کد خبر: ۱۶۳۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی سپیدان:

اصالت زن مسلمان عفت اوست

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی سپیدان گفت: خدا را شاکرم در دانشگاهی خدمت می‌کنم که حجاب و عفاف در میان جامعه دانشگاهی و مخصوصاً مردم شهرستان سپیدان حرف اول را می‌زند و اصالت زن مسلمان عفت اوست که حجاب اساسی‌ترین رکن آن است. 

به گزارش خبرنگار گروه شهرستان‌های پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، صبح امروز هشتم خردادماه مراسم تجلیل از بانوان دانشجو، کارمند و اعضای هیأت علمی واحد سپیدان به منظور رعایت پوشش و حجاب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد این شهرستان برگزار شد.

 

امیر وکیلی با تأکید بر سخن گهربار حضرت علی (ع) که فرمودند: بهترین لباس، لباسی است که تو را از خدا به خود مشغول نسازد» گفت: حجاب زینتی برای مردان و زنان است تا ارزش‌های انسانی آن‌ها حفظ شود.

وکیلی افزود: حجاب ظاهری ریشه در حجاب باطنی دارد عفاف مخصوص زنان نیست مردان نیز باید عفیف باشد تا جامعه اسلامی دستخوش تهاجم فرهنگی نشود.

وی با اشاره به اهمیت حجاب در جامعه افزود: خدا را شاکرم در دانشگاهی خدمت می‌کنم که حجاب و عفاف در میان جامعه دانشگاهی و مخصوصاً مردم شهرستان سپیدان حرف اول را می‌زند و اصالت زن مسلمان عفت اوست که حجاب اساسی‌ترین رکن آن است. 

سرپرست دانشگاه آزدا اسلامی واحد شهرستان سپیدان گفت: حجاب و عفاف در عین آنکه پدیده‌ای مذهبی و ارزشی است به همان نسبت توجه به زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی به عنوان بستر و زمینه‌های آن بسیار شایسته و لازم است و اشاعه و تعمیق آن نیازمند توجه آموزش‌های بنیادین و مداوم در خانواده، مدرسه است.

اصالت زن مسلمان عفت اوست

وی با اشاره به تصویب راهبردهای گسترش فرهنگ عفاف در شورای انقلاب فرهنگی تصریح کرد: با حفظ عفاف و زدودن مظاهر منحط غرب زدگی و خود باختگی در جامعه و آراستن جامعه به فضایل اخلاقی، تبیین و تعمیق فرهنگ عفاف در خانواده و جامعه، تقویت عزم ملی از طریق نظارت و ارزیابی مستمر از فعالیت‌های فرهنگی کشور امکان پذیر می‌باشد.

 

به گزارش شیرازه، در این مراسم به نمایندگی از طرف دانشجویان، کارکنان و اعضای هیأت علمی به ترتیب از معصومه رفیعی دهبیدی، طیبه یزدان‌پناه و خانم مریم مرادی تجلیل شد. 

 

انتهای خبر/224224

 

 

 

 

 

برچسب ها: دانشگاه آزاد ، عفاف ، حجاب
نظرات بینندگان