کد خبر: ۱۶۳۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۲ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
امام‌جمعه لامرد: 

صنایع به مسئولیت خود در محیط‌زیست عمل کند

امام‌جمعه شهرستان لامرد گفت: رسانه‌ها، مردم و دلسوزان این منطقه به کوتاهی صنایع نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی به‌ویژه در بحث محیط زیستی مطالبه‌گر باشند. 

به گزارش خبرنگار گروه شهرستان‌ها پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد آزاد در خطبه‌های نماز‌جمعه این هفته شهرستان لامرد با عرض تسلیت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بر پیروی از فرامین امام و مکتب ایشان تأکید کرد و گفت: باید از خط، سیره و منش امام و رهبری پیروی کرد و وصیت‌نامه سیاسی، الهی ایشان را مطالعه کرد و بدانید که رهبر ما یک مرد الهی است که روش و منش امام عزیز را دنبال می‌کنند.


امام‌جمعه شهرستان لامرد با بیان این مطلب که رهبری بارها نسبت به اینکه ملت ایران در حال نزدیک‌شدن به قله هستند اظهار کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی بیان کردند و می‌فرمایند تا قله راهی نمانده است، اما با تشکیل دولت شهید آیت‌الله رئیسی بیان و نگاه رهبری در این مورد عوض می‌شود.


حجت‌الاسلام آزاد ادامه داد: ملت ایران در حال نزدیک‌شدن به قله است که با فداکاری و تهذیب نفس رئیس‌جمهور شهید این مهم به سرانجام رسید و به ملت خدمت کرد، و ملت ایران در اوج و اقتدار هستند.


وی گفت: مدیریت الهی ایشان که مورد تأیید ولی خدا بود و همچنین کارهای مخلصانه و مجدانه‌ سیدالشهدای خدمت شرایط خوبی را برای کشور و منطقه ایجاد کرد و برای رسیدن به پیروزی و فتح طلایی نزدیک هستیم و باید تلاش‌ها را دوچندان کرد.


امام‌جمعه لامرد گفت: باید در نحوه انتخاب شایسته و اصلح ریاست جمهوری دقت کرد و هیچ انتخاباتی برای ما مهم‌تر و حساس‌تر از این انتخابات نیست.


وی تصریح کرد: عالم باید بیدار شود تا این غده سرطانی را از روی زمین محو کنیم و اگر یک انتخاب خوب انجام دهیم حمایت از مردم مظلوم غزه تداوم پیدا می‌کند و این بستگی به انتخاب ما دارد.


خطیب نماز جمعه لامرد با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان و دانشجویان آمریکایی و بازتاب آن اظهار کرد: این نامه اعلام همبستگی شگفت‌انگیزی با دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا است و همان‌طوری که رهبری فرمودند اوضاع اکنون در حال تغییر است و منطقه حساس غرب آسیا با سرنوشت دیگری مواجه است که ما هم باید انتخاب‌های تمدنی و قرآنی داشته باشیم، تا به فتح نهایی برسیم.


امام‌جمعه لامرد در بخش پایانی خطبه‌های امروز خود به شرایط محیط زیستی منطقه و عدم توجه صنایع اشاره کرد و افزود: اگر به موازی پیشرفت صنعت به موارد مهم دیگری همچون محیط زیست پیشرفتی نداشته باشیم در سلامت مردم اثر منفی خواهد داشت و هم‌زمان با شکل‌گیری صنایع باید در بحث محیط زیستی اقدامات جدی و مؤثری صورت گیرد.


وی با بیان این موضوع که قبلاً در این زمینه صحبت‌هایی را مطرح کرده‌ام؛ اما رسانه‌ها بی لطفی کرده‌اند، سؤالی را مطرح کرد و گفت: آیا صنایع ما نسبت به آن تکلیفی که برای محیط زیست دارند قدمی برداشته‌اند یا خیر؟


خطیب جمعه لامرد افزود: ۲۰درصد منطقه‌ای که به مجموعه صنعتی اختصاص می‌یابد باید اقدام به کاشت درخت و فضای سبز کند و من این را نمی‌بینم و بارها این موضوع مهم را مطالبه و مطرح کرده‌ایم، صنعت شکل‌گرفته، محیط آلوده شده و آلایندگی برای مردم روز به روز خطرناک‌تر می‌شود و اقدامی صورت نگرفته و رسانه‌ها باید در این زمینه مطالبه‌گری کنند، چرا سکوت اختیار کرده‌اند.


وی با تأکید بر توسعه فضای سبز و کاشت درخت و نهال تصریح کرد: دلسوزان ما باید مطالبه‌گری کنند؛ زیرا سلامتی مردم در خطر است و ما مخالف گسترش و ایجاد صنایع نیستیم؛ اما نسبت به وظایف و مسئولیت خود به نحو احسنت اقدام کنند و قرار نیست در این منطقه گرمسیر، خدماتی به شرکت‌ها و صنایع داده شود؛ اما به مردم خدمتی نشود.

 

انتهای خبر/

 

منبع: خبرگزاری دفاع پرس

نظرات بینندگان