کد خبر: ۱۶۳۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
در شهرستان جهرم برگزار شد؛

افتتاحیه هشتمین کنگره ملی فضل بن آفتاب

مراسم افتتاحیه هشتمین کنگره ملی فضل بن آفتاب با حضور مردم و مسئولان و شعرخوانی شاعران جوان شهرستان جهرم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه شهرستان‌ها پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، دانیال بهادرانی گفت: آغاز به کار سایت فضل بن آفتاب، رونمایی از پوستر هشتمین کنگره ملی فضل بن آفتاب و رونمایی از کتاب شعر فضل بن آفتاب که مجموعه‌ای از آثار دوره گذشته این کنگره در بخش شعر است از دیگر برنامه‌های جانبی افتتاحیه این کنگره ملی است.


دبیر هشتمین کنگره ملی فضل بن آفتاب در ادامه گفت: برگزاری نشست چراغ‌داران شعر آئینی با حضور محمدرضا سنگری و همچنین کارگاه آموزشی شعر آئینی و مقتل خوانی برای شاعران و مداحان از دیگر برنامه‌های این افتتاحیه بود.


محمدرضا سنگری ضمن معرفی ابعاد مختلف شخصیت حضرت فضل بن موسی گفت: من بسیار به شخصیت بزرگ حضرت فضل بن موسی دل‌بسته هستم و ایمان دارم، این حضرت منت خداوند بر شهر جهرم است و نعمت‌هایی که در این شهر است همگی محصول نفس این شخصیت بزرگوار است و باید قدر این شخصیت را بیشتر بدانیم. 


سنگری افزود: حضرت فضل بن موسی (ع) حافظ قرآن، کاتب قرآن و ناشر قرآن بوده است و تحت تربیت حضرت احمد بن موسی (ع) در منطقه یسیره مدینه به نگارش قرآن پرداخته است و در ساوه شاهد کربلایی است که ۱۷ تن از خانواده حضرت موسی بن جعفر (ع) در آنجا به شهادت می‌رسند.

افتتاحیه هشتمین کنگره ملی فضل بن آفتاب


این پژوهشگر در ادامه بیان کرد: حضرت فضل بن موسی (ع) پرورده دامن خانم بسیار بزرگی به نام نجمه خاتون سلام‌الله علی‌ها است که برای ایشان ۱۲ نام نقل است. حضرت فضل شهید است و شهید زنده است و بشارت می‌دهد و الان این امامزاده شهید به ما بشارت می‌دهد.


وی گفت: شهرستان جهرم همواره یک دژ بسیار بزرگ و استوار بوده است، جهرم پایتخت معنوی استان فارس است و همه کسانی که می‌خواستند پناهگاه مطمئن پیدا بکنند به جهرم می‌آمدند در شاهنامه نیز ۱۶ بار به نام جهرم اشاره شده و داریوش سوم نیز به جهرم پناه آورده است.


سنگری گفت: در منطقه جهرم از حدود سال ۲۳ هجری اسلام منتشر می‌شود و در دره شهدا صدای اذان می‌پیچد برخی مردم جهرم در بصره با حضرت علی محشور بودند، همچنین مردم این منطقه در یمن با امیرالمؤمنین دیدار داشتند.

افتتاحیه هشتمین کنگره ملی فضل بن آفتاب


وی در پایان افزود: مردم جهرم مردمی کاملاً علوی بودند که در آغاز حکومت امیرالمؤمنین در سال ۳۵ هجری در کوفه خدمت امیرالمؤمنین رسیدند و به ایشان تبریک گفتند.


انتهای خبر/224224

برچسب ها: کنگره ، نمایشگاه ، شیرازه
نظرات بینندگان