کد خبر: ۱۶۳۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
شهردار شیراز خبر داد:

افتتاح بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی در شیراز

شهردار شیراز گفت: بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی و تقاطع شهید امیر عبدالهیان به طول چهار کیلومتر که از حسینی الهاشمی تا بلوار آفرینش ادامه دارد، در هفته‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، محمدحسن اسدی امروز هشت خردادماه در آئین بیست و پنجمین گام از جهش عمرانی شهرداری شیراز گفت: شورای شِشُم در یک کار بی‌سابقه باوجود اینکه موضوع ساماندهی کمربندی در چند دوره مختلف شورا مطرح بود، اما ردیف بودجه‌ای را پیش‌بینی کرد تا یک مسیر ۱۸ کیلومتری را ساماندهی کند.


اسدی بیان کرد: تلاش می‌کنیم دو پروژه دوربرگردان میثم و میلاد در بازه زمانی تعیین شده را به اتمام برسانیم و امید داریم طی هفته‌های آتی بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی و تقاطع شهید امیر عبدالهیان به طول چهار کیلومتر از حسینی الهاشمی تا بلوار آفرینش افتتاح شده و به بهره‌برداری برسد که این اقدام به عنوان یک اتفاق بسیار شاخص در حوزه افتتاح بزرگراه در شیراز خواهد بود.  

 

شهردار شیراز افزود: اجرای پروژه‌های این محور در شمار وظایف وزارت راه و شهرسازی است اما به دلیل مشکلات دولت و حجم پروژه‌های نیمه تمام در کشور، این مسئولیت را پذیرفتیم و ایمن‌سازی کمربندی را از سال گذشته آغاز کردیم



وی با بیان اینکه بخشی از پروژه‌های اجرایی در منطقه پنج شیراز به همت شهردار فقید این منطقه به سرانجام رسیده است، افزود: با اهتمامی که شورای اسلامی شهر شیراز دارد و کار شبانه‌ روزی شهرداری جای، جای این شهر به گواه آمار و مستندات کار و تلاش و فعالیت‌های عمرانی در جریان است.


 اسدی همچنین در افتتاح فرهنگسرا و سالن مطالعه مرحوم مسعودی، شهردار فقید منطقه پنج شیراز هم گفت: مرحوم مسعودی یک جوان شایسته، با تجربه و زحمت‌کش بود که کوله باری از تلاش و خدمت را با خود برد.


محمد امین نیز در این آئین گفت: در این مکان دو دوربرگردان غیرهمسطح با هدف تسهیل در تردد شمالی و جنوبی و بالعکس و امکان ایجاد دور زدن خودروها در بزرگراه امام خمینی (ره) به‌صورت غیرهمسطح ساخته می‌شود.


 معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز هزینه اجرای این پروژه را ۶۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد که شامل هزینه تملک، اجرا و رفع معارض می‌شود و پیش‌بینی شده طی مدت ۱۸ ماه اجرایی شود. 


رضا محمدیان در این خصوص بیان کرد: بهسازی کمربندی جز وظایف ذاتی شهرداری شیراز نیست و اداره راه و شهرسازی باید اقداماتی را انجام دهد، اما به علت حفظ جان شهروندان و ایمنی ترافیک این محور، شهرداری شیراز ورود کرده است.


محمدیان ابراز امیدواری کرد که شرکت پیمانکار سد عمران پارس گستر با همکاری شهرداری منطقه چهار برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند تا پروژه دور برگردان ظرف یک سال اجرا شود. 


رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: اجرای این پروژه اقدام مثبتی در راستای رفع معضلات ترافیکی کمربندی و رفع خطرهایی خواهد بود که موجب بروز حوادث می‌شود.


افسانه خواست خدایی در آئین افتتاح فرهنگسرا و سالن مطالعه مرحوم مسعودی تصریح کرد: این فرهنگسرا در ابتدا به صورت یک زمین خالی بود و حتی طرح اولیه آن توسط مرحوم مسعودی مطرح شد. 


عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در شهرداری منطقه ۵ افزود: مرحوم مسعودی با شاخص‌هایی که مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند یکی از مدیران تراز انقلابی محسوب می‌شد. 

 

انتهای خبر/

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان