کد خبر: ۱۶۳۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس:

مباحث علمی را مردمی‌سازی کنیم

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس بر ضرورت مردمی‌سازی مباحث مختلف از جمله مباحث علمی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از روابط‌ عمومی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس، قاسم علیپور در بازدید از مجتمع علم و فناوری اسوه فارس اظهار کرد: رهبر انقلاب تأکید ویژه‌ای بر موضوعات علمی دارند و با توجه ویژه فرمانده سپاه فجر فارس نگاه خاص و ویژه‌ای به موضوعات علمی شده است.


معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس با اشاره به لزوم مردمی‌سازی و مردمی کردن موضوعات مختلف از جمله مباحث علمی بیان کرد: با دستور فرمانده سپاه فجر استان فارس کمیسیون‌های تخصصی به منظور ارائه مشاوره‌های تخصصی به تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان تشکیل خواهد شد.


وی با بیان اینکه مجتمع علم و فناوری اسوه فارس وابسته به سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان به یک مرکز مهم و قابل توجه در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان، هسته‌های نوآور و فناور در سطح استان تبدیل شده است، تصریح کرد: شیراز و فارس ظرفیت‌های بسیاری در عرصه دانش‌بنیان و فناور دارد که می‌تواند با ایفای نقش صحیح خود، بسیاری از مسائل و مشکلات را مرتفع کند.


معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس با بیان اینکه مجتمع اسوه باید مرکزی برای هم‌اندیشی در موضوعات مختلف علمی باشد، افزود: انتظار است که در این مرکز به طور مداوم شاهد برگزاری رویدادهای مختلف علمی باشیم.


علیپور همچنین به ظرفیت‌های بنیاد تعاون بسیج اشاره کرد و گفت: با هم‌افزایی و همراهی بنیاد تعاون بسیج، شرکت پیشگامان و بسیج علمی فارس، اقدامات خوبی را در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود.


وی با اشاره به مرکز تخصصی رباتیک ویژه نونهالان و نوجوانان بیان کرد: در کشور رویش و استعداد بسیاری داریم که باید جلب اعتماد آنان رقم بخورد که از سنین نوجوانی و نونهالی در قالب مجموعه‌های رباتیک و کارهای علمی در مجموعه بسیج علمی استان فارس خواهیم داشت.


معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس با بیان اینکه در مجتمع اسوه فرصت برای همه جهت ایفای نقش و عملیاتی کردن ایده‌هایشان فراهم است، تصریح کرد: مراکز رشد توانمند و خوبی در آن مستقر شده که با جمع‌آوری یک بانک اطلاعاتی قوی از نخبگان و پژوهشگران بتوان از ظرفیت بالقوه آن‌ها استفاده کرد.


انتهای خبر/

نظرات بینندگان