتی طوفان‌زده انقلاب در دنیای استعمارزده ضعیف‌کش و ناعادلانه هدایت کردند و روز به روز پیشرفت کرد و به عزتش افزوده شد. 


وی افزود: ما نباید تجربه تلخ مظلومیت شهید بهشتی را تکرار کنیم، شهید بهشتی در کشور مظلوم واقع شد چه نسبت‌های ناروایی به این عالم مجاهد و خدوم زدند، یک روز هم در ایران ما آیت‌الله شیخ فضل اله نوری را دار زدند و بعضی مردم به تماشا آمدند کف زدند و در کنار دشمن هلهله کردند و این وقایع برای بعضی‌ها عبرت نشد و تاریخ بار دیگر تکرار شد.


 امام‌جمعه شهرستان قیروکارزین ادامه داد: شهید آیت‌الله رئیسی که در پنج‌سالگی پدر خود را از دست داد و در فقر زندگی کرده بود، درد نیازمندان را به‌خوبی لمس می‌کرد و تمام همت و تلاش خود را برای محرومیت‌زدایی به کار گرفت و برای تعالی کشور خالصانه و مجاهدانه خدمت کرد و در تمامی عرصه‌های مدیریتی، اعم از آستان مقدس ثامن‌الحجج، دستگاه قضا و ریاست جمهوری خوش درخشیدند.


وی بیان کرد: اما بعضی‌ها قدر شهید رئیسی را در دوران ریاست جمهوری و بعضی نیز بعد از شهادتش فهمیدند، او کسی بود که به مردم پاسخگو بود و بر سر منافع مردم و انقلاب هیچ موقع معامله نکرد و صادق، مسئولیت‌پذیر، پیرو ولایت و خدا ترس بود که فراجناحی عمل کرد و مزد خود را از خدای متعال دریافت کرد.


امام‌جمعه قیروکارزین عنوان کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، خللی در امور کشور به وجود نخواهد آمد و اطمینان داریم شهادت خدمتگزاران صدیق با تلاش مسئولان نظام اسلامی و با تدبیر و هدایت‌های مقام معظم رهبری و بصیرت مردم این ایام سخت نیز سپری خواهد شد و مردم هم ان‌شاءالله رئیس جمهوری مانند شهید رئیسی انتخاب کنند تا این راه ادامه پیدا کند


به راستی انقلاب اسلامی تا به کجا رشد پیدا کرده که در بروز یک حادثه برای بزرگانش جهان را در ماتم و در حیرت، غم و اندوه فرو می‌برد، وظیفه همه تأثیرگذاران صاحب موقعیت از وعاظ و اهل منبر گرفته تا اساتید دانشگاه، تحلیلگران و صاحبان قلم این است که در رثای آن سید خوبان و قافله‌سالار خدمت به محرومان بگویند و ابعادی ناگفته از سجایای او در حین دوران پربار ریاست جمهوری‌اش را بازگو و برای مردم تبیین کنند.

اسماعیل خوشبخت در این باره به خبرنگار شیرازه گفت: شهید آیت‌الله رئیسی نمونه بی‌بدیلی از یک خادم صدیق در تراز انقلاب اسلامی بود، ایشان و دولتشان را به الگویی برای تمام مدیران بدل نموده است؛ زیرا توفیقات و پیشرفت‌های بسیاری که نتیجه مدیریت جهادی ایشان بود را امروزه در کشور شاهد هستیم.


وی افزود: سیدالشهدای خدمت را باید به راستی پرچم‌دار عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهان دانست به‌ویژه طی سه سالی که از نظر حوادث و رویدادهای مهم بین‌المللی و دستاوردهای کشورمان در تاریخ بی‌نظیر بوده است و اوج این دیپلماسی عزت و اقتدار را در عملیات طوفان الاقصی و وعده صادق شاهد هستیم که هرکدام در جایگاه خود جهانیان را مبهوت عزت، اقتدار و توان بالای کشور عزیزمان ایران اسلامی کرد.


فرماندار شهرستان مرودشت در ادامه بیان کرد: بررسی شخصیت والای چند وجهی شهید رئیسی نیازمند چندین کتاب و مقاله است؛ اما از مهم‌ترین ویژگی‌های ایشان باید به مدیریت جهادی و انقلابی، خستگی‌ناپذیری و تلاش شبانه‌روزی، ارتباط مداوم و نزدیک با مردم، ساده زیستی و از همه مهم‌تر ولایت‌مداری ایشان اشاره کرد.


وی افزود: ملت ایران یکی از بزرگ‌ترین خادمین صدیق خود را از دست داد و ایران بزرگمان یکپارچه عزادار این شهید عزیز است؛ اما باید یادمان باشد که نظام و کشورمان با رهبری فرزانه انقلاب (مدظله‌العالی) و با وجود جوانان پرتوان و انقلابی همواره دل در گروی عزت و اقتدار کشور دارند و پرتوان‌تر از قبل مسیر پیشرفت را طی می‌کنند.


امروز «جهاد خدمت» «جهاد امید» در کنار «جهاد تبیین» سه رکن از ارکان اساسی نظامی است که دست پرورده آیت‌الله رئیسی و امثالهم است و خدمات شهید آیت‌الله رئیسی که تمام دغدغه‌اش خدمت به مردم و به‌ویژه خدمت‌رسانی به محرومان بود را باید در همه حال و در همه‌جا گفت و بیان کرد.


روز گذشته آیت‌الله سید ابوفاضل رضوی اردکانی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سیدالشهدای خدمت و هیأت همراه گفت: حادثه ناگوار و شهادت آیت‌الله رئیسی بسیار مردم را اندوهگین ساخت و مردم مروارید و گوهر گران بهایی را از دست دادند.
 
وی با اشاره به شخصیت سیدالشهدای خدمت افزود: شهید آیت‌الله رئیسی چهره‌ای بود که تمام فضایل انسانیت را دارا بود که آثارهای علمی بسیاری را داشت و انسان بسیار خوش فکر و با اندیشه‌ای بود.


رضوی اردکانی با بیان اینکه ساماندهی قوه قضاییه یکی از اقدامات مثبت شهید رئیسی است، یادآور شد: سیدالشهدای خدمت ارادت و احترام خاصی به اهل‌بیت (ع) از جمله امام رضا (ع) داشت که همین امر باعث شد در دوران خدمت صادقانه‌اش عدالت را به خوبی اجرا کند.
 
امام‌جمعه موقت شیراز گفت: شهید رئیسی در انتخاب وزرا دقت بالایی داشتند و می‌دانستند که شهید حسین امیر عبداللهیان شخصیتی جهادی دارد که برای اولین‌بار با سیاست و درایتی که داشت، توانست در اوج تحریم صادرات نفتی را به وضع مطلوبی برساند.

شخصیتی که پاسخگوی مردم بود


کلام آخر: 
 وظیفه مردم وفادار به کشور و جوانان پایبند به حفظ حرمت خون‌های پاک شهیدان این است که همواره در صحنه باشند و پای این نظام اسلامی بایستند و در آینده نزدیک با برگزاری انتخابات پرشور خود اُمید دشمنان را نومید و آن‌ها را با حضورمان در راه‌پیمایی‌ها، مجالس، محافل انقلابی و بیعت با امام و ولی‌فقیه زمان خویش روز به روز مأیوس‌تر کنیم.


انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان