کد خبر: ۱۶۳۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قیروکارزین در گفتگو با شیرازه: 

امامین انقلاب کشور را از انحراف‌ها حفظ کردند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قیروکارزین گفت: فرایند تحقق هدف‌های اسلامی یک فرایند طولانی و البته دشواری است که امامین انقلاب یعنی حضرت امام خمینی در دههٔ ابتداییِ انقلاب و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این سه دهه کشور را از هرگونه انحراف و افراط و تفریطی حفظ کردند.

محمد رسول رضایی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، گفت: ۱۴ خرداد سالروز عروج بزرگ‌مردی است که یکی از عظیم‌ترین انقلابِ تاریخ را با دو عنصر «دین» و «مردم» بنیان نهاد؛ انقلابی که سرآغاز آن قیام مردمی ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ بود و همچنان به مسیر خود ادامه می‌دهد که نشانه‌های پویا بودن این انقلاب و راه امام خمینی (ره) آشکار است.


رضایی بیان کرد: امام خمینی (ره) آرمان و آرزوی مجاهدان الهی در طول تاریخ را محقق کردند و اراده مردم مسلمان ایران و سایر مسلمانان جهان و حتی ملت‌های آزادی‌خواه را در مسیر اراده خداوند متعال قرار دادند. ایشان در همین راستا به مبارزه با استبداد و استکبار پرداختند تا استقلال، آزادی، جمهوریت و عدالت که در اصول مترقی قانون اساسی بدان اشاره شده است، نمود پیدا کند.


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان قیروکارزین افزود: در کشوری که آرمان‌هایش با فرهنگش پیوند خورده باشد، ثبات در آن کشور به طور سریع و مطمئن خواهد بود. در ایران اسلامی بعد از رحلت حضرت امام (ره)، شخص مقام معظم رهبری مدظله‌العالی به‌عنوان رهبر جامعه برای ایجاد ثبات در کشور و رساندن جامعه به آرمان‌های مقدس خود، تحولات بسیار عظیمی ایجاد کرده است.


وی گفت: فرایند تحقق هدف‌های اسلامی، یک فرایند طولانی و البته دشواری است. امامین انقلاب یعنی حضرت امام خمینی در دههٔ ابتداییِ انقلاب و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این سه دهه، کشور را از هرگونه انحراف و افراط و تفریطی حفظ کردند.


رضایی در ادامه بیان کرد: وقتی گوینده اخبار خبر ارتحال امام را با این مضمون که «روح بلند پیشوای مسلمانان و رهبر آزادگان جهان، حضرت امام خمینی به ملکوت اعلی پیوست» برخی از معاندین دل به این مسئله خوش کردند؛ اما این خیال باطل به دل آنان ماند؛ چراکه استمرار این مسیر به رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رقم خورد و کشور در همان مسیر و چارچوب بااقتدار بیشتری رو به جلو رفت. 


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قیروکارزین با اشاره به نقش امامین انقلاب در زمینه‌سازی تحقق انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران که برخلاف خواست قدرت‌های سلطه‌گر به پیروزی رسید، از همان آغاز با انواع توطئه‌های براندازانه مواجه شد. اما با رهبری امام خمینی (ره) و حضور مردم انقلابی این توطئه‌ها نقش بر آب شد.


وی افزود: امام خمینی (ره) از شیوه مدیریت بحران‌ها به نحو احسن استفاده کردند و با هوشیاری در برابر این دو بحران یعنی اعلام جنگ عراق و اغتشاشات منافقین ملت را آرام می‌کند و پس از رحلت امام (ره) آیت‌الله خامنه‌ای از امام خمینی به‌عنوان «ریشهٔ شجرهٔ طیبه انقلاب» یاد کردند و اعلام کرد ما راه خود را بر اساس راه امام (ره) ادامه خواهیم داد.


رضایی گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای انقلاب را در مقیاس جهانی رهبری کرد و اکنون جهانیان شاهد پدیده بیداری اسلامی در جهان اسلام و بیداری سایر ملل مظلوم و مستضعف هستند. مقام معظم رهبری طی این مدت، جمهوری اسلامی ایران را از میان طوفان حوادث شکننده عبور داده و اینک همگان اعتراف می‌کنند که ایران قدرت اول منطقه راهبردی غرب آسیا است.


این مقام مسئول تصریح کرد: امامین انقلاب تحولات گسترده‌ای در زمینه «فرهنگی»، «سیاسی» و «اجتماعی» ایجاد کردند که قابل تصور نبود؛ کشوری که در مسیر مدرنیزاسیون و غربی شدن پیش می‌رفت، به یک‌باره در مسیری قرار گرفت که همه مردم این مسیر جدید را پذیرفتند.


انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان