کد خبر: ۱۶۳۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۳

تلاش فجر برای صعود به لیگ برتر

تیم‌های خیبر خرم‌آباد، فجر شهید سپاسی شیراز و چادرملو اردکان یزد مثلث شکل گرفته در مسابقات فوتبال لیگ دسته یک برای صعود دو تیم به لیگ برتر هستند و باید منتظر ماند و دید در پایان کدام یک از اضلاع این مثلث ناکام می‌ماند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، در حالی که سه هفته تا پایان ماراتن سخت و نفس‌گیر لیگ دسته یک باقی‌مانده اما هیجان در این رقابت‌ها همچون لیگ برتر به اوج رسیده است و شاید کار صعود دو تیم به هفته آخر کشیده شود هرچند شانس صعود تیم خیبر نیز بیشتر است؛ اما هیچ چیز قابل پیش‌بینی در این فوتبالی نیست که حاشیه جای متن را گرفته است.


برای فجر در یزد مساوی ایده‌آل است، ضد حمله
با این حال هفته سی و دوم این مسابقات از پنجشنبه دهم خرداد ماه به طور هم‌زمان آغاز می‌شود و در حساس‌ترین این بازی‌ها تیم فجر شهید سپاسی مهمان تیم چادر ملو یزد است که این دیدار برای هر دو تیم به ویژه چادرملو میزبان از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که این تیم فقط برد می‌خواهد؛ اما گرفتن یک امتیاز برای فجر مهمان در خانه حریف و در این شرایط ایده‌آل است.


شاگردان مهدی رجب زاده سرمربی تیم فجر به خوبی از اهمیت این بازی آگاه هستند و آنها می‌دانند میزبان با تماشاگرانش چاره‌ای جز بردن ندارند برای همین هم فجری‌ها باید مراقب حریف خود باشند و با ارائه یک بازی منطقی به یزدی‌ها فرصت ندهند به گل برسند و حملات آنها با ضد حمله‌های برق‌آسا پاسخ دهند و دروازه میزبان را باز کنند، فجری‌ها اگر با امتیاز از یزد باز گردند راه صعود خود را هموارتر خواهند کرد.


همچنین در این هفته تیم خیبر هم میهمان تیم استقلال ملاثانی اهواز است که این تیم در حاشیه امنیت قرار دارد و شاید کار خیبر صدرنشین را سخت کند.

وضعیت تیم‌های مدعی چگونه است؟
تیم‌های فجر و خیبر در سه هفته پایانی تنها یک بازی در خانه دارند و دو بازی میهمان هستند؛ اما چادر ملو وضعیت بهتری دارد چرا که دو بازی میزبان است.


خیبر در سه بازی باقی مانده به ترتیب در اهواز به مصاف تیم استقلال ملاثانی می‌رود، سپس در خانه میزبان تیم آریو اسلام‌شهر و در هفته آخر هم در شیراز میهمان شهر راز است که این بازی هم اهمیت دارد و شاید خرم آبادی‌ها در شیراز جشن صعود بگیرند هر چند شهر راز حریف آسانی برای صدرنشین لیگ فعلی لیگ نیست و امکان دارد یقه تیم خیبر را هم بگیرد.


زردپوشان شیرازی هم در ادامه مسابقات و در هفته ۳۲ در یزد به مصاف چادر ملو می‌روند که اگر از این بازی با امتیاز بازگردند می‌توانند شانس خود را برای صعود به لیگ برتر افزایش دهند؛ سپس فجری‌ها ۱۶ خرداد میزبان تیم مس سونگون تبریز هستند که هدایت این تیم را علی کلانتری سرمربی سابق فجر به عهده دارد و این دیدار می‌تواند جذابیت زیادی به دنبال داشته باشد.

تلاش فجر برای صعود به لیگ برتر

تقابل مربی سابق فجر با همشهریانش
فجری‌ها همچنین در هفته آخر در شهرستان جم بوشهر میهمان تیم پارس هستند که مربی این تیم هم یک شیرازی به نام امید روانخواه است که فوتبالش هم با تیم فجر مطرح شد و تقابل این مربی با تیم سابقش هم می‌تواند بر جذابیت این بازی بیفزاید و امکان دارد فجری‌ها در شهرستان جم جشن صعود به لیگ برتر بگیرند.


اما یزدی‌ها در ادامه نیز ابتدا در خانه میزبان تیم فجر در هفته سی و دوم این مسابقات هستند، دیداری که برای هر دو تیم به ویژه میزبان اهمیت بسزایی دارد، سپس تیم چادر ملو در هفته سی و سوم یعنی ۱۶ خرداد مهمان تیم شاهین بندرعامری بوشهر است که در حال سقوط بوده و به نظر می‌رسد دیدار آسانی برای نماینده فوتبال استان یزد باشد.


چادرملو در هفته آخر این مسابقات که ۲۱ خرداد ماه برگزار می‌شود در خانه میزبان تیم دریا بابل است که در خطر سقوط قرار دارد و امکان دارد یزدی‌ها در خانه جشن صعود بگیرند.


سه معادله و دو مجهول در پایان لیگ
باید منتظر ماند و دید در پایان مسابقات لیگ دسته یک سه تیمی که شانس صعود به لیگ برتر دارند کدام یک از این معادله ۲ مجهولی با موفقیت عبور می‌کند.


از بین این سه تیم؛ تیم‌های فوتبال خیبر خرم‌آباد و چادرملو یزد سابقه حضور در لیگ برتر را ندارند و این شانس برای آنها وجود دارد که سهمیه لیگ برتر را تصاحب کنند؛ اما فجر شهید سپاسی شیراز پیش از این سابقه حضور در جمع تیم های لیگ برتری را داشته است.

 

انتهای خبر/

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان